• Emelle

Förbannade jävla dumma ungjävlar som skjuter raketer.

Har precis haft huset fullt av brandmän och poliser efter att jag tittat ut genom vardagsrumsfönstret och hela vår utamöbel serie som vi har förvarad på altanen står i lågor. Det brann tokmycket och jag fick panik!!

Jag ringde 112 och sambon släkte så gott han kunde innan  brandkåren kom.

Nu slutade allt ju "väl" (inte för min fina nya teakmöbel dock Skrikandes) materiella ting är ju trots allt värdsliga saker. MEN om vi inte varit hemma? Eller om vi sovit...ellelr om flickorna varit ensamma hemma. Hemska tanke!!

Ojojojoj, vilken kväll....

• Emelle

Ja det var tur att det gick så bra som det trots allt gjorde...
    En anmälan är gjord och vi får ju ut på hemförsäkringen, men det är ju självrisk vi åker på om ingen skyldig hittas som får ersätta oss då.

Min sambo är inte brandman, bara snabb och modig

Ludi-
    Agnes navelbit lossnade idag faktiskt. Fast jag har tvättat den och pillat med tops vid varje blöjbyte och sen badade hon Hjärta för första ggn i morse vilket kanske hjälpte till!

Hur långa stunder är era små vakna åt gången? A kanske har en 20, 30 minuter åt gången. Ibland mindre och sover fortfarande mest...
    Dock är hon alltid nöjd och har inga skrik perioder el så. Är lite "pipig" om hon är hungrig el om man är kall om händerna vid blöjbyte.
    Väldigt nöjd bebis annars...

• Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-29 08:33:05 följande:
    Jag fick en dotter igår kväll. Uppdaterar senare!
    GRATTIS!!! Äntligen. Vad skönt för dig!!
    Vattnet har gått i omgångar under natten inte ringt fl än för värkarna är inte så starka och regelbundna än...men äntligen händer det nåt!!
    Å  vad roligt!! Hejja hejja!!
    Hur länge i sträck sover era bebisar på nätterna? Sixten kan vakna varannan timme hela nätterna för att äta, han äter ca varannan timma hela dagarna också så blir inte mycket gjort!
    Agnes sover 3-4 timmar i taget om nätterna. Vi ger sista flaskan och tar på pyjamas vid 12. Sen äter hon 3.30 och sen vid 7. Det har hon gjort varje natt sen hon föddes med ett undantag då hennes pappa la henne för natten redan vid 22. Då blev det lite fler matningar den natten...
  • Emelle
    LokesMammi skrev 2010-12-29 15:33:23 följande:
    Ni som har bebisar o använder ersättning........ ger ni bäde bröstet o ersättning o var köpte ni ersättningen? På vanliga ica?  Jag tänkte köpa hem en förpackning så man har hemma utifall att ungen inte kan amma..... :/ har köpt en nappflaska på apoteket.......
    Jag ger bara ersättning. Använder NAN och är mycket nöjd.
    Jag har köpt paketet på Willys men det finns i vilken matbutik som helst.

AnnaCL, Ullabella och Linn78, så söta barn

Ludi-
    Så ni var till BVC idag. Jag glömmer att ringa hela tiden. Dagarna går såå fort!
    MÅSTE komma ihåg det i morgon...:-s

Sen bara måste jag rekomendera att använda gördel. Jag har köpt en på Lindex.
    Såå skön och ser så mycket snyggare ut nu i början innan magen blivit sig själv igen!!
    Finns ju lite vartsom att köpa. Faktiskt riktigt skönt. Värt att prova!
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-12-29 22:19:54 följande:
    Emelle: Kan du inte slänga in en bild på gördeln? Jag vill gärna köpa men vill ha en som är skön att ha på och inte kasar ner, jag köpte en som är verkligen obekväm efter ett litet tag, inte kul... =(

Så här ser min ut fast den är slät. Inte något mönster på.
    Jag tycker den är helt ok på. Det är ju inte superbekvämt när man sitter ner längre stunder. Men annars tänker jag inte på den. Jag har den inte på alltid såklart. Men ska man vara lite fin el ha en lite slimmad tröja osv så tycker jag den är fantastisk. Sen är den ett skönt stöd med tycker jag...
    Momalicious skrev 2010-12-30 06:54:13 följande:
    Hur ofta "måste" bebisar äta? För på bb sa de MINST var tredje timme och att man skulle sätta larm så att om han inte vaknade själv så skulle man väcka. Måste man det? Gör ni så?
    Det beror ju på om dom är väldigt små säkert el har tappat mycket i vikt. Då måste man ju kolla matningen mer tidmässigt osv.
    Vi ger Agnes ca var tredje timma, för det är då hon visar att hon är hungrig. Men ibland har det gått bort mot 5 timmar. Då hon sover och ätit lite oftare innan och då väcker jag ju henne inte!
    Hon har ju inte haft problem med vikt el så dock...

Ang. bindor: Jag använder Always Ultra plus och har gjort sen förlossningen.
    Blöder så olika mycket varje dag så jag tar det säkra före det osäkra...

Tänker mycket på Majorima. Har hon sin bebis nu tror ni??
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-30 10:59:30 följande:
    Elliot är varken liten eller tappade spec mkt vikt. Han gick ner från 3510 till 3350 innan vi åkte hem så vet inte varför de sa så då. Bra att veta!
    Märks att man inte gjort detta innan. Så mycket dumma frågor känns det som.
    Inga frågor är dumma.
    Jag skulle inte väcka honom då om han sov gott, hade ätit bra tidiagre och verkade nöjd. Men det är ju jag... Sen ska man ju givietvis ha koll att det inte går jättelångt mellan varje måltid. Men det fattar ju du

Söt han är btw. Lovely! Hjärta
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-30 20:11:27 följande:
    Det är Victorias secret fashionshow på trean nu, tänk om man hade en kropp som platsade där ;) inte det bästa att kolla på en vecka efter att man fött ;)
    Hmmm, i wish to. Men det visste du nog redan
    Det är väl du och jag som har kroppsnojjat mest i tråden

Skrev det förut men ser inte att mitt inlägg kom med...så:

GRATTIS MAJORIMA!!!!
    Hoppas du kommer återhämta dig snabbt nu och bara njuta bebis!!

StOOra kramar
  • Emelle

Gott nytt år allihopa!

Här hade vi nyårs"fest" med våra närmsta vänner och deras och våra barn. (vi har alla varsin 2010:a bebis!!)
    Åt god mat och jag drack lite viiin Skål  (kort från kvällen finns på bloggen)
    Somnade inte förrens klockan tre så jag är rätt trött idag. Agnes skötte sig exepklariskt och somnade som vanligt vid 12 hugget!
    Idag har vi städat ur julen. SKÖNT!!

ÄlskarNova- Strunta i skydd. Det skulle jag ha gjort om vi resonerade som ni.

Här blir det INTE fler barn. Jag är såå nöjd med mina fyra och vill hinna med dom och dels hinna med mig själv och vår relation så här är det ABSOLUT stopp nu!!
    Därimot är jag osäker på vad jag vill ha för p-medel sen...Hmmm!

Moma- Han är sååå SÖT!!

Majorima- Skönt att ni hittat en lösning som ger nöjd bebis och nöjd mamma!! Hur mycket ersättning får han per tillfälle??

Haligh- Vet inte om jag missat det helt....I såfall GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!

ludicrous skrev 2011-01-01 16:49:13 följande:
    Får man ha sex innan efterkomtrollen?
    Vi hade sex häromdagen...MEN inte vagnal penetration!! (fiiint, heter det så??)
    Finns ju faktiskt andra sätt att vara med varandra är just regelrätt samlag.
    Mysigt var det. SOM vi längtat!!

linn78 skrev 2011-01-01 16:36:18 följande:
    Visst är det någon här som äter enl LCHF? Jag börjar imorgon, hade varit kul att peppa varann och ge/få tips...
    Ååå spännande!! Jag är alldeles för okonsekvent för att följa en speciell diet, men jag ska from idag börja röra mig mycket mindre och äta mindre + nyttigt!!
    Jättekul (och bra) om vi peppar varandra i tråden med ju till att komma i form igen!
    Tycker redan det är så fantastiskt att vara tillbaka i sin kropp själv igen. Och härifrån blir det ju bara bättre och bättre!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)