• Emelle

December Bebis 2010 :)

Tycker det är så härligt att läsa om era bebisar och era dagar nu. Längtar tills man får vara en del av den diskutionen!

• Emelle

Hej!!
    Stephanie- Hur har det gått??

Jag har precis kommit tillbaka från läkarbesöket.
    Öppen 2 cm och lite av tappen kvar.
    Hon gjorde en hinnsvepning och trodde 3-4 dagar max. JAg tror ju fler...men visst känns det lite mer av mensvärken nu efteråt!!

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-22 14:43:18 följande:
    Åh nu är stefanie inne och föder bebis! Den kanske har kommit till och med. Hur går det för emelle? Några mer känningar efter hinnsvepningen? :)
    Hon åkte in alltså??

Mina SD har ändrat karaktär och jag har nu förvärkar för första ggn på riktigt den här grav!! Inte regelbundna, men när jag förr haft starka SD så kommer de nu med smärta. Alltid gör det väl någon nytta och vi hoppas på bebis i nästa vecka jag och sambon, att vi inte behöver vänta till nyåret. Har gått o gått o gått på stan idag så jag har verkligen inte legat stilla utan gjort vad jag kunnat. Ikväll kommer min bror och sen är det ju juldagar med släkten och snart är hon väl här hur som helst!
    Gulligt om det blir på julafton iallafall

Grattis till färdigpluggande, växande bebisar, förlossningsberättelser osv!!
  • Emelle

Ajajaj, börjar ha lite (ganska) ont nu när "värkarna" kommer.
    Har haft besök här av våra närmsta vänner. Dom tror inte dom ser mig gravid igen....
    Är helt säker på att det kommer gå över när barnen somnat och jag får ställa mig i duschen.

• Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-22 20:14:46 följande:
    Nä det tror inte jag... Inte om de har ändrat karaktär och gör så ont... Bebis inatt!!! Lätt! Om inte - då springer jag naken genom området på julafton. Kanske.
    HAHA, DET DÄÄÄR kommer jag INTE att glömma bort!!
    Vad räknas som natt

SaraKlippan- Vad fina ni är, allihopa i familjen
    Karttikeya skrev 2010-12-22 20:28:08 följande:
    Hur går det hur går det? Cool
    Det känns. Helt annorlunda än mina tidigare SD. Så det är, minst, förvärkar. Vill inte bli besviken så jag kör på att det är det. Förvärkar... som förhoppningsvis gör lite nytta.
    Får stanna upp, stå och trampa och flåsa ett par ggr i timman (klockar inte alls) och därimellan har jag vanlig fogsmärta + mensvärk.
    Värktopparna är dock realtivt korta än så länge...
  • Emelle

Värkar...har börjat klocka. Nu är jag inte så värst katig längre...Ska duscha om ett tag.

Har inte, och tänker inte än till sambons förtret, ringa förlossningen.

Men kanske är det nog på gång lite...lite, kanske...:-s

• Emelle

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Efter 40 minuter på förlossningen och endast en minuts krystvärkar (två push) flög våran lilla jul-pärla bokstavligt talat ut i natt. Jag trodde fortfarande av någon märklig dimma att allt skulle stanna av fortfarande vid halv  tolv tiden då vattnet plötsligt (för första ggn i mitt liv) gick hemma i köket!
    Lite panik innan vi kom in på förlossningen men sen gick allt snabbt (JÄTTESNABBT) men kanonbra!

Hon är, självklart, helt fantastisk och jag är så trött och mör efter den snabba och intensiva förlossningen. Men lyckan tar ut alla andra känslor... Vi är helt förälskade!
    I morgonkväll åker vi hem från BB, lagom till julklappsutdelningen. Men vi har redan fått den bästa av alla julklappar.
    Vår älskade Agnes!!

Kramar till er alla, främst till de som fortfarande väntar. Jag LOVAR: När bebisen väl kommit är all den här väntan värd det, och glömd! Hjärta

Ludi- Räknar med att se dig till frukost här i morgon då Lycka till nu (om det inte redan är klart)
  • Emelle

Går ju inte alls att sova här faktiskt. Agnes och hennes pappa sover som små grisar, men jag sitter klarvaken i ett mörkt BB-rum. Hormonpåslag? Borde ju vara dödstrött!

Är det någon mer än jag som flaskmatar??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)