• Emelle

December Bebis 2010 :)

Ja nu vid kvällens foto-shoot så kan man ju tydligt se att vår bebis inte gjort ett smack för att glida neråt!
    2011 bebis...säger ju det!!

(och jag vet inte hur sambon tar kort, med värsta blixten...så där blek har jag inte blivit på två veckor.. )

• Emelle

Hej. Har stått i duschen halva natten med ont ont ont i magen och hemsk huvudvärk. Är uppe nu för att äta lite och sen sova en stund till inann minsta ska hem från dagis...

Jag får sååå ont när bebis rör sig nu. Trycker på och värker neråt. Blä vad trött jag är på att vara gravid.
    Hoppas jag öppnat mig lite mer. Ska ju till BM i morgon..

• Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-20 12:02:35 följande:
    Du har ju mycket huvudvärk, inte kul :(
    jag e typ livrädd för hf nu å tolkar nog vartenda tecken till hf.. uscha.

Kan också bli sådär öm så man önskar att bebis inte behövde knö sååå mkt..
    När skulle du dit imorgon?
    Jag vet inte vilken tid. Ska ringa nu på tele tiden vid 13....
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-20 13:23:16 följande:
    Usch din stackare! Hoppas såå att du har öppnat dig mer imorgon och att du får din bebis innan jul som du vill! :)
    Tack... Ja jag hoppas det jag med. Fy. Nu när jag börjar må så här pass illa så orkar jag inte mycket mer. Mår jag bra och orkar göra något och framförallt slipper huvudvärken så funkar det ju lite längre...HATAR att må dåligt!
    Karttikeya skrev 2010-12-20 13:42:53 följande:
    Nu går den här människan och lägger sig en stund, är såå trött. Jag HATAR att sova bort dagarna, men vad gör man... Sambon jobbar idag och i morgon, sen är han ledig med mig tills bebis kommer och 10 dagar utöver det då förstås ^^ Ska bli så underbart!
    Jag skulle LÄTT kunna sova hela dagen idag jag med (har ju inte sovit ett dugg i natt)
    GUD så avis jag blir på dig, och er andra, som kommerha era män hemma nu över jul och nyår.
    Min sambo jobbar idag, är ledig i morgon då vi ska till BM, jjobbar ons, ledig torsdag. Sen jobbar han fredag (julafton) och enda fram tom nyårsafton. Fy fan säger jag. Kommer ju dö att vara hemma ensam med alla barnen hela julveckan om jag är gravid fortfarande. Föds hon, vilket inte känns troligt, kommer han ju vara hemma. Men annars...*gråter*
  • Emelle

Herregud va dfå vi är kvar nu
    Jag kommer hoppa över till nyåret jag med. Var så säkra!

Grattis till nytillskotten och hejja hejja Cissi!!

• Emelle

Är det bara jag som känner att jag faktiskt inte "bryr" mig om det blir på julaftn...?
    Kanske inte det jag helst vill såklart, men hellre då än nyår. Och hellre förr än senare.

• Emelle

Grattis Cissi- Vad skönt att allt gått snabbt och bra!!

AnnaCL- Gud så söt hon är. Fina lilla!

Nu åker vi till BM.
    Håll tummarna för att jag är mer mogen den här ggn och att hon är villig att pilla lite (är inte min ord BM)
    Sen kommer jag be om en läkartid om jag inte får barn, vilket är knappast troligt, innan utsatt BF!!
    Så antagligen i början av nästa vecka. Då vill jag ha ny hinnsvepning och ett ev igångsättningsdatum så jag kan se ett slut datum på den här pärsen...

Moma- Känns precis som min  förra natt. Fast du är på toa med magen och jag var i duschen men migrän. Stackare! Jag mår bättre idag, men är inte alls 100%. KRAM

• Emelle

Hej. Hemma efter BM besök och lite julklappsshopping!

Alla värden och prover var bra hos BM och Sf-måttet var störst någonsin i min karriär 35 cm!!!
    Fick en direkt tid till läkaren i morgon bitti. Då ska det kännas om jag öppnat mig något och om hon då kan hjälpa igång det, eller om vi iallafall kan sätta ett "sista" datum på den här graviditeten. SKÖNT!!

• Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-21 17:10:01 följande:
    Wooooohoooooooo !!!!!
    Härligt gumman tänk snart har du din BEBIS
    Ja det har jag ju...snart!
    Men inte jättesnart om jag inte är mogen än...

MEN hon låg mycket lägre nu och var inte ruckbar ännu. Och BM; sa att magen sjuker ofta inte innan värkarbetet startat på omföderskor...min har ju inte gjort det.
    OCH... i natt är det ju fullmåne...Hoho bebis. Kom uuut!
  • Emelle
    Mysmamma70 skrev 2010-12-21 17:11:38 följande:
    Ligger nu på patienthotellet och myser med Cornelia. Vi fick en toppenförlossning sim bara tog 4,5 timme från första värk.

Jag mådde riktigt dåligt igår och fick träffa en sympatisk läkare som undersökte mig och såg att jag redan var öppen tre cm. Hon hinnsvepte mig och hörde att det var lugnt på förlossningen så vi fick gå ner dit kl 16.

Fick penicillin mot GBSen och sen togs hål på hinnorna. Värkarna kom direkt med tre min mellanrum.

Efter två timmar började det göra mer ont och jag var då öppen fem cm och BM ringde efter narkosläkaren så jag fick min efterlängtade EDA kl 18.30. Tills dess funkade det bra med lustgas.

EDAn hade fin effekt och jag satt på en stol kl 19-20 och vilade och väntade och pratade med min man och syster.

Vid 20.30 tyckte jag att det tryckte på mycket neråt och gjorde mer ont och då visade det sig att jag var helt öppen. Bebisen låg dock lite högt ännu så jag stod upp en stund och tog mig igenom mäktiga värkar med min man som stöd.

Efter en stund kände jag barnets huvud tränga ut och jag fick hjälp upp i sängen. Två krystvärkar senare var Cornelia född och jag födde henne stående på knä, hängande med överkroppen mot den uppresta sängkanten.

Det var den mest mäktiga och fantastiska upplevelse jag varit med om och är full av beundran och tacksamhet till personalen på förlossningen i Lund som gjorde detta möjligt

bild på underverket kommer när jag kommer åt en dator

Lilla Cornelia är söt och snäll och har knappt sagt knorr sen hon föddes

Kram till er alla - följer tråden med spänning
    Men gud vilken drömförlossning! GRATTIS!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)