• Emelle

December Bebis 2010 :)

Nu har jag med vaknat efter några timmars slummrande.
    Maginfluensa är det inte då jag fått behålla allt jag åt innan jag vilade, men magen knorrar och jag känner mig seg..

Vi är ju genomförskylda här hemma med så det kan väl ha något med allt att göra!

10 dagar kvar idag för mig.
    Ibland känns tio dagar som tio år...
    Samtidigt så jävla overkligt. För tio dagar sen...den 3 december. Ja det känns ju som om det var igår. Ååå om man fick veta vilken dag som bebisen kommer ut. Även om man får gå över. Att man ska vaar sånt jäkla kontrollfreak va?
    Fast jag skiter tom i om det blir på julafton nu. Bara hon kommer UT!!
    Den enda dagen jag INTE vill är på nyårsafton faktiskt!

• Emelle
    Stefanie skrev 2010-12-13 13:45:20 följande:
    Sista konstiga grejen är att min mage låter som ett monster. Jag undrar vad som händer. Är det världens tömning på g? Usch. Jag vet inte, men det låter som att jag har ett sjöodjur i magen (på vänster sida under revbenen bara, det är tydligen där mina tarmar ligger nu...).

Min mage låter med idag. SJUKT mycket.
    Jag är jättehungrig med trots att jag mår illa och har gjort det i över 12 timmar nu.
    Skickade sambon att köpa hem så vi kan göra vegetarisk färssås och pasta...*så sugen*
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:45:24 följande:

Mitt ben en "bra" dag när jag haft sockor UTAN resår. Ni kan ju tänka er hur vackert det är en dålig dag då
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Emynem skrev 2010-12-13 13:11:35 följande:
    Usch, sitter här och är så besviken efter ett riktigt falsklarm.
    Hade regelbunda värkar med 4 min mellan rum i 4 timmar idag och sen så bara slutade det... :(

Såg verkligen fram emot att få föda men icke!!! Not today... :/

Falsklarm borde inte finnas! 
    Fy vad tråkigt det är.
    Har ju inte haft några regelbundna förvärkar jag, men sambon tror vi ska få åka in så fort jag får andas genom en liten värk...
    Hoppas det drar igång för dig om ett tag igen. Att kroppen bara vilar en stund!
  • Emelle
    Haligh skrev 2010-12-13 14:17:24 följande:
    Vad roligt att Willesmamma också har hunnit få! Hon var väl inne rätt sent igår kväll och skrev att det nog inte skulle bli nåt inatt..? Jag blir så chockad över hur fort det kan svänga, en annan är ju så oerfaren och har liksom trott att man nog märker ganska långt i förväg...

Jag och sambon har hållt på och diskutera julen, om vi nu inte har hinnit få vill säga. SKulle ni våga åka bort då, över dagen bara? Inte är det så långt heller, 10 mil och så långt har ju många att åka in till förlossningen tänker jag! Men han är så glad att vi slipper fira och jag tycker tvärtom att det vore så mysigt....
    Vi har 4,5 resp 10 mil till våra föräldrar och jag kommer INTE åka iväg om vi inte fått då. BF dagen innan, den 23:e
  • Emelle
    Haligh skrev 2010-12-13 17:18:07 följande:
    ok, jag har bf den 25:e så det är definitivt i riskzonen här med. Får se då. MIn sambo ska jobba en massa under julen (förhoppningvis inte julafton i dagsläget) och det känns sisådär kul att sitta och uggla här i stan ensam(ingen av oss kommer härifrån så familjen är på annat håll)...
    Ja min sambo jobbar ocks på julafton om inte bebis kommit tills dess...
    Fast jag har sagt åt min familj att dom får komma hit oavsett om jag är förlöst el inte. (ja inte om jag är på BB såklart, då behöver dom inte )
    Har hon mot förmodan kommit vill jag inte dra iväg ut med henne  iallafall...
    Småstadsbönan skrev 2010-12-13 16:18:02 följande:
    Igår så kom äntligen våran lilla tjej i v 37+5 efter 3 långa dygn med förarbete med propesser för uppmjukning av tappen, men när det väl satte igång så öppnade jag mig från 4 cm och krystade ut henne på 45 minuter. 3470g och 51 cm något namn har hon inte fått ännu med det lutar mot Cornelia. Skriver en riktig förlossnings berättelse när jag kommit hem.
    GRATTIS!!!
    Cissi7006 skrev 2010-12-13 16:15:33 följande:
    Vi gjorde TUL idag, och det är inte bara pannkakor i min sprängfyllda mage

I vecka 38+1 väger bebis enligt TUL 3,7 kg, så hon kommer nog att bli minst lika stor som storebror (4,2 kg) om vi går tiden ut, vilket jag tror vi gör Tungan ute

Åååh vilken söt pussmun hon har Kyss
    Vad skönt!!
    Visst är det roligt att se dom! Vår lilla tjej har också världens sötaste mun. Fick ju se henne för 3 veckor sen igen på vårt TUL!!
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-13 19:21:35 följande:
    Hej tjejer

I morse kom våran lilla Albin till världen!

Kände som sagt ingenting igår kväll,natten sov jag bra utan några känningar alls. Kl halv 6 i morse gick vattnet....Häftigt för det har ja inte varit med om innan. Det sa typ plask på golvet när ja resten mig upp från sängen,hehe! Kände även stark mensvärk.

Visste inte om ja skulle ringa förlossningen eller inte,men kl kvart i 7 fick ja första värken! Ringde förlossningen kl 10 över 7.  Och de tyckte ja skulle komma in på kontroll kl 10 på fm. Sambon åkte o lämnade Wille på dagis så länge. Sen kom han hem igen.
    Efter samtalet började värkarna o bli kraftigare o kraftigare o tätare o tätare...till slut kom de med bara 1-2 min mellan rum. Oh ja trodde ja skulle smälla av!
    Min sambo fick ringa in till förlossningen o säga att vi åker in NU!!!  Vi kom in till förlossningen kl 08:00 och de konstaterade att jag va fullt öppen. Han alltså inte få nån bedövning, förutom lite lustgas som ja skrek att ja ville ha,inte en kotte hade tanke på de. Och kl 08:18 är Albin född.
    Så de gick sjukt fort! Men trots de så gick de kanon och jag verken sprack eller fick någon bristning!

Tack för alla GRATTIS
    Jag gick alltså över BF dagen med 8 timmar hihi!
    GRATTIS!
    Vilken drömförlossning!!
    SÅ vill jag precis ha det!
    Grattis till Albin. IN med foton!
  • Emelle

Godmorgon.
    Har faktiskt sovit riktigt gott i natt.

Sen "råkade" sambons dotter riva ner hela jävla badrumsskåpet och därmed slå sönder typ tio parfymflaskor över hela badrumsgolvet så mitt hem luktar nu som ett riktigt billigt horhus (spelar ingen roll hur gott parfymer luktar en o en, tillsammans blir det för djävligt)
    Så nu underar jag om något bra knep för att få bort den här stanken. Känns som man vill dö. Det luktar på HELA nedervåningen. Jag har spolat med duschen och torkat, men det sitter ju i.
    ÖVERALLT!!
    Snacka om att mitt redan känsliga luktsinne är i total hysetri...Välkommen huvudvärk!

Att det aldrig kan få vara en bra morgon bara!

• Emelle
    pickaboo skrev 2010-12-14 08:31:47 följande:
    Igår kväll hände en lustig grej som jag aldrig varit med om. Sambon och jag låg och tittade på magen. Bebisen var alldeles galen! Då knäppte det till från magen. JÄTTEHÖGT! Både jag och sambon hörde det. JAg trodde först att det var fostersäcken som brast eller något men det kom inget vatten. Det värsta var att precis när det knäppte till blev bebisen alldeles lugn och stilla och vi buffade och buffade. Ett tag trodde jag att den brutit nacken av sig själv och blev jätterädd men efter en stund så kände jag små rörelser igen.

Någon annan som hört ett sådant knäpp?! Det lät ganska högt!
    Häromdagen kom det flera "knäpp" från min mage med!
    Vår bebis lever också fortfarande dock
    KAn det kanske vara deras små leder det knäpper till i??
  • Emelle
    nikka skrev 2010-12-14 08:39:50 följande:
    Prova att torka med ättika. Häll ättiksyra 24 % på golvet och torka ut det.Ställ några skålar här och där i huset med ättika i, låt stå över natten och doften försvinner.
    Tack för tipset. Det ska jag prova nu då! Har varit iväg ien timma och haft förnstren öppna på nedervåningen. Liiite bättre är det så länge man inte äntrar badrummet
    Momalicious skrev 2010-12-14 09:06:43 följande:
    Jag ska till BM nu efter att knappt ha sovit, är sååå trött. Har god lust att "skolka" men det kommer jag ångra haha. Vill veta statusen på tappen med. Hoppas jag inte somnar när jag kör bara.
    Jag är också nyfiken på din tapp-status
    Rapportera direkt!!
    Cissi7006 skrev 2010-12-14 09:07:16 följande:
    Godmorgon,

Jag har också sovit ovanligt gott inatt - kan det vara ett bra tecken för oss att något är på G, hehe

Riktig kolhydratfrukost med Oboy och rostmackor
    Samma frukost som mig ju!! Farligt om man vänjer sig. Men Oboy är en av de få saker jag kan dricka nu utan att må illa. Så jag skiter i att det inte är optimal frukost dryck!
    Ninnie81 skrev 2010-12-14 09:17:04 följande:
    Grattis Willes mamma så himla kul,..hur stor var han?

och ja ska hålla tummar och tår för er andra att de sätter ingågn för er med. =)

börja skratta lite igår när ja var på efterkontroll hos bm,...tänkte " här sitter jag och håller på att få en spiral in ploppad medans några i bf-tråden väntar på att få ploppa ut en bebis...

i morgon blir Mario 8 veckor...tiden går hur fort som helst....men han känns väldigt bebis än...n är mina andra killar var runt 2 mån vägde de 6,3 kg respektive 5,2 kg. MArio väger nog nu ca 3 kg...ha ha...

en liten bild på mina små tomtenissar

SÖTA!!
    Vi diskuterade just preventivmedel igår sambon och jag.
    Jag vet faktiskt inte alls vad jag tror bli rbäst efteråt. Helt 100% säker på att jag inte vill ha flera barn är jag iallafall och därför tycker jag att min sambo kan sterilisera sig nu!! (enklare ingrepp för honom än för mig)  Hmmm, han var väl lite mer tveksam än jag dock
    pickaboo skrev 2010-12-14 09:39:01 följande:
    Vad lustigt att det kan vara så lika. Jag sov i flera månader som en kratta och nu har jag i ett par veckor sovit GOTT om nätterna. Känner mig utvilad när jag vaknar!
    Jamen visst är det lustigt!
    Likadant för mig ju!
    Har sovit JÄTTEdåligt en lång tid, men nu (med undantag för igår natt) så sover jag jättegott nu.
    MÅSTE ju vara tecken på att kroppen samlar kraft för att starta igång förlossning nu ju, visst
  • Emelle
    Sandragumman skrev 2010-12-14 10:54:44 följande:
    Hallå !
    Idag ska jag till sunderbyn och lämna blod, göra UL samt göra en narkosbedömning!
    För sen i morgon gäller det!!!! då kommer BEBIS!
    Så imorgon blir jag mamma till 2st små liv, eller små och små först är ju redan 3 år! hahaha

'
    Lycka till!!

Nu flyger det ju ut ungar till hö och vä...
    Har lit svårt att hålla koll känner jag.
    Men har Ondar fått?? El var är hon annars??
  • Emelle
    alberta77 skrev 2010-12-14 11:41:15 följande:
     Hur många urinprov har ni andra fått lämna? Tycker det känns konstigt att jag bara fått lämna ett på hela graviditeten... 
    Har lämnat urinprov vid varje BM besök, sista månaderna varje vecka + urinodling 1 ggn / månaden sen grav start.
    Cranium skrev 2010-12-14 12:20:27 följande:
    Hejsan!

Jag heter Maria och har smygläst lite i eran tråd Cool Jag väntar mitt andra barn. Isabell är 1,5 år så det blir rätt tätt mellan mina döttrar.

Jag är beräknad den 3 jan, men kommer bli igångsatt på torsdag, 16 dec.  

Hade väl inget specielt på hjärtat utan tänkte bara presentera mej Oskyldig

www.isabellsmam.blogg.se
    Välkommen!!
    Momalicious skrev 2010-12-14 11:38:51 följande:
    Sådär, nu har jag varit hos BM.
    HB: 124
    BT: 130/70
    SF: 36 cm
    Urin: 0/0

Men viktigast av allt. Det var typ inget kvar på tappen och jag har börjat öppna mig, öppen ca 1/2-1 cm. Det betyder ju inget egentligen, mer än att värkarna iaf gjort nytta! Skönt! :)
    Oj vad härligt!!
    Då har ju allt ont varit för något gott!
    Nu får du tänka på det när det värker i dig. Närmare närmare bebis!!
    Om en heel lång vecka får jag veta om min tapp gett med sig.
    Var ju bakåtlutad och lång sist jag var. Och öppen nån cm bara, som hon tvingade ut till 3 cm, men det har nog gått tillbaka det med...*suckar*
Svar på tråden December Bebis 2010 :)