• Emelle

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-11 17:45:20 följande:
    Det är inte regelbundet men gör ack så ont. Kan få Var 5 minut länge sen paus i en kvart osv. Tror det dröjer ändå men hoppas det gör nån nytta iaf men tanke på hur ont det gör :/
    Vet inte om det kommer lite vatten el om det är massa vattniga flytningar. Är iaf grymt dålig i magen nu haha. Fräsch info jag kommer med. ;) men nä, jag är neggo tills jag är säker! Tror emelle och willes mamma får innan mig ändå! Och stefanie! Och typ alla andra :p
    Du känner så mycket så du får nog för mig.
    Jag vill INTE ha bebis i morgon, ingen risk heller... Då ska jag på dotterns Lucia.
    Enda dagen jag INTE vill i hela december. Inte innan kl 19 iallafall
    Så morgondagen kan du få
  • Emelle

GRATTIS ALLA NYBLIVNA MAMMOR!!

Vad bebisar det kommer!! Jag blir AVIIIIS!!
    Herregud, jag tillhör väl de tre fyra st som inte känner så värst mycket alls nu mer än det vanliga sista veckorna symtomen med SD och lite värk i rygg men inget som gör nån värkan!

Jag är som Willesmamma, Moma mfl lite "rädd" för stor bebis, men samtidigt så tror jag mer att det är jätteviktigt att lyssna på BM och berätta för henne inann att man INTE vill spricka och bara krysta när man "ska".
    Det gör nog att man spricker mindre lätt än att bara "skylla" på bebisen strl!

Nu sak jag ut och sätta in bebyskyddet i bilen. Sen bär det av mot lucia i stallet.
    Får väl se om det kommit nån mer bebis när vi kommer hem ikväll.
    Ni pluppar ju ut dom som små raketer nu ju!

Ludi- DRA FRÅN HONOM. Jag blir galen när jag läser om ert förhållande. Vilken jävla idiot!!
    Fyller 30 i vår. Grattis, det går ju inte skylla på hans låga ålder och omogenhet då. Nä din stackare. Varför plåga dig och ta skit du inte förtjänar. Du, bebis och storasyster förtjänar såå MYCKET MER!!! 

Kramar till er ALLA i tråden!! Hjärta

• Emelle

Det är så mysigt att läsa om era förlossningar och om hur ni har det med era bebisar hemma

Har precis tinat upp efter 2 kalla men fina timamr i stallet.
    Nu ska jag duscha och lägga mig och titta på Beck!

Moma-
    Jag har packat en väska till mig och sambon och en till bebisen.

Till bebis: tog jag med tre ombyten, overall, mössa, tossar, filt, napp, flaska och tillägg (eftersom jag inte ska amma)

Till oss: Mjukiskläder, 2 kortärmade tröjor, sporttop till mig (ingen amningsBH som man borde vid amning alltså) sköna trosor, underkläder och strumpor till sambon, hygien-artiklar (bindor, amningsinlägg, tandborste x2, tandkräm, duschcreme, hårvård mm) dricka, choklad, pengar (kontanter)
    Förlossningsbrev och papper från MVC.

Sen la jag en lista på saker som sambon får packa ner i sista stund. Sånt vi använder hela tiden som kameran tex....

• Emelle
    MalakiW skrev 2010-12-12 21:09:42 följande:
    Hej alla!
    Vet inte om ni minns mig? Jag var med här fram till att jag fick MA i maj. Vi startade med IVF 4 november och idag var vi och satte in ett litet embryo. Testdag är 23 december så vi hoppas så klart på en tidig julklapp. Vet att jag skrev att jag ville komma tillbaka till tråden innan årets slut och då som gravid, så det hänger på en tråd :)

Kram alla!!
    Såklart vi minns dig!
    Nu håller jag mina tumarna SÅ hårt för att det ska bli en julklappsbebis för er!

StOOr lycka till kram!!
  • Emelle

Fan vilken skitnatt!!

Känns som om du och jag Moma förljer varandras fotspår, fast du har mer ont...
    Men inatt, jag har mått såååå ILLA!!

Jag som skröt om att mina nätter varit så bra den sista veckan men det har jag fan ätit upp i natt
    Ont och dålig i magen, har fått springa på toa tusen ggr. Mått så illa och viljat spy, emn det har jag sluppit. Är så äckligt. JAg kan inte ligga ner utan har fått halvsitta i sängen och flåsa mig igenom SD som varit fruktansvärt obehagliga när jag haft så ont i magen och mått så illa.

FY FAN!

Jag drack äpplejos igår kväll för första ggn på månader och fick rejäl halsbränna. (Jag tål äpplejos bra annars)
    Kan det ha något med mit hemska natt att gör tror ni?
    Verkar ju långsökt. Men fy fan vad jobbigt det varit.

Mår fortfarande jättekrasst och fasar för turen till dagis bara...Sen ska ag hem och försöka sova.
    Känner mig som en levande död Demon

• Emelle
    Momalicious skrev 2010-12-13 07:36:38 följande:
    Emelle: jag spydde, äckligt men skönt efteråt. Så jäkla värdelöst att man ska få sova så dåligt (eller inte alls) när man snart ska bli mamma och VET att man kommer få gå upp på nätterna. Men tusen gånger hellre hungrig bebis än pinvärkar och illamående! Stackars oss!
    ludicrous skrev 2010-12-13 07:55:31 följande:
    Emelle- halva stan ligger ju i magsjuka :/

Nej just nu vill jag nog allt vänta. Vi får helt enkelt skippa sex just nu, det är ju det som drar igång o e bebis inte färdig blir det ju bara pinvärkar som inte gör nånnytta :(
    Hoppas på att jag kan komma igång med mina promenader igen, för just nu känner jag mig bara svullo!! :(
    Jag önskar jag fick spy. Som sagt, det är ju så skönt efteråt!!

Jag tror inte det är "riktig" magsjuka. (eller jag dör hellre än ser att alla barn hos oss bli sjuka OCH jag med och så tar det typ två veckor innan vi blir friska och mitt i allt det där ska vi föda *PANIK*)
    För jag brukar bli JÄTTEsjuk av det och det här är typ mer rejäl bakfylle äckel illamående...eller så ÄR det magsjuka. FAN!!
    Men jag har ju mått illa till och från i flera veckor nu så man vet ju fan inte längre...
  • Emelle
    ludicrous skrev 2010-12-13 09:45:13 följande:
    Willes Mamma fick en pojk imorse! :)
    Oj, det blev bebis då. Skönt för henne att hon slapp vänta mer!
    Karttikeya skrev 2010-12-13 09:57:31 följande:
    Jao Emelle, äpplejuice är surt och därför fick du halsbränna vilket kan leda till många saker, som exempelvis illamående. Lyssna på syster Malin nu och låt bli juicen hädanefter! Cool
    Ja det ska jag verkligen göra då syster Malin. Inte trodde jag att man kunde bli så jävla risig av det, trots surhet osv.
    No more for me!!
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-12-13 10:07:45 följande:
    Det är i princip din slappa magmun (haha) som orsakar eländet, äpplejuicen bara öppnade upp för det hela så att säga. Man blir ju tyvärr lite slapp i magmunnen när man är gravid och då läcker det ganska lätt tillbaka magsaft. Men det antar jag att du redan vet, jag bara gillar att skryta med mina goda kunskaper, haha. Cool

Naturligtvis kan ju ditt illamående ha andra orsaker också. Har det släppt lite? Jag själv är livrädd att åka på en magsjuka, vore så himla typiskt! Vet att det härjar på en del vårdavdelningar i närheten, men dom ska man väl slippa vistas på iof.. Kräks

Haha, du är för härlig!!

Ja det blev bättre nu när jag avr ute en sväng och lämnade sonen på dagis.

Har ätit lite yougurt och druckit te och inte blivit sämre, så maginfluensa är det ju inte. Vilket jag inte misstänkte heller... Har ju haft så här ett par ggr tidigare.

Nu ska jag försöka sova ett tag ialalfall, har inte blivit mycket av det i natt

Svar på tråden December Bebis 2010 :)