Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Maria Larsson skrev 2010-12-12 11:52:40 följande:
    Jag ansluter mig till er... inte en känning här heller.. men magen har nästan försvunnit i natt tycker jag. den har nog blivit 5-6 cm mindre (lägre)
    Och min är fortfarande lika "hög". Väntar på att den ska sjunka jag.. Cool
  • Karttikeya

Bebis är ju fixerad o grejer, så det borde betyda att den är rätt lång, eftersom jag känner rumpan både här och där och inte minst ganska mycket vid mina revben, haha.

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-13 07:32:55 följande:
    Fan vilken skitnatt!!

Känns som om du och jag Moma förljer varandras fotspår, fast du har mer ont...
    Men inatt, jag har mått såååå ILLA!!

Jag som skröt om att mina nätter varit så bra den sista veckan men det har jag fan ätit upp i natt
    Ont och dålig i magen, har fått springa på toa tusen ggr. Mått så illa och viljat spy, emn det har jag sluppit. Är så äckligt. JAg kan inte ligga ner utan har fått halvsitta i sängen och flåsa mig igenom SD som varit fruktansvärt obehagliga när jag haft så ont i magen och mått så illa.

FY FAN!

Jag drack äpplejos igår kväll för första ggn på månader och fick rejäl halsbränna. (Jag tål äpplejos bra annars)
    Kan det ha något med mit hemska natt att gör tror ni?
    Verkar ju långsökt. Men fy fan vad jobbigt det varit.

Mår fortfarande jättekrasst och fasar för turen till dagis bara...Sen ska ag hem och försöka sova.
    Känner mig som en levande död Demon
    Jao Emelle, äpplejuice är surt och därför fick du halsbränna vilket kan leda till många saker, som exempelvis illamående. Lyssna på syster Malin nu och låt bli juicen hädanefter! Cool

Jag joinar eran duo förresten. Sovit helt jäkla värdelöst. Först drömmer jag att jag fick en propp i benet som gick rätt upp i hjärtat och då dog jag. Sen drömmer jag att bebis dör och ligger och tror att det är sant fast jag är klarvaken. Men den sparkade o hade sig så det var väldigt levande. Det äckliga är ju att drömmarna sitter kvar sålänge. Sen drömde jag att jag var tvungen att sättas igång i morgon, för att jag fått HF. Ska till BM idag och är väl lite nervös antar jag.. Jag somnade tolv, vaknade en gång i halvtimman, låg klarvaken mellan 4 och 8, sen sov jag till 9 sen gick jag upp. Yaay.. *zombiee*
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-13 09:45:13 följande:
    Willes Mamma fick en pojk imorse! :)
    Haha, men sedär! Hon som trodde hon skulle få gå över sålänge Tungan ute Hon hade väl BF igår? ^^ En liten lussebulle!
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-13 10:02:14 följande:
    Oj, det blev bebis då. Skönt för henne att hon slapp vänta mer!
    Karttikeya skrev 2010-12-13 09:57:31 följande:
    Jao Emelle, äpplejuice är surt och därför fick du halsbränna vilket kan leda till många saker, som exempelvis illamående. Lyssna på syster Malin nu och låt bli juicen hädanefter! Cool
    Ja det ska jag verkligen göra då syster Malin. Inte trodde jag att man kunde bli så jävla risig av det, trots surhet osv.
    No more for me!!
    Det är i princip din slappa magmun (haha) som orsakar eländet, äpplejuicen bara öppnade upp för det hela så att säga. Man blir ju tyvärr lite slapp i magmunnen när man är gravid och då läcker det ganska lätt tillbaka magsaft. Men det antar jag att du redan vet, jag bara gillar att skryta med mina goda kunskaper, haha. Cool

Naturligtvis kan ju ditt illamående ha andra orsaker också. Har det släppt lite? Jag själv är livrädd att åka på en magsjuka, vore så himla typiskt! Vet att det härjar på en del vårdavdelningar i närheten, men dom ska man väl slippa vistas på iof.. Kräks
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-13 13:45:24 följande:

Mitt ben en "bra" dag när jag haft sockor UTAN resår. Ni kan ju tänka er hur vackert det är en dålig dag då
    Hohoh inte för att vara "värre" men.. Jag ska fota mitt så ska du få se. Så där ser mina ben inte ens ut en "bra" dag Skrattande Har inga anklar längre, dom försvann nån gång i vecka 20, och jag som har "smala" anklar och fötter i vanliga fall! Strumpor kan jag inte ens ha, så det blir strumplöst eller strumpbyxor för min del  Tungan ute 

Men visst är det vackert. Och jobbigt! Känns dina ben tunga som bly också? Och alldeles ömma? Obestämd
  • Karttikeya

Just det, var ju hos BM idag. Hjärtljud 152 slag/minut med variation ner till 120 och upp till 180 när den busade runt, så det är ju bra. Den var på lekhumör idag så BM såg alldeles förtjust ut, hihi.

Trycket ökat lite, ligger på 130/95 nu, så ska dit på onsdag  igen och sedan nästa måndag och torsdag.. Känns som jag kommer vara där jämt framöver.. Går det över 140 i övertryck så ska dom ta mer prover, men har ingen äggvita eller så i urinen, så ingen HF "ännu". Men mer order om att ta det lugnt iaf, yay!

Blir lite orolig när jag svullnar i ansiktet och man tolkar ju all smärta i magen som den klassiska "HF-smärtan". Jag har ju lite problem med gallan och "magknip" sedan innan så det blir lite svårt att urskilja. Precis som med huvudvärk, hur avgör man om det känns annorlunda mot den vanliga molande liksom? Skrikandes Har iof bara haft ett enda migränanfall under graviditeten, så det är väl mer åt det hållet man ska observera.

Jaja, bara att vila vidare..

• Karttikeya
    Karttikeya skrev 2010-12-13 14:01:47 följande:
    Hohoh inte för att vara "värre" men.. Jag ska fota mitt så ska du få se. Så där ser mina ben inte ens ut en "bra" dag Skrattande Har inga anklar längre, dom försvann nån gång i vecka 20, och jag som har "smala" anklar och fötter i vanliga fall! Strumpor kan jag inte ens ha, så det blir strumplöst eller strumpbyxor för min del  Tungan ute 

Men visst är det vackert. Och jobbigt! Känns dina ben tunga som bly också? Och alldeles ömma? Obestämd
    Jag tar tillbaka det där inlägget, haha. Det lät bara pompöst och skrytsamt, var inte alls menat så dock. Menar bara att jag förstår precis hur du har det och det suger get.. eh.. rumpa. Cool
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-13 14:15:08 följande:
    Gör det, vill verkligen se! Tycker mitt är alldeles tillräckligt hemskt om jag ska vara ärlig :/ 
    Ja fy, sambo försökte massera mina vader igår och jag bara skrek för huden är så hårt spänd. Aj aj aj! Och att försöka lyfta benen i någon större utsträckning är ju omöjligt.
    Emelle skrev 2010-12-13 14:05:33 följande:
    Men AJ!!!!
    Lilla vän. Kan du inte ha stödstrumpor??
    Nej, dom ligger i strumplådan. Kan inte få på mig dom ens när jag legat hela natten. Hoppas bebis kommer snart så jag kan bli av med alla 200 liter vatten som ryms i min kropp nu!

Mm, får väl ta av mig strumbyxorna och fota, hoho. Är så jobbigt att klä av o på sig bara, haha! *lat*
    Ja det går nästan inte att massera även fast det är "bra" för svullna ben.. Sen blir det sådana sexiga gropar också. Skrattande 

Försöker ligga i högläge när jag sover, men jag bara sparkar undan kuddarna. Är nog bara förlossning som är vår räddning! *klappar svullna ben*
Svar på tråden December Bebis 2010 :)