Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Cissi7006 skrev 2010-12-15 17:20:50 följande:
    Fyra dagar låter väl rimligt för en förstföderska, jag gick fem dagar över med min första

Han jobbar på ett behandlingshem inom psykiatri och missbruksvård och har sovande jour på jobbet mellan kl 01-06 (jobbar 16-08 i snitt tre dagar i veckan).

Toppenjobb som småbarnsförälder, han har ju inte missat en dag av Charlies uppväxt utan att behöva ta ut föräldraledigt. När jag jobbade tio veckor i höstas matchade vi våra arbetstider så vi kunde spara dagar.

Därför kan han nu vara ledig i två månader på Charlies dagar när lillan föds
    Ja, var det inte någon som skrev att det rent statistiskt är vanligast att förstföderskor går över fyra dagar?

Är han skötare eller sjusköterska? Glad

Kan tänka mig nattjobb ett tag när jag är klar sjusköterska sedan, men det finns inte så många ställen där det är sovande jour kanske. Nattjobb i sig är ju ganska krävande. Har jobbat natt inom äldreomsorgen, men då "fick" man ju inte sova direkt.
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 17:44:43 följande:
    Det stämmer nog bra med statistiken

Han är skötare, sjuksköterskorna har telefonjour i hemmet på kvällen och natten.

Men det finns risk att det blir vaken natt efter jul, det blir ju iofs bra mycket mer pengar i plånboken då men låter inte alls lockande, då måste han ju sova en massa hemma Tungan ute
    Ahå. Nej det låter väl inte så lockande när man har en chans att sova på jobbet Tungan ute Hoppas det blir oförändrat med tjänsten då Glad
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 18:07:52 följande:
    Har du tänkt dig någon särskild inriktning sen?
    Barnmorska.. ^^
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 18:13:32 följande:
    Måste vara ett underbart jobb
    Ja, det finns ju olika inriktningar även inom barnmorskeyrket, så man lär ju inte tröttna ^^
    LokesMammi skrev 2010-12-15 18:12:35 följande:
    vill också bli barnmorska men vill inte bli syrra Solig
    Haha. Men många av en barnmorskas uppgifter är ju även en sjuksköterskas uppgifter. Eller ja, typ tvärtom. Vad är det du inte tycker om i sjuksköterskeyrket?
  • Karttikeya
    LokesMammi skrev 2010-12-15 18:27:17 följande:
    Tycker det är så läskigt. De ska kunna allt o vet allt...kunna räkna...veta vad det är för fel på patienterna.....jag vet inte...vill bara inte! =) hehe Vill jobba på bb, förlossning och prematuren så det kan ju vara bra o vara syrra då! =)

Ja eller så jobbar du som undersköterska där som Cissi säger. Då slipper du allt ansvar men får ändå göra allt "skoj", haha.

Men som sagt, allt det där ska en barnmorska kunna också och MER därtill Flört

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-15 20:41:10 följande:
    Anna - visste ni att hon låg i säte? Tänkte precis så , ju tidigare dom upptäcker ju bättre måste det ju vara :)

Försöker övertala sambon till sex, men det går inte! Han vill absolut inte ha ut bebis innan nyår. Jag tänker såhär : bebis kommer när den e färdig, den kan komma i natt även om vi inte har sex om den e färdig, är den inte färdig spelar det ingen roll hur mkt sex man har! Men mitt resonemang går inte riktigt hem... Men fan, kul att va utan sex i 2-3 månader??!!
    Knappt tre veckor om bebis håller sig till nyår, sen kan ni pippa som kaniner tills den kommer!!! Cool
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 21:41:59 följande:
    Nu börjar jag få svårt att få igen sambons tjocka vinterjacka

Hur klarar ni andra vinterkylan med era stora magar? Cool
    Jag köpte mig en stor fleece på Ullared sist. Den går igen ännu, men knappt. och så en vanlig jacka jag inte stänger över den. Glad
  • Karttikeya

Var sviiiiintrött förut, men tror ni jag är trött nu? Nä! Skit också! Tungan ute Jag som ska till skolan i morgon. Tur vi börjar 12, men då måste jag gå upp tio ju.... Cool

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-16 11:09:48 följande:
    I natt drömde jag att majorima fick bebis. Hon hade öppnat sig till nio cm utan att märka nåt. Det blev en pojke med. Tydligen hade förlossningen startat pga att hon hade en fistel. Knasigt.
    Haha usch vad läskigt..  Förvånad Min mamma drömde ju att jag öppnat mig så mycket också utan att känna något........

Det med fistel drömde hon dock inte Tungan ute
  • Karttikeya

Usch jag känner mig så deppig.. Vi har en hund som sambon hade sen innan vi träffades.. Nu driver han oss båda till vanvett och känns som om vi bara skäller på honom. Orkar inte dra upp allt han gör, men vi kan väl säga att han skäller och morrar vid minsta ljud och liknande... Jag är ingen hundmänniska från början så jag är väl extra otålig vad gäller honom, samt att jag känner att det "rinner över" lättare nu när jag är så hormonstinn, så han får skäll vid minsta lilla av mig. Vi har prövat att ignorera honom och att bara sätta honom i ett annat rum när han börjar, men till slut orkar man inte längre ignorera och man orkar DEFINITIVT inte bära in hunden i ett annat rum, för då skulle vi inte göra annat här hemma.. Jag vet att jag nog överreagerar, men jag TÅL honom inte.. Försöker tänka på hur go han är ibland, men blir mest bara tokig.. Och nu börjar sambon prata om att avliva honom (även om vi faktiskt har ett omplaceringshem redo eftersom vi inte vet hur det funkar med bebis) och då blir jag så ledsen.. Vet att hunden inte har det så bra hos oss, eftersom han håller på som han gör, men vad gör man liksom? Blir så stressad av att inte kunna slappna av, det har gått så långt att varje gång jag hör något i trappuppgången förväntar jag mig att hunden ska börja skälla och så spänner jag mig.

Vi vet nog varken ut eller in, vi bara känner oss så hopplösa. Han är jättego och positiv, men antar att han är både understimulerad och frustrerad.. Och vi har inte riktigt tid för en sådan hund nu och bättre lär det väl inte bli heller..

Ville väl bara skriva av mig.. Gråter

Svar på tråden December Bebis 2010 :)