Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Haligh skrev 2010-12-13 14:17:24 följande:
    Vad roligt att Willesmamma också har hunnit få! Hon var väl inne rätt sent igår kväll och skrev att det nog inte skulle bli nåt inatt..? Jag blir så chockad över hur fort det kan svänga, en annan är ju så oerfaren och har liksom trott att man nog märker ganska långt i förväg...

Jag och sambon har hållt på och diskutera julen, om vi nu inte har hinnit få vill säga. SKulle ni våga åka bort då, över dagen bara? Inte är det så långt heller, 10 mil och så långt har ju många att åka in till förlossningen tänker jag! Men han är så glad att vi slipper fira och jag tycker tvärtom att det vore så mysigt....
    Jag är livrädd att det ska gå för fort så att man inte hinner fatta! Fast jag som inte känt något kommer väl vilja åka in vid minsta lilla förvärk, haha.

Jag "vågar" inte åka långt på jul, men vi ska fira lite här. Nyår som jag nog är mer "orolig" över ska jag fira hos mina päron 6 km hemifrån, om jag inte ligger på förlossningen då..... Cool 10 mil känns jättelångt!! Men vi har bara 2 mil till förlossningen härifrån.
  • Karttikeya

Mmm, min mage har rasat fullständigt. Inte en liten fis vågar man släppa! Kändes verkligen som att allt i tarmarna ramlade ut förut, blä! Kräks Mår lite småilla också Skrikandes

Sorry för äckligt inlägg, hahaha..
    Just det, måste gnälla på fogarna också, idag är det helvetiskt rent ut sagt!! Inte lätt att vila när man inte ens kan vrida sig pyttelite i sängen utan att det gör skitont. Obestämd Märks det att jag också börjar bli trött på det här? Cool

• Karttikeya

Momalicious skrev 2010-12-14 11:38:51 följande:
    Sådär, nu har jag varit hos BM.
    HB: 124
    BT: 130/70
    SF: 36 cm
    Urin: 0/0

Men viktigast av allt. Det var typ inget kvar på tappen och jag har börjat öppna mig, öppen ca 1/2-1 cm. Det betyder ju inget egentligen, mer än att värkarna iaf gjort nytta! Skönt! :)
    Goda nyheter alltså! Skrattande

Höhö, här har du min fot och lite av mitt ben förresten. Ursäkta mina fula tår, tråden!!

En dålig dag så är det ännu mer jämntjockt = helt omöjligt att böja foten ens.. Gråter
  • Karttikeya
    Cranium skrev 2010-12-14 12:20:27 följande:
    Hejsan!

Jag heter Maria och har smygläst lite i eran tråd Cool Jag väntar mitt andra barn. Isabell är 1,5 år så det blir rätt tätt mellan mina döttrar.

Jag är beräknad den 3 jan, men kommer bli igångsatt på torsdag, 16 dec.  

Hade väl inget specielt på hjärtat utan tänkte bara presentera mej Oskyldig

www.isabellsmam.blogg.se
    Välkommen! Glad Får man fråga varför du blir igångsatt?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-14 12:31:00 följande:
    Ja jag hade blivit sur om jag haft så ont och inget hade hänt!
    JÄKLAR vad svullen du är! :( och jag som tycker jag är svullen.. :o

Cranium: välkommen! varför blir du igångsatt?
    Haha ja, det kan man säga, och det är som sagt inte hur det är som värst. Då är hela fotryggen som en boll och hela vaden sprängfylld också. Ska bli SÅ skönt att bli av med det här! Undrar många gånger hur många kilon av det jag gått upp som är vätska.. Får ta efterbilder sen, så vi kan jämföra lite Flört

Jag förstår att du blivit sur över det, "onödigt ont" är ju det värsta som finns. Typ migrän.. *huga* Är det BM varje vecka nu för dig också?
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-14 16:40:37 följande:
    Uuuusch vad hemsk min foglossning är nu. Går runt med två paraplyn som kryckor. I natt fick jag hemorojder också, aj aj aj. Skönt att få det två veckor innan bf.
    Positivt är dock att jag sovit två timmar nu! :)
    Min också! *dödar*

Kom dom inatt, vad busigt. Jag har en, den är dum..  Obestämd
  • Karttikeya
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-14 16:21:14 följande:
    Lägger upp en Bild på Albin här med!

Awww, så fiin han är! <3
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-14 17:00:25 följande:
    Jag har inte lust att känna efter mängden, men tillräckligt för att det ska kännas haha.
    Och jag som är dålig i magen.... Aj!
    Haha varför inte, bara o grotta runt därbak eller? Be karln din kolla? *skojja*
    Jag vet att jag har "bara" en, för jag kände efter när det kändes "skumt" en dag. Haha. Men jag kanske är lite konstig..
  • Karttikeya

Min bebis leker raveparty därinne tror jag. Varit fullt ös mest hela kvällen Skrattande

Nu ska jag äta glass, lagom till sängdags. Har hört att man får det som gravid.. Tungan ute

• Karttikeya
    Cranium skrev 2010-12-14 21:45:09 följande:
    Jag har fått gravdiabetes, högt blodtryck och preeklampsi (Havandeskapsförgiftning). Precis som i min förra graviditet... Alla är tydligen inte gjorde för att vara vara gravida och föda barn Cool

Nu har jag snart mina två flickor. Sen får jag nöja mej.
    Ujj då.. Obestämd Hur mår du då? Förvånad

Har börjat få högt blodtryck jag också, ska åka till bm i morgon för att mäta igen, är det över 140/90 så ska dom ta prover tydligen. (hade 130/95 senast)

Ja det kanske är bäst så. Två små underverk räcker väl gott och väl ^^
Svar på tråden December Bebis 2010 :)