Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Till mvc för att mäta blodtryck och "titta på" urin nu då, tjoho! Sen ska jag till skolan, efter idag är det TRE tillfällen kvar varav jag avverkar alla utom ett denna vecka (sista den 22a), nedräkning..... Tungan ute

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-15 08:41:33 följande:
    HELT otroligt att du orkar. Du är min hjälte!!
    Momalicious skrev 2010-12-15 09:35:52 följande:
    Majorima: håller med emelle, du är otrolig!

I natt har jag SOVIT! förstår ni?! Somnade vid halv ett och har bara vaknat för att kissa. Har visserligen migrän och så nu men jag har sovit. Åh vad underbart!
    Äsch *fnissar*

Det enda som är jobbigt med att gå i skolan just nu är att stolarna är obekväma, samt att det är en bit att åka (ungefär 6 mil en väg). Annars är det ganska chill, man pluggar ju så mycket hemma när man går på högskola. Glad

Vad skönt att få sova! Mindre kul med migrän dock, speciellt nu när man inte får lov att ta till rätt smärtlindring. Eller du kanske inte har något migränmedicin annars heller.

Har också sovit inatt, men jag är sviiintrött idag! Kommer säkert somna när det ska redovisas, haha.. Trycket var bra dock, 115/90 och inget fuffens i urinen. Hurra! Får fortsätta i mitt stadigt lugna tempo så håller det sig nog i schack.
  • Karttikeya

Ja det där med sex.. Vi är periodare, ibland är det hur mycket som helst och ibland dröjer det två-tre veckor. (inte så länge jag vet, men för mig är det det). Nu har vi nog inte haft sex på två veckor, men det är jag som inte vågar, haha! Är livrädd för att sätta igång något, så han får hålla sig tills det är 2011! Kan ju släppa till på nyårsafton efter fyrverkerierna kanske FlörtFlört

Man får försöka mysa på annat sätt istället. Blir ju inte så lajbans ändå med magen i vädret o allt. Mest bökigt..

• Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-15 09:55:29 följande:
    Men GUD vad jag längtar till min egen kropp nu alltså.
    Inte bara för sexet...Kläder, vin, brieost, kunna gå ordentligt, springa...Ja, you name it!!!
    Samma här! Mest längtar jag nog till att kunna ha mina egna skor! SkrattandeSkrattande
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-15 09:58:16 följande:
    Majorima: nä har inga egna eftersom vårdcentralen här är så dålig så klagar man på migrän får man en stor burk panodil 500mg utskriven och det hjälper ju... Inte. Mamma har dock massa trevliga grejer som jag tar av om det är illa. Men inte nu då såklart.

Nä ingen bil än. Vi får försäkringspengarna idag. Bilen blev inlöst och vi får exakta beloppet vi gav för den för ett pr sen och det är ju bra. Så i helgen ska vi kolla bilar! :)

Ja jösses.. Jag hade en förstående läkare i alla fall och fick en medicin jag inte ens minns namnet på. Den hjälpte väl. Men har inget som lindrar helt och det är väl inte så ovanligt det heller i och för sig.

Ohh, vad trevligt! Hoppas ni får tag i något minst lika bra då! Om det var några år sedan men samma pengar så lär ni ju hitta något liknande iaf, priserna går ju ner fort. Glad

• Karttikeya

Hohoho, det knakar i min mage, haha! Bebis kanske har lika dåligt smorda leder som sin mor!

Min mamma drömde att jag fick barn inatt, en pojke som var 49 cm lång och vägde 3400. Låter ju ganska lagom, men om jag ska gå över 4 dagar som planerat (hahaha) kan jag nog snarare drömma om en klump på 4,5 och 55 cm istället.. Han hade tydligen jättestora fötter också, stackarn!

Idag är jag i vecka 39 (38+0), GALET!! Skrattande Snart är ju bebis här, oavsett när den bestämt sig för att komma! Jättesnart! Ihh! Skrattande

• Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 16:45:31 följande:
    Nattens mys gav sammandragningar hela natten som övergått till förvärkar som kommer oregelbundet, men som tätast var tionde minut.

Var på specMVC idag och fick en fin CTG-kurva, bra blodtryck och 0,3 i äggvita, så jag behöver inte gå dit mer. Har dock BM-besök inbokat både fredag och måndag.

Känns skönt eftersom blodtrycket ökat till 158/98 när jag kom hem

Idag - tio dagar till BF
    Vad skönt att det såg bra ut, men läskigt att det ökat lite igen när du kom hem... Hoppas det lugnar sig för dig.

13 dagar här, hjälp!! Tungan ute
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 16:52:44 följande:

Det är ju skönt att jag har både BT-apparat och stickor hemma så jag kan kolla. Det sjunker oftast när jag vilar och läkaren har sagt att jag kan ha upp till 150/105 innan jag behöver komma in om jag inte har några andra symptom.

Nu närmar det sig för oss med stormsteg!!!

Ah, skönt att ha ett riktvärde ändå.

Det gör ju det och grejen är att jag har fullt upp till den 22a, så jag kommer knappt hinna fatta att det är så himla nära som det är! Sen kan man ju gå över jättelänge, men ändå.. Tiden bara rinner iväg.. Och ändå går det långsamt, samtidigt! Åhh bebis Glad
  • Karttikeya
    Cissi7006 skrev 2010-12-15 17:01:37 följande:
    För mig som är hemma och bara får vila går ju dagarna segare... som tur är jobbar ju min sambo kväll och sovande natt, så han och 1-årige sonen underhåller mig hela dagarna

Med tanke på hur stor min bebis redan är tänker jag minsann vägra gå över tiden med absolut mer än en vecka!!! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Oh, vad har man för jobb om man jobbar sovande natt?

Jag vill bara gå över fyra dagar.. Det är väl inte för mycket begärt?!! Jag kommer säkert få äta upp det och gå över tre veckor och föda på min pappas födelsedag den 18e januari....................... {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)