Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-12-22 06:56:16 följande:
    Majorima: det verkar inte funka för mig iaf hihi, som tur är! Är så glad att magsjukan kom INNAN jag har en nyfödd bebis att ta hand om. :)

Tack gullrumpa! Mår mycket bättre! Inte spytt på över 12 timmar så nu gäller det bara att drickadrickadricka för jag är så törstig.
    Du som är vår allvetande lilla sjuksköterska, hur länge smittar man efter man slutat spy? :)

( det där med allvetande ssk lät drygt som fan märker jag, men inte alls så jag menar!)
    Ja vilken tur att du inte hann föda barn mitt i allt ändå. Är väl nog krafttömmande i sig menar jag.

Du kan smitta i upp till två veckor, haha! Lurigt virus.. Men det allmäna rådet är 48 timmar efter senaste symptomet. Och det gäller inte bara kräkningar utan även om du fortfarande har diarréer då. Men jag antar att du inte är hemma hos folk och bajsar så mycket.

Ja drick nu mycket vatten, det behöver vi gravida kvinnor ändå. Jag är så sjukt dålig på att dricka tillräckligt, ibland får jag hälla i mig för att jag "kommer på" att jag är törstig, hah.

Jag tror att tentan gick bra, den var ganska lätt. Nu är jag "MAMMALEDIG"!! Jag o magen! Nu tänker jag bara äta, sova och spela dator, mwohahaha. Cool
  • Karttikeya
    SaraKlippan skrev 2010-12-22 20:11:52 följande:
    Hej alla underbara människor :)
    Jag är inne och läser i tråden ibland från mobilen när jag sitter och ammar... men så jobbigt att skriva från mobilen tycker jag så därför blir det inte av att ja kommenterar :(
    Allt är bra med oss och vi bara njuter av familjelivet :)
    STORT GRATTIS till alla er som fått sina små :) Underbart att se :)
    O så en medalj till alla er som kämpar genom slutet av graviditeten :)

Ville bara komma in och önska er alla en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR Hjärta 

Vad fina ni är! Glad God jul och gott nytt år till er också!
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-22 19:30:38 följande:
    Ajajaj, börjar ha lite (ganska) ont nu när "värkarna" kommer.
    Har haft besök här av våra närmsta vänner. Dom tror inte dom ser mig gravid igen....
    Är helt säker på att det kommer gå över när barnen somnat och jag får ställa mig i duschen.
    Hur går det hur går det? Cool
  • Karttikeya
    Emelle skrev 2010-12-22 23:20:36 följande:

Värkar...har börjat klocka. Nu är jag inte så värst katig längre...Ska duscha om ett tag.

Har inte, och tänker inte än till sambons förtret, ringa förlossningen.

Men kanske är det nog på gång lite...lite, kanske...:-s

Wiiwiiwii!! Skrattande
  • Karttikeya

Woh heja Ludi och grattis till Emelle! Skrattande 

Själv blev man erbjuden en hinnsvepning (tror jag) av läkaren idag, men jag tackade nej. Jag har ju ett lätt förhöjt blodtryck och det som hjälper som läkaren sa är att: föda barn! Men bebis verkar ju må bra och jag ligger precis på gränsen till "för högt blodtryck (140/90)" så sålänge jag mår såhär bra är det ingen fara för mig eller bebis. Ska bara fortsätta ta det lugnt, så kan jag ta massagen av tappen eller hur hon nu uttryckte sig efter nyår, ska till BM 3e. Men blir blodtryckskontroller och urinprov 2 gånger i veckan nu. Ska dit 27e och 30e och sen 3e och 5e. Då har man att göra i alla fall!

Jag har gjort något heltokigt bak i ryggen. Är som en låsning och gör ont så fort jag sträcker på mig. AJ! Att skriva tenta är tydligen inte bra för en gravid kvinna, hahaha.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-23 11:18:57 följande:
    "Massage av tappen" lät ju superskönt verkligen...
    Men skönt att veta att du får hinnsvepning då om det inte satt igång redan, nog för att man vill vänta till efter nyår men så fort det faktiskt är januari känner jag att bebis kan komma

WOHO! Trots min konstiga magsjuka som fortfarande gör så att jag mår lite illa till och från så blir det en bra jul ändå. Jag får min första utbetalning från FK idag (fast tydligen hade dom inget kontonummer så får en postavi = får pengar om några år) och vi har KÖPT EN NY BIL! Blev en svart Saab 9-5 2,3t. Den är sketafräck alltså, hoho. Har taklucka och allt Cool 
    Hahah nörden!

Nu ska jag skriva en inköpslista till min sambo som får julmatshandla utan mig. 
    Haha ja, hon beskrev hur det gick till ganska ingående sedan. Är ju inte jättelockande.
    Tror mina värkar startar strax innan midnatt till nyårsdagen Flört Flört

Utbetalning från FK? Varför då?

Yay, bil! Glad Är väl härligt med en fräck bil. Tycker så om våran vi köpte också, hihi.
    Min karl är också och julhandlar! Men han skrev listan helt själv, mäkta stolt!
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-12-23 12:12:50 följande:
    Föräldrapenningen

Mja, skriver han listan så blir det inte mkt att hurra för. Han är nämligen den mest glömska människan i hela universum. Minst! 
    Men den får du väl inte förrän barnet är fött? Tungan ute För du är väl precis som jag student/arbetslös? Eller vad har jag nu missat... Förvånad

Hahahaha.. Ja det är min karl också, jag fick göra en kontroll för att se att allt var med Flört
  • Karttikeya

Bra att skicka innan jag skrivit klart... Sitter och tittar på när sambon städar. Imorgon kommer svärmor hit och firar jul, det är det enda julfirande vi kommer ha i år och det känns jätteskönt. Blir alltid så stressad runt jul så ska bli skönt att inte göra någonting särskilt..

På nyår ska vi hem till mina föräldrar och äta middag, med bebis i MAGEN! Tungan ute

• Karttikeya

Fick provsvaren från proverna i morse och TPK var visst lite lågt, vilket var "konstigt" eftersom mitt blodtryck inte är jättehögt som BM uttryckte det. Då borde proverna varit utan anmärkning. Är inget alarmerande värde tydligen, men skulle ta nya prover i morgon igen.. Så får åka till Östra, yay.. Men viktigast är ju att man har koll så att bebis mår bra.. Vet inte om jag borde oroa mig eller ej.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)