Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2010-12-18 13:50:49 följande:
    Du har rätt Majorima. Vi väljer ju inte hur vi har det, men vi väljer våra tankar kring det. Och det finns forskning som visar på att negativa tankar ger mer smärta och obehag. Så man får försöka fokusera på det som är positivt - alltid finns det något
    Jadå! Idag vaknade jag exempelvis och kunde se mina anklar för första gången sen i försomras! Nu är dom dock försvunna i vätska igen, men ändå! Hoho. Cool
  • Karttikeya

Nu har jag gjort mig snygg *host* och nu blir det middag! Höres senare, när jag är helt slut bara av att umgås.

• Karttikeya

Middag igår ja. Kommer hem vid elva, ser på lite tv med karlsloken, lägger mig vid tolv. Känner mig orolig och rastlös och helt plötsligt så börjar jag må "konstigt", det ilar i ryggen och i övre delen av magen och jag tänker "Jaha, ska jag föda barn nu helt plötsligt?". Känner att jag behöver göra nummer två och går upp, vilket gör att det lugnar sig och jag lägger mig sen igen. Får den där konstiga ilande smärtan igen och tror det är förvärkar eller något, går upp: börjar spy som en kalv! Sen försvann allt, förutom den där äckelkänslan man har efter att ha spytt upp hela magen förstås och idag känner jag mig lite bakis. Ingen bebis, phew, och framförallt: ingen magsjuka!

Idag är jag svullen som en sjöko och känner mig riktigt ynklig. Just det, vill ni ha en husmorskur mot "bakfylla" (när man förlorat mycket vätska osv osv) så blanda saftkoncetrat med lite vatten och lite salt och ta en multivitamintablett. Sen när magen är bättre: drick mycket vatten såklart. As good as new. (i wish)

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-12-19 12:58:23 följande:
    Majorima - hård kväll igår du ;) visst är det väl underbart att vara bakis utan att ha druckit en droppe alkohol ;)?

Själv har jag snart bytt ut min hjärnsubstans mot snor och det känns som det varit kattslagsmål i min hals ;)
    Har lite onda SD/ förvärkar o vill nog att bebis kommer nu.. Deppigheten slår till! Haha
    Jag tror jag snodde dom andras bakfylla eller något! Har nog inte spytt såhär mycket sedan jag var magsjuk i calici i mars i år Tungan ute Min sjuka hjärna blev nästan fascinerad över mängderna. Allt för att inte fokusera på själva "akten", finns det något värre än att spy liksom?

Vad skönt med en förkylning! Det är ju helt underbart! Förkylning och föda barn på julafton, det är din grej va?
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-12-19 13:28:54 följande:
    Vad det händer grejer här! Grattis till bebisarna Annacl och stoce! Vilka sötnosar!

Majorima, jobbig natt för dig. Jag har en helt sjuk fobi för att kräkas och är livrädd att jag ska få vara med om det där. Verkar ju vara många som upplever det i slutet av graviditeten... 

Själv sitter jag och lyssnar på vår sjuka granne, måste sätta på musik eller något för den där hostan låter helt vidrig. Vissa ljud går rätt igenom väggarna i det här huset.

Igår när vi var på festen så började alla fulla tjejer prata med mig om hur hemskt det är at vara född den här tiden på året. "Jag förstår ju om det tog ett år för er att bli gravida, men jag skulle inte vija föda barn i slutet på december. Det är verkligen inte roligt att fylla år nu..." Som om vi skulle ha använt kondom runt påsk då eller? Man blir så trött på alla som ska påpeka hur dåligt vi har planerat. Hade jag fått välja hade jag haft ett vår eller sommarbarn, men nu fick jag inte det. Och att prata med fulla människor när man är nykter kan ju göra en tokig för de kan ju aldrig byta samtalsämnen...
    Annars var det supertrevligt och jag fick beröm för att jag som är höggravid gick sist! 
    Ja, jag är rätt skräckslagen vad gäller att kräkas också, men det gick "bra" igår, haha.. Men jag ligger och våndas i evinnerlighet hellre än stoppar fingrarna i halsen. Behövde dock inte hjälpa till själv igår, sådana kaskader var det.. Skrikandes

Men fy. Vad är det för fel på folk. Det verkar som att det inte finns en enda spärr för vad folk säger till gravida, ärligt talat! Tungan ute
  • Karttikeya

BM-besök idag. Bebis mådde bra och är fortfarande fixerad, hoho. Hjärtljud 140 sl/min.
    Dock hade jag ett blodtryck på 150/95 andra gången, 150/110 första gången.. Så nu är det strängare vila och läkarbesök på torsdag som gäller.. JAg som tänkt städa och tvätta idag... Skrikandes

• Karttikeya
    Mysmamma70 skrev 2010-12-20 09:55:28 följande:
    Visst är det tradigt... tänk att jag har haft det så i tio veckor nu
    Usch, lider med dig! Obestämd
  • Karttikeya

Nu går den här människan och lägger sig en stund, är såå trött. Jag HATAR att sova bort dagarna, men vad gör man... Sambon jobbar idag och i morgon, sen är han ledig med mig tills bebis kommer och 10 dagar utöver det då förstås ^^ Ska bli så underbart!

• Karttikeya
    Myzan07 skrev 2010-12-20 19:38:25 följande:
    20/12 Myzan07 andra barnet (97) Nära Örebro
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    25/5 Maria Larsson (27år) första barnet, Varberg
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän 
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland

Ja e osså kvar... tyvärr :(
    Vi har det bra, här bak i bilen! *nynnar* Cool
  • Karttikeya

7 dagar kvar idag, alltså 28 dagar som mest haha. I morgon går jag in i vecka 40, känns verkligen galet nu.. Dagarna lär gå väldigt långsamt efter i morgon också, då jag har i princip INGENTING på schemat. Men jag klagar inte.

Hur har det gått för Moma?

AnnaCL och Ninnie81, sådana vackra barn ni har ^^ Hjärta

Stort grattis till Cissi också, buse som smiter förbi oss sådär! Men måste vara tokskönt just nu.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)