• Emelle

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2011-01-14 17:12:45 följande:
    men hur fan kan du gå med på sånt.
    skulle slängt ut fanskapet spela ingen roll så gör man inte.
    var hittar ni alla killar tjer?

ni har män som tjatar om sex, killar som blir fulla innan bf, killar som inte respekterar er, killar som låter er dra hela lasset hemma oavsett om ni har ont när ni är gravida å efteråt.
    Hur står ni UT!!! Blir så jävla förbannad när jag läser sånt.
    var är er självkänlsa???
    Mysmamma70 skrev 2011-01-14 18:00:58 följande:
    Håller med Delifi, det är tråkigt att läsa im hur en del av männen behandlar er. Särskilt nu när vi är extra känsliga av hormoner som gravid och nyblivna mammor.

Respektera er själva och acceptera inte att bli illa behandlade! De kommer troligen inte att ändra på sig, så det är era val. Att leva med en sån man resten av livet eller välja en av alla fina, kärleksfulla män som finns.

Usch, det blev ett tråkigt fredagskvällsinlägg, men jag som är lite äldre än de flesta av er här har egna etfarenheter av detta. Och jag vet hur lycklig man kan bli i rätt relation!

Säger som Delifi - stärk er självkänsla och säg ifrån!
    *håller med till 1000000%*

Kikar in för att önska trevlig helg.

Vår Fredag har gått i ett i ett
    Har varit barnvakt åt ett par kompisars snart 3 månaders bebis då dom var på begravning och trots att allt gick kanon och vi var hemma båda två så är jag helt impad av de som har tvillingar!
    Inte många sekuder man får tid för annat!
  • Emelle

Godmorgon!! Här har vi en fröken som vänt lite på dygnet. Vi har tagit halva natten var, och hon är inte vaken hela tiden, men G U D så trött man blir . Är era vakna något om nätterna?? Igår sov Agnes hela dagen. Helt omöjligt att ha henne vaken längre stunder, hon som precis börjat vara mer vaken i längre stunder... Idag verkar hon vara " som vanligt" igen och ligger här och kikar!

• Emelle

Vilka finfina kort på både bebisar och mammor! Är så roligt att se "ansikten" på dom i tråden tycker jag!! Majorima- jag har också super ont i armar och axlar av detta bärande. Och jag kan bara skylla på att jag är otränad jag! Vi sitter och tittar på , Jag iphone surfar mer än tittar dock och lilla À ligger och sover i sin säng. Ska ta en dusch nu och sen hoppa i säng jag med... Man vet ju inte hur länge man får sova nu mera Godnatt allihopa!

• Emelle

Godmorgon tjejer!

Nu verkar det ju som de flesta av oss kommit in i vardagslunket
    Män som jobbar och lite rutiner....elller hur var det med det?? Har ni rutiner på era bebisar ännu?

Det enda vi försöker hålla är ungefär samma nattning rutin och tid då vi lägger henne i sängen. Vilket i nuläget är ca 22. Sen sover hon där i till 01-03 nån ggn. Sen hur dagarna ser ut är helt olika.
    Tycker det blir sköt sen när man kommit in i lite mer tidsrymt, samma över dagarna...

Sitter här och dricker mitt te. Både Max och Agnes sover fortfarande. De stora är i skolan. Så jag njuter av en kort egen stund! Lyx!!

• Emelle

Ska åka och köpa en ståbräda till vagnen.
    Men fan vad dyra. 700.- för den som passar min vagn. Suck!
    Det är inte svårt att bränna pengar med barn ni!!

• Emelle
    alberta77 skrev 2011-01-17 11:55:46 följande:
    Tack för att ni hejat på! Var nog det som gjorde det. Vid 12 inatt gick vattnet och 01.55 var Stella född. 52cm lång och 4180g tung. Nu ska jag gosa lite med henne. Kram alla!
    GRATTIS""""""""""
  • Emelle
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-17 15:19:36 följande:
    Fick ett trevligt brev från F-kassan i dag. Hade jag inte en aning om att man fick flerbarnstillägg om man har fler än 1 barn. Visserligen bara 150 kr,men alltid något Får man sen 3 barn så fick man nästan 500kr,hehe!
    Oh ni som har 4 barn....får ju något på 1000kr.
    Kan va bra o ha
    Ja tänk på oss, som får räkna ihop 5!!!!
  • Emelle

Hej!
    Idag har vi varit på bebis-date. Mysigt! A var avken hela tiden och har sovit i 4 timmar efteråt. Tog visst på krafterna

Jag är yr i huvudet. Har varit det de senaste veckorna. Är sjukt obehagligt....Har fått tid på VC för koll nu men ska ringa MVC för att få komma och ta en bld tryck redan i morgon.
    Har också ont i ett bröst. Känns som att implantatet ligger och trycker mot en nerv eller något. Skit irriterande. Måste ringa och kolla det också.... Blä så styrigt!

Annars är det bra med oss.
    Agnes fortsätter att vara snälaste prinsessan hel dagarna.
    Dock har hon börjat ha en vaken perion mellan 3-5 på nätterna. Man är rätt mör i huvudet sen när klockan ringen 6.30 ska jag lova

Krya på er ni som är sjuka!

• Emelle

Godmorgon!!

Tycker ni som kämpar på med onda bröst är såå duktiga.
    Har ju haft mjölkstockningarna från helvetet själv (därför jag valt flaskmatning denna ggn) vid mina tre större barn, så jag om någon vet hur jävligt det kan vara! All styrka till er!!

Inatt har jag avrit så yr så jag mått illa.
    Gick ner och la mi på soffan så J har haft Aggis hela natten. Dom sover ännu däruppe.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)