Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Hehe, skulle inte ha skrivit att jag klarade mig utan inlägg - nu har jag en fläck på tröjan :p

Ludi - kopparspiralen är gratis

• Mysmamma70

Willesmamma - mensvärk kan man ha ett tag innan mensen kommer tillbaka, enligt min BM.

Förra året efter jag fått Charlie kom ju mensen tillbaka efter två månader. Då hade jag haft mensvärk i ca tre veckor innan. Jag helammade då

• Mysmamma70

Maria - vilket drama!!! Skönt att det fick ett lyckligt slut - stort grattis! Hjärta

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -101220 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    delifi2 skrev 2011-01-11 11:50:27 följande:
    ...nä nu ska jag vara glad om jag kommer ihåg att köpa nya nappar varje månad
    Ja, det är fasen inte lätt att komma ihåg Tungan ute
    alberta77 skrev 2011-01-11 12:18:27 följande:
    6 dagar över idag. Så segt det är att vänta. Mysigt iaf att få titta på alla fina bebisar här inne medan man väntar! 
    Är det sista trådbebisen vi väntar på nu?

Vi var på BVC idag, Cornelia har haft diarré i några dagar, men sköterskan tyckte inte att det var något att oroa sig för då hon går upp i vikt fint, äter ofta och inte är ledsen av magknip och inte är uttorkad (fyller sina kissblöjor var tredje timme).

Hennes gulsot börjar försvinna nu.

Däremot har hon lite torsk på tungan. Någon fler som har det?
  • Mysmamma70
    NhjärtaD skrev 2011-01-11 18:03:43 följande:
    Ja Nemi med, inget ha hjälp hittills så på torsdag får hon nog medicin...
    Vad har ni provat?
    linasmama skrev 2011-01-11 18:08:54 följande:
    Sixten har det, pratade med bvc om det men så länge det inte är i gommen och på kinderna behöver man inte göra något åt de.
    Här är det bara på tungan, hon sa att jag skulle ta vichyvatten på en tops och skrapa bort det
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2011-01-11 18:18:32 följande:
    Jag håller på att gå under Jag har inte en sek lugn och ro på dagarna så jag hinner göra något, dessutom vaknar han ca en gång i timmen hela nätterna.. Han sover ca 3 tim totalt på dagarna och då oftast 10-15 min i taget och bara i famnen. Han blir jätte grinig för att han inte sover så han kan knappt ligga för sig själv. Går vi ut och går sover han tills vi kommer innanför dörren hemma.. Jag orkar inte, har hjärtklappning och huvudvärk för att jag är så slut
    Så var vår Charlie också som nu är fjorton månader på dagarna, fast han sov lite längre pass på nätterna. Jag var som en disktrasa och fick lägga ner tankarna på att hinna göra något annat...

När han var fyra månader började han kunna sova själv utan en varm famn, så håll ut
  • Mysmamma70

Jag har en Minimundus bärsjal som är toppen när de är små

• Mysmamma70

Linasmamma - på nåt sätt orkar man, men jag var som en disktrasa...

Hoppas det vänder fortare för er. Hade du provat bärsjal?

• Mysmamma70

Ja har också bara tappat åtta av sjutton kilo på tre veckor.

Idag blir det inskriving på Viktväktarna så jag får lite fart på det även om jag inte mår dåligt över det. Men det är trist att fortfarande behöva använda mammakläderna :p

Svar på tråden December Bebis 2010 :)