Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Lycka till och hoppas det snart vänder!

Var har du hört att spädisar inte kan ha ont i halsen? Charlie hade en halsinfektion när han var sex mån och läkaren sa att jag skulle ge Alvedon mot halsontet.

Men jag antar att ni redan provat med Alvedon.

• Mysmamma70

Kom just på att även Cornelia fick Alvedon av läkaren mot halsont när hon hade RS-virus för en månad sen och hon blev på bättre humör då. Hoppas ni nu får god hjälp så allting blir bättre

• Mysmamma70

Här var det stilla - är alla ute och solar?

33 kg, sweet, det var inte lite... Bra kämpat med viktnedgången jag har tappat 18 kg nu och är 1 kg under inskrivningsvikten. Tänkte ta 5 kg till så jag blir fin på mina bröllopsfoton

• Mysmamma70

Men så skönt att du inte kände dig tjock

Jag hade tidiga sammandragningar och fick havandeskapsförgiftning så jag var beordrad soffläge i fyra månader...

• Mysmamma70
    linasmama skrev 2011-04-25 21:13:36 följande:
    Hej tjejer. Nu är  vi hemma igen! Har varit hos släkten i skövde över påsk. Vi har sovit i våran husbil så har haft vårat krypin, var riktigt skönt så barnen kunnat sova och gnälla på nätterna utan att störa någon..

Sixten har varit missnöjd ett tag och gnällt mycket, jag trodde det var utvecklingsfas men bytte till semper 2 lemolac (eller vad den heter?!) från NAN 2 och han blev en helt ny bebis efter 2 dagar. Att maten kan ställa till det så mycket kunde jag aldrig tro. Det är en hel vetenskap med ersättning.. 
    Vad härligt med en husbil!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Delifi - har du ingen bärsele till Olivia, det tycker jag är toppen när man reser med de små.

Jag har flugit med alla mina när de varit små utan problem. Cornelias förhårdning blir i augusti då vi åker till Turkiet

• Mysmamma70

Det senaste dygnet har Cornelia käkat varannan timme, men hon brukar sova ca nio timmars annars.

Hon somnar på kvällen antingen i min famn eller själv i mjukliften i soffan. I pyjamas med napp i ryggläge.

När jag lägger mig bär jag upp henne, hon vaknar inte av det. Hon sover i egen säng intill min och jag får stoppa i napp ibland på natten.

När det var kallare sov hon i sovpåse/täcke jättesmidigt. Nu har hon pyjamas och två filtar eller en tunn filt + täcke. Hon är lite frusen av sig, därav alla filtar.

Jag helammar fortfarande

• Mysmamma70

Haligh - kram till dig!

Majorima - så härligt med stundande bröllop

Vi gifter oss 16 juli och jag kämpar med de sista kilona. Jag är nu 3 kg under inskrivningsvikt och tänkte gå ner 4 kg till.

Jag hinner inte skriva så mkt här längre, men läser det mesta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)