Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Oj - tvåbarnsmamma

Cornelia somnar ganska lätt på dagarna, men med storebror var det jobbigare. Han sov bara i famnen de fyra första månaderna...

Vi sövde honom antingen på en pilatesboll där vi satt och gungade lätt eller liggande på mage med buffningar i blöjan. Vagnen funkade också bra. Sen sov han bara en halvtimme i stöten.

Jag jobbar några timmar varje dag vid datorn när min sambo är hemma (han jobbar kvällar och nätter) och det går hur bra som helst att han har henne, jag bara kommer ner och ammar. Ofta låter han henne sova i famnen för det är så mysigt, men inte alltid så lätt eftersom Charlie gärna hittar på bus då

• Mysmamma70

Frisk, pigg och glad igen efter RS-viruset Hjärta Cornelia
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Jag tycker jag känner ÄL tydligare och tydligare efter varje barn

• Mysmamma70

Haligh - det är inte ovanligt att det blir så när barnen är i ett utvecklingssprång, så det bör gå över på ca en vecka, bara att bära runt, ge närhet eller vad som funkar - och stå ut

• Mysmamma70

Så härligt med Mallis

Cornelia är likadan som din lilla just nu, hon har knappt sagt pip sen hon föddes, men nu klagar hon högljutt på kvällen om man inte bär runt henne ca tio minuter. Hon sover också sju-åtta timmar utan nattamning, visst är det skönt

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 21:16:52 följande:
    Gissa hur varmt var har det här i danmark idag säger bara att folk gick ut med kortärmad och långärmad utan jacka och elias utan overall och bara jacka och folk satt ute och åt typ korv osv och vissa grillade hihi vi grillade idag
    Till och med sitta inne i bilen så svettades man som fasiken

Gissa nu
    Gissar på 18 - vi hade 15

och grillade också
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Haligh - jag hade min äldsta med på begravning i den här åldern. Det gick jättebra och alla tyckte det var trevligt med bebis som kontrast mot all sorg...

• Mysmamma70

Cornelia sover gott på rygg, men Charlie som hade magknip somnade inte om han inte fick ligga på mage och bli buffad på blöjan i den här åldern

På dagarna hade vi koll på honom när han sov sina korta stunder och när han somnat för natten brukade jag vända över honom till sida när han sovit någon halvtimme.

• Mysmamma70

Rekommendationerna är att börja med smakisar någon gång mellan 4-6 månader. När de är 6 mån räcker det inte med bara bröstmjölk

Dessutom rekommenderas att man ska introducera gluten medan man ammar, det minskar risken för glutenintolerans.

• Mysmamma70

Vårt BVC rekommenderar oxå från fyra månader, oavsett om man ammar eller ej, men man bestämmer ju själv som förälder

Charlie tappade vikt i tremånåldern och vägrade ersättning så då rekommenderade BVC gröt och smakisar. Han blev så lycklig över att få bli mätt så smakisarna blev hela portioner på några veckor och tyvärr valde han helt bort amningen, sista målet bröstmjölk var vid fem månader, då skrattade han bara åt mig när jag tog fram bröstet

Så tidiga smakisar kan innebära en risk för att barnet väljer mat framför bröstet. Jag hade tänkt delamma till sju-åtta månader...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)