Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-04-13 19:06:17 följande:
    Vet inte om ni minns att jag skrev om att mitt slutbetyg från gymnasiet var fel. Skrev om det i somras. I Början av december kollade jag med läraren så det verkligen var ordnat och det var det svarade han (har konversationen sparad). Nu när jag sökt till högskolan har det visat sig att det inte alls blivit ändrat så förra veckan drog jag in rektorn. Inte hört nåt tillbaka efter att han skrev i torsdags att han skulle prata med läraren i fråga. Så, även om jag inte hade tänkt att börja plugga till hösten så finns det absolut ingen chans att jag kan det pga denna läraren. Min mamma är iaf lärare och fackrepresentant för lärarnas riksförbund så hon har lovat att hjälpa mig om det inte blir nån lösning snart. Ett jäkla år har jag hållit på nu. Ett år! Är så otroligt förbannad och hämndlysten som sjutton. Men försöker tänka på karma. Blir bara så ledsen och känner mig så maktlös.

Dessutom har jag nåt magvirus, Elliot har varit hemsk och jag är svullen om midjan för jag ska ha mens.
    Ujuj... Kräks
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2011-04-13 19:57:13 följande:
    Harregud! (groov göteborgska) Idag kom jag hem, hade varit hos min kusin. Skulle hämta upp karln för vi skulle handla, vad ser jag när han kommer skuttandes ut genom dörren?! Han har klippt av sitt långa hår! WOW! Vilken snygging jag ska gifta mig med om en månad alltså........ Visst, jag tycker han var snygg i sitt långa hår också men det började ju bli lite tunnare.. Han är såå snygg i kort hår! Hjärta Men jag hajjar till varje gång jag ser honom nu haha, såå ovant..
    Härlig överraskning!

Jag längtar sååå till vårt bröllop, tre månader kvar nu...
  • Mysmamma70
    linasmama skrev 2011-04-13 21:00:20 följande:
    Åhh vad mysigt för er som har bröllop snart! Jag längtar massor, vi har bestämt datum men är 2,5 år dit så jag får vänta ett tag till.. Haha, ja är en riktig planerare..

Idag somnade Sixten själv för första gången sen han föddes! Vid 19.45 började han bli trött och hungrig så la mig bredvid honom i våran säng och gav flaska, myste lite sen somnade han efter en liten stund och sover fortfarande!
    Planeringen är jätterolig, vi har planerat i nio månader nu - som en graviditet

Cornelia har varit väldigt duktig på att somna själv redan från början. Hon sover ju i egen säng intill min, så om hon haft svårt att somna har det räckt att hålla handen eller en hand mot hennes kind. Och så napp

Idag har hon knappt sovit alls på hela dagen, så hon slocknade här i soffan i babyliften kl 18 och har sovit sen dess. Vi ska snart gå upp och lägga oss, då hoppas jag hon vaknar när jag bär upp henne så hon kan få lite mat.
  • Mysmamma70

Oj, tackar tackar Willes mamma

Charlie började tykännas vid fyramån ålder, det är nog inget ovanligt, det gick över efter någon månad, men nu vid 17 mån är han blyg igen. Cornelia är fortfarande solig och glad mot alla

• Mysmamma70

Ang gröt - Charlie började äta det vid 3,5 mån ålder och efter några veckor sov han hela nätterna, mätt och belåten!

• Mysmamma70

Visst är det märkligt när man knappt vet om man ammat på natten eller inte

• Mysmamma70

Cornelia äter väldigt tätt på dagarna, varannan-tredje timme och det är förmodligen därför hon sover så bra på nätterna, vältankad ;)

• Mysmamma70

Lillsnurr - jag har ju aldrig gett ersättning, men vi har en liten vattenkokare som vi alltid tar med oss på resa, då kan man värma matburkar i vattenbad eller värma vatten till välling eller gröt. På de flesta ställen finns väl en kontakt att låna

• Mysmamma70

Lillsnurr - läste kanske lite slarvigt, trodde det var uppvärmningen du hade problem med

Vi är ute på Cornelias första långresa, 60 mil med bil och det går jättebra, vi stannade och tankade henne och oss efter ett par timmar. Nu har vi bara en timme kvar och hoppas vi slipper stanna mer

Imorgon ska vi på bröllop!

• Mysmamma70

Pop-kläderna brukar oftast vara väldigt stora i storlekarna, men det finns undantag på vissa modeller.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)