• Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

Det här är den 8:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html
    Den sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
    Den sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49692692.html

Här skulle det stå något smart och fyndigt
  • Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)
  • anne h
    Trikarn skrev 2010-05-06 17:49:27 följande:
    ojsh..fast min C kan inte äta rostat bröd.. men hmmm ja ska hitta nå ngt bra... kanske funkar i rismjölk??
    varför itne rostat bröd? det suger upp oljan bra om man spiller också..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-06 18:07:33 följande:
    varför itne rostat bröd? det suger upp oljan bra om man spiller också..
    tål inga sädesslag.. så han äter bröd som jag bakat, och vill inte riskera att han vägrar äta det sen pa dålig upplevelse..när listan på "kan äta" är så kort...

ja han dricker upp allt i flaskan, men som sagt, vore bättre om man kunde gömma det i ngt...
    full rulle, dygnet runt
  • anne h
    Trikarn skrev 2010-05-06 18:47:40 följande:
    tål inga sädesslag.. så han äter bröd som jag bakat, och vill inte riskera att han vägrar äta det sen pa dålig upplevelse..när listan på "kan äta" är så kort...ja han dricker upp allt i flaskan, men som sagt, vore bättre om man kunde gömma det i ngt...
    ah.. då förstår jag.. för jag började ge rostat bröd just pga samma sak; dvs att han inte skulle vägra den lilla mat han åt förr... han hade aldrig ätit rostat bröd före han fick omega3 på sånt.

Men rostar du brödet du bakar? om inte så ÄR det ju inte samma sak som att äta bröd som inte är rostat, o man måste ju inte rosta om det var för vedervärdigt..
  • Trikarn

hmm alltså, kan man märka effekt redan första natten??

Jag fick sovmorgon till 05.45.. samt att han somnade OM vid 4..helt otroligt...

Hittade våran "grej" oxå.. jag klämde ut det på en majskrok..visseligen anti så mkt stärkelse som klippar i munnen direkt på morgonen..men va fasiken, ändåmålen helgar medlen

han åt o var så nöjd så hihi

o dottern tog en igår medlite yohurt, så nu har jag två ungar som tar dom!

så hoppas innerligen att de kommer att kunna köpas snart.. för jag skiter i att de är vråldyra, vi ska ha dem hela familjen, om jag så ska söka fondpengar till det!

full rulle, dygnet runt
  • anne h
    Trikarn skrev 2010-05-07 06:26:55 följande:
    hmm alltså, kan man märka effekt redan första natten??Jag fick sovmorgon till 05.45.. samt att han somnade OM vid 4..helt otroligt...Hittade våran "grej" oxå.. jag klämde ut det på en majskrok..visseligen anti så mkt stärkelse som klippar i munnen direkt på morgonen..men va fasiken, ändåmålen helgar medlen han åt o var så nöjd så hihio dottern tog en igår medlite yohurt, så nu har jag två ungar som tar dom!så hoppas innerligen att de kommer att kunna köpas snart.. för jag skiter i att de är vråldyra, vi ska ha dem hela familjen, om jag så ska söka fondpengar till det!
    De finns att köpa! Jag beställde ju förra veckan, de ringde i förrgår och sa att jag kunde hämta dem på min hälsokostbutik Blir alltså i morgon.. förmodar ajg får beställa ett nytt paket direkt igen

skönt att han åt, spela roll på vad så här i början.. du får vänja honom vid smaken, sedan kan du lägga det på vad som helst om några månader
  • Trikarn
    anne h skrev 2010-05-07 08:52:27 följande:
    De finns att köpa! Jag beställde ju förra veckan, de ringde i förrgår och sa att jag kunde hämta dem på min hälsokostbutik Blir alltså i morgon.. förmodar ajg får beställa ett nytt paket direkt igen skönt att han åt, spela roll på vad så här i början.. du får vänja honom vid smaken, sedan kan du lägga det på vad som helst om några månader
    hmmpf..då jäklar ska det beställas!
    full rulle, dygnet runt
  • Trikarn

jag var alltså inne i butik igår! och de neeeej det finns inte än...

full rulle, dygnet runt
  • 080609

Jag har tyvärr sagt till min dotter att det är godis... ja , jag vet mkt dumt av mig!! men hon tycker eyq q tuggisar är såååååå goda, så hon blir arg när hon inte får mera... men dom tycker till och med jag är riktigt okej i smaken.

• anne h
    Trikarn skrev 2010-05-07 08:57:38 följande:
    jag var alltså inne i butik igår! och de neeeej det finns inte än...
    Det var Hälsokraft jag beställde på, Life hade ingen aaaaning om när de skulle komma..
  • Little Ms Chatterbox

Jag fick en ny laddning från Hela Pharma i dag. 2 paket PlusEPA och 4 Mor-EPA mini.

Trikarn skrev 2010-05-07 06:26:55 följande:
    hmm alltså, kan man märka effekt redan första natten?? Jag fick sovmorgon till 05.45.. samt att han somnade OM vid 4..helt otroligt... Hittade våran "grej" oxå.. jag klämde ut det på en majskrok..visseligen anti så mkt stärkelse som klippar i munnen direkt på morgonen..men va fasiken, ändåmålen helgar medlen han åt o var så nöjd så hihi o dottern tog en igår medlite yohurt, så nu har jag två ungar som tar dom! så hoppas innerligen att de kommer att kunna köpas snart.. för jag skiter i att de är vråldyra, vi ska ha dem hela familjen, om jag så ska söka fondpengar till det!
    Vad kul att du har hittat er grej. Det är bara rätt sak som ska funka, kanske inte funkar med någon annan men hos er funkar det och bara de får i sig Omegan så är allt rätt tycker jag.
    Hoppas det är Omegan som har gav dig sovmorgon och att du kommer få fortsätta sova många mornar framöver.
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)