• TB1

Inga spermier..

Aurora1979 skrev 2010-09-26 18:50:11 följande:
    Då får jag anta att min mans FSH-värden inte var jättehöga då eftersom vi fick göra biopsi utan att insistera. Dessutom måste han ju genomgå en biopsi för varje gång vi gör en ny IVF.
    antagligen så kanske dom inte var så höga har du börjat idag nu?
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-09-27 15:33:25 följande:
    TB1: Är inne på dag 2 med sprayandet. Känner inget annorlunda än så länge, men det kommer nog! ;)
    åh va roligt att ni är igång! hur länge ska du spraya?
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-09-27 18:36:26 följande:
    TB1: Man sprayar ända fram till äggplock, men lite mindre dos efter att man börjat med sprutorna.
    Mår illa och är trött som bara den just nu. Men vet inte om det är pga nattjobbandet eller eller biverkningar på sprayen. Det lär visa sig antar jag. Vill inte må så här i 5 veckor iaf. Hua!
    aha ok. men usch så jobbigt. Hoppas att det inte håller i sig! gud va jag hoppas att det går för er nu! det är ni värda!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-10-04 11:56:05 följande:
    TB1: Vad tråkigt!

Min man hade enligt remitterande läkare "väldigt höga" FSH-värden, men enligt fertilitetskliniken "inom det normala". Vi blev erbjudna biopsi och de hittade spermier i båda testiklarna. Vi är nu i full gång med IFV, preliminärt äggplock på måndag.

Jag håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt för er och alla andra.
    åh va roligt! håller mina tummar att det lyckas för er!

Men min samb har små testiklar också, har din de?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-10-04 16:30:14 följande:
    Tack! Nej, de har inte sagt något om testiklarnas storlek. I hans fall beror det på en blockering på sädesledarna pga en tidigare bitestikelinflammation.
    ja just ja det var ju så det var. ja jag hoppas att dom vill göra en biopsi på sambons testiklar så att man är helt säker!
  • TB1
    Smulans skrev 2010-10-04 18:21:31 följande:
    Det hoppas jag också!
    tack
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-20 00:12:57 följande:
    Hej! Jag har inte läst hela tråden men jag vill bara berätta lite om hur det gått för oss efter domen från läkaren när de meddelade att min man helt saknar spermier och det finns ingen förklaring till varför.

Vi slutade med p-piller i augusti 2004, helt säkra på att bli gravida inom några månader. Men inget hände. Levde på hoppet varje månad men mensen kom punktligt varje gång. Ni känner säkert igen er. Hösten 2006 tog vi mod till oss och kontaktade en klinik för utredning. Efter att min man lämnat ett spermaprov stod det ganska fort klart att de inte hittade några spermier i provet. Total chock!! Men hur är det möjligt osv. Min man genomgick en biopsi i hopp om att hitta en endaste liten spermier men icke. Helt dött! Ännu mer chock! Ja ha, vad händer nu. Vi fick information om spermadonation och i mars 2007 skickades en remiss till Karolinska Huddinge. Väntetid ett drygt år. I november 2007 gjorde vi ett privat försök på IVF kliniken i Umeå. Det försöket misslyckades. Men ungefär samtidigt fick vi kallelse till Huddinge. I mars 2008 gjorde vi en donatorinsemination och några veckor senare fick jag ett + på graviditetstestet. 9 månader senare såg vår underbara dotter dagens ljus.
    Nu fyller hon snart 2 och vi har påbörjat syskonförsök. För 2 dagar sedan inseminerades jag med spermier från samma donator som förra gången. Nu håller vi tummarna att det kommer funka den här gången oxå.

Som kuriosa kan jag meddela att jag aldrig fått höra att dottern är lik mig men min man har fått höra, hur många gånger som helst, att han och dottern är jätte lika, att han inte kan svära sig fri från henne osv. Vi ler och håller med :)

Till alla er som funderar på donatorinsemination kan jag bara säga att det är det bästa vi någonsin gjort! Kram till er alla och lycka till!
    va underbart, ett stort grattis till eran dotter och ett stort lycka till inför syskon

Sambon har nu fått tagit kromosomprov också har han fått gjort ultraljud på testiklarna. Nu har vi fått en tid till läkaren den 8 december för att få höra hur det ser ut. Ser kromosomprovet bra ut så ska vi nog få göra biopsi men är det någon avvikelse så är det ingen mening har dom sagt .. Vi är jätte nervösa! :-/

Men vi har ju pratat om donator och det blir ju de om det inte går.. Men hur noga är dom när dom väljer ut donator? jag menar sambon är alban så vi vill ju att donatorn också ska vara de..
    Aurora1979 skrev 2010-11-20 16:35:44 följande:
    FrökenFräken: Lycka till med ert syskonförsök! Det låter helt fantastiskt att det har gått så bra för er. Nu hade vi ju turen att hitta spermier på min man men vi hade gått vidare till donatorinsemination om det behövts!
    Hur går det för er? har ni kommit igång än?
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-11-20 21:59:47 följande:
    TB1: Men vad konstigt för min man har ju ett kromosomfel och han fick göra biopsi ändå... och det fanns ju bevisligen dugliga spermier?!

Vi har precis gjort vårt första ivf försök nu som tyvärr inte gick vägen. Vi har 3 embryon i frysen som väntar på oss i januari.
    men varför säger dom så till oss.. men det kanske beror på vilket kromosomfel man har? men det där ska jag säga till läkaren, så får vi se vad han säger då.

tråkigt :-/ men va bra att ni har flera i frysen när blir nästa försök? Går ni privat eller genom sjukhuset?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-11-20 22:31:19 följande:
    FrökenFräken, grattis till dottern och lycka till med syskonet!

Aurora, jag håller tummarna för att ni lyckas nästa gång.

TB1, jag håller tummarna för att ni får göra biopsi och att det finns spermier.

Vi lyckades på vår första IVF med makens nedfrusna spermier, så nu är jag gravid i vecka 8
    ja jag hoppas verkligen!

åh va roligt, ett stort grattis!! hur känns det? det känns overkligt va
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-22 06:50:26 följande:
    Grattis Smulan!! Visst är det en overklig känsla när man äntligen för det där pluset. Aurora79: lycka till med nästa försök. :) TB1: när de valde donator för oss tittade de dels på hur jag ser ut och dels på hur min man ser ut. Detta för att hitta en som liknar oss. Vi hade "fördelen" att min man är lång, blond och blåögd. Och den donatortypen finns det mycket av. Jag tycker ni ska kolla med kliniken och framföra ert önskemål om en albansk donator (eller kanske någon som liknar en alban :) ) Lycka till! Tack för alla lycka till! Just nu går jag runt och hoppas att jag ska bli/är gravid. Ommedvetet letar jag symtom och tecken även om jag vet att det är för tidigt än. Men det går liksom inte att låta bli. Skulle vilja snabbspola tiden till december och testdagen :)
    ok, men kan dom då välja ut efter etnisk ursprung också? eller ställer man för höga krav? NI går genom landstinget eller betalar ni själva?

Jag hoppas att du får ett plus i början av december

Det var verkligen en fin dotter ni har
Svar på tråden Inga spermier..