• TB1

Inga spermier..

Malinsson skrev 2010-05-06 17:19:19 följande:
    Samma här, trodde att jag skulle ha lika enkelt som alla andra att bli gravid.. Men tjii fick jag.. Det ska finnas trådar om Danmark här på familjeliv, kolla under regnbågsfamiljen om det kan ligga något där...
    precis. har aldrig förstått va regnbågsfamiljer är för nått?
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-05-06 17:19:49 följande:
    TB1: Det finns många sidor här på FL som handlar om insemination i Danmark...
    tack vännen
  • TB1
    Malinsson skrev 2010-05-06 17:43:36 följande:
    Tror att det är familjer som inte är uppbyggda med mamma pappa barn utan mamma mamma barn och pappa pappa barn..
    aha ok, då förstår jag
  • TB1
    Aurora1979 skrev 2010-05-06 18:07:07 följande:
    TB1: Jag var och kollade lite på olika kliniker i Danmark innan vi visste om vi behövde donerade spermier eller inte. Att folk väljer Danmark beror ofta på att det inte är några köer, billigt jämfört med om man vill göra det privat i Sverige och att man kan välja en anonym eller icke anonym donator samt att man kan välja donator själv. I sverige väljs en donator ut åt dig. I Danmark kan man kolla i olika register efter speciellt utseende eller personlighetsdrag osv...
    aha ok, vet du hur mkt det kostar där? och vad kostar det här?
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-06 22:54:32 följande:
    gick inte att citera men det är helt sjukt att nån ska få bestämma i vilken ålder man ska få chansen att få en liten. det kommer alltså dröja 4 år kanske innan vi får hjälp. och innan dom ens gör biopsi på mannen dröjer det 2 år? ska man behöva vänta så länge på att ens få veta om det finns någon möjlighet för oss att få ett barn tillsammans.. fan va sjukt det är! :-/

om man väljer donator, väljer dom ursprung och sånt på mannen då?
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-05-06 23:36:08 följande:
    nu gick det inte att citera igen :-P

men dom borde absolut inte gå efter ålder, alla har väl rätt till att få de hjälpen som behövs. ska man bara sitta och vänta på att åren går då.. fattar ingenting!

annars får man göra det privat då, men det kostar ju..
  • TB1
    MatsAtari skrev 2010-05-07 01:03:22 följande:
    Ganska klassiskt för svensk sjukvård att allt bara dröjer och dröjer.
    verkligen :-/
  • TB1
    Smulans skrev 2010-05-07 12:07:32 följande:
    Kan man inte få dispens från åldersregeln om man vet vart felet ligger som i erat fall? Det kanske är skillnad om det handlar om oförklarlig barnlöshet?
    jag har ingen aning om det går att göra så. känns så surt allting!
    Smulans skrev 2010-05-07 12:06:24 följande:
    För tillfället cirka 5500 kr, men kursen varierar ju lite.
    det var ju inte så himla mkt.
  • TB1
    vertige skrev 2010-05-07 08:24:46 följande:
    De matchar så gott det går även i Sverige. Längd, hårfärg och ögonfärg osv. Enligt barnmorskorna så brukar mottagarpar ofta bli förvånade över hur bra det sedan blir.
    går dom även på vilket ursprung mannen har?
Svar på tråden Inga spermier..