• TB1

Inga spermier..

Fröken Fräken skrev 2010-11-23 00:24:23 följande:
    TB1: tack! Måste nog uppdatera bilderna på dottern lite... Hon fyller snart 2år :)

Vi har gjort ett DI försök privat på IVF kliniken i Umeå. Det funkade inte. andra försöket gjorde via Sthlms läns landsting. Det resulterade i vår dotter. Och nu kör vi igen via landstinget. Men syskonförsök får man betala själva.
    ok men hur mycket kostar en insemination om man ska betala själv så som syskonförsök osv?
  • TB1
    Fröken Fräken skrev 2010-11-24 17:59:48 följande:
    Vårt försök i Umeå kostade 8000 kr + flygbiljetter t/r för mig och min man. Detta var för tre år sedan så priset kan ha ändrats. Vårt syskonförsök i Huddinge kostade 8500 kr. Som hittat ;)
    ok ja det var som hittat hur går det för er nu? har det blivit något plus eller när var testdagen?
  • TB1
    Hoppful skrev 2010-12-02 23:53:56 följande:
    Vi har två barn med hjälp av donerade spermier. Praktiskt nu när vi inte behöver använda preventivmedel =)
    hehe ja det är väl det enda positiva :) Grattis till era barn :)

Gjorde ni insemination här i sverige?
  • TB1
    fraggla skrev 2010-12-03 18:00:46 följande:
    Hej tjejer

Jag har skrivit i tråden tidigar då min sambo varit tvungen att gå igenom en biopsi (då hittade dom spermier i testiklarna dock ej i bitestiklarna)..vi fick nu reda på vad som är felet hos honom.

Mellan testiklarna & bitestiklarna dit spermierna färdas innan dom slungas ut i utlösningen så att säga,finns det en kanal som dom ska färdas via..just den kanalen  saknar min man därav inga spermier som kommer ut...dock är det endast ca 8 % av männen i Sverige som lider av detta medfödda fel (man vet inte orsaken till detta) men kan vara en förklaring till att det saknas spermier i prov  

Vi är nu på gång med vårt 2 IVF så även om det inte finns spermier så kan man via biopsi ta ut om mannen inte saknar själva spermieproduktionen dvs

Stort lycka till alla  
    va skönt det måste vara att få veta vad som är felet Hoppas det går bra nu med erat IVF Vi ska få svar på kromosomprovet på onsdag, är så nervös :-/
  • TB1
    Hjärtat längtar skrev 2010-12-04 00:31:23 följande:
    8% av männen i sverige, det låter som väldigt många!

Johanna: Varför min man inte har spermier beror på ett kromosonfel. Har ni tagit kromosontest?
    Men det är säkert inte det för er eftersom testikelstorleken var normal och blodproverna var normala.

TB1: Hoppas på ett bra svar på onsdag!
    Ja jag hoppas verkligen att vi får ett bra svar :)
    fraggla skrev 2010-12-04 10:00:19 följande:
    TB1

Du ska se att det går bra håller alla tummar & tår  Vårat första IVF försök slutade tyvärr i tidigt missfall så vi hoppas det går bättre den här gången

GreenGal:

Jag skrev lite fel 0.8 % ska det vara  
    Tack så jätte mycket! usch är nervös. Ja hoppas det går bättre den här gången!
  • TB1
    moii skrev 2010-12-05 21:21:16 följande:
    jag önskar att jag någon jäkla gång får skriva nåt kul någonstans. Jag är så jäkla less på allt väntande och väntande och väntande.

Tillbaka till för över ett år sedan där vi väntar på att få veta om de kunde hitta några spermier att frysa. Förra gången fanns det men då sparades det inte och man hittade cellförändringar. Sedan dess har han utretts för olika cancersorter + gjort nya biopiser och nu väntar vi IGEN!

för två år sedan började vi vår utredningsresa. Jag är så less!!!
    va jobbigt att hela tiden måsta gå och vänta.. det är väntan som är olidlig! ovissheten! När ska ni få veta om biopsi svaret och allt? brukar man inte få veta det direkt?

Jag hoppas att ni får ett bra svar snart! Det förtjänar ni verkligen!
  • TB1

Nu har vi fått svar, Det är något som är medfött. Spermieproduktionen fungerar inte som den ska :-/ Vi ska få komma till en privat läkare så fr vi se vad som händer därifrån

• TB1
    Smulans skrev 2010-12-08 19:58:37 följande:
    TB1, vad tråkigt! Jag hoppas ni får ert efterlängtade barn på något sätt i alla fall. Kram!
    tack så jätte mycket :) hur går det för dig och eran lilla plutt i magen? hur långt gången är du nu?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-12-08 21:06:25 följande:
    Det går jättebra! Jag är i vecka 11 (10+3) och mår super
    va härligt, det förtjänar ni verkligen! vet familjerna om det?
  • TB1
    Smulans skrev 2010-12-08 21:29:32 följande:
    Tack! Våra familjer och närmsta vänner har vetat om processen hela vägen, ändå från det negativa spermaprovet för drygt ett år sedan... Det har varit skönt att ha deras stöd och inte behöva låtsas.
    va skönt
Svar på tråden Inga spermier..