• 3way

Dem "Äldre" är avundsjuka på de "unga mammorna"

Hur är en typisk bra förälder då? finns de någon riktlinje?
    Är man en "lättare en dålig förälder" bara för att man är ung?
    Är man en "bättre förälder" för att man är gammal?
    Intressant.

Barn som kommer från en familj somhar "äldre föräldrar" blir de oftast mer framgångrika eller nåt?
    Vart grundar sig all denna kritik egentligen?

Blivit ett sånt himla ståhej vem som är bra/"dålig" förälder och de känns som de unga får  mycket dålig kritik!?

Hur kommer säg detta?
     Kan  de kanske vara så att allt handlar om ren avundsjuka?

Jag bara frågade/undrade så ni behöver inte hacka på mig sen.
    Trevlig helg :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dem "Äldre" är avundsjuka på de "unga mammorna"
  • soffansofar

Oj håll i hatten nu kommer en gammelmamma in ;) hela 37 år gammal med ett barn och ett på väg...kan man bestämma när man ska få barn? jag har inte haft någon parner som jag kännt att jag vill skaffa barn med. Men så dök han upp och med facit i hand och i mitt fall så var det helt rätt tidpunkt. När jag blickar tillbaka var jag ganska vilsen och nedstämd när jag var yngre så det hade inta varit lyckat i mitt fall. JAg tror det är högst personligt. Vi är alla unika. Tycker det är lite knasigt att generalisera unga kontra gamla. Jag har vänner i alla åldrar, för det är ju personen inte åldern som räknas. Kram till er alla

• Druttan

Jag var 31 när jag fick min första tjej och min sambo 6 år äldre. Åldersmässigt så är jag avundsjuk på yngre mammor, ja  Men skulle jag ha fått barn 10 år tidigare skulle det isåfall varit med en annan man och då känner jag att tack och lov väntade jag tills jag hittade "den rätte"..

• Butterscotch

Jag kan bara tala utifrån mig själv, och jag är då verkligen inte avundsjuk på yngre mammor. Om jag hade fått barn tidigare hade jag inte kunnat uppleva det jag gjorde under mina barnfria år, och det är inget jag vill byta bort. Nu, vid snart 36 års ålder, är jag nybliven tvåbarnsmamma, och det känns alldeles lagom!

• Elsans

Jag fattar verkligen inte VAD som skulle kunna vara avundsvärt med att vara en ung mamma? Jag är själv varesig ung elller gammal, fick dottern när jag var 26, men jag förstår verkligen inte. Om man är en bra mamma har ju knappast med åldern att göra så vad är det? att man får leva längre tillsammans med sina barn kanske?

Om en omröstningstråd handlar om en annan tråd, som jag antar att denna gör, så är det inte så enkelt för oss som inte läst den andra tråden att hänga med om man inte skriver ordentligt i TS...

• Satisfaction

Jo, jag är avundsjuk på de yngre mammorna. Jag avundas att de får leva längre med sina barn och att de hinner se sina ev. barnbarn växa upp.

• Meddelande borttaget
  • finnsinganamn

Du skulle gjort 4 alternativ
    Jag är ung och jag tror...
    Och en
    Jag är "äldre" och jag tror...

De som inte tycker unga mammor är bra har absolut inget att grunda det på.
    Vist med ekonomi, bostad osv. men om man har allt det då?
    Jag tycker unga mammor är BÄTTRE än äldre ! :D

• Helene70
    Eleni skrev 2010-04-11 00:10:10 följande:
    Vilket idiotiskt pstående. Kanske snarare tvärtom i såfall, att de unga borde vara avundsjuka på de äldre som hunnit med lite mer. Exempelvis gå ut skolan, så man lär sig skilja på de och dem och andra nyttiga saker och hjälpa sina barn med läxorna..
    Håller helt och hållet med!
  • Lavish

Jag tror vissa äldre mammor är avundssjuka eller känner någon form av missunnsamhet mot yngre mammor. Absolut inte alla. Jag kan förstå det. Jag kan känna mig lite missunnsam när folk som skitit i allt och fått dåliga betyg ändå får ett bra jobb med bra lön medan jag som slitit på högskolan i alla år och fått högsta betyg jämt inte tjänar hälften så mycket. Fast jag vet att det är dumt för jag har valt med hjärtat och skulle egentligen inte vilja leva något annat liv. Men ibland smyger det sig på. Jag tror det är samma.

• finnsinganamn
    Eleni skrev 2010-04-11 00:10:10 följande:
    Vilket idiotiskt pstående. Kanske snarare tvärtom i såfall, att de unga borde vara avundsjuka på de äldre som hunnit med lite mer. Exempelvis gå ut skolan, så man lär sig skilja på de och dem och andra nyttiga saker och hjälpa sina barn med läxorna..
    Jag är ung gravid har gått ut skolan har jobb.
    Så bara för man är ung har man inte gått ut skolan ? :S

En fråga om att hjälpa barnen med läxorna.
    Om vi säger att en 16 åring blir gravid och behåller tar det ca 6-7 år innan man ska hjälpa banen med läxor. då är den här 16 åriga mamman ca 22-23 år.
    Så du tror att en 23 åring inte kan hjälpa till med 1+1.
    Ursäkta men om du utgår ifrån dig själv så kan man inte va så smart.......

Nu är jag 20 och väntar barn. En ålder som endel här på FL tycker e ungt när jag är 27 nästan 30 ska jag hjälpa mitt barn med läxorna men det kommer inte jag klara av då lr ?

Sen det här med att hunnit med lite mer?
    Vissa kanske inte har sånna mål i livet utan ens mål och dröm är att skffa barn och familj.
    Sen om det är andra saker man inte hunnit med innan man blir gravid kan man göra efter barnen växt upp eller under tiden.
    Vad är det för viktiga saker man inte kan göra bara för att man har barn???

Tyckte ditt argumet var riiiktigt dåligt....
Svar på tråden Dem "Äldre" är avundsjuka på de "unga mammorna"