hur ofta badar ni era spädbarn?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Jag badar Olivia 1-2 gånger/veckan.
Första badet fick hon när hon var ca 10 dagar gammal och om hon hade fått välja hade det nog blivit fler bad i veckan för hon älskar att bada
Stora tjejen badade varje kväll under första året, enbart för att hon var galen i vatten och aldrig haft problem med huden. Har aldrig ens använd badolja i vattnet till henne.
Vår lille kille som är 10 veckor badar/duschar vi ungefär 2 ggr i veckan. Han gillar att bada och jag tycker det är svårt att få rent i alla veck genom att bara torka med tvättlapp och vatten.
Badade sonen på sin höjd en gång i veckan fram till för ett par veckor sedan. Då upptäckte han hur otroligt kul det är att bada. Så nu får han bada när han är otroligt gnällig, trött och har svårt att komma till ro. Det ger både oss och honom en stunds andhämtning innan han somnar för kvällen.
Vår son badade inte efter förlossningen, men barnmorskan sköljde av honom under vattenkranen. Han bajsade med en gång han kom ut så både jag och han var fulla i mekonium. Och visst, det är väl inget skadligt med det, men inte heller så himla mysigt. Och en lögn att få bort sedan det väl torkat fast.
Jag badade sonen första gången när han var c:a en vecka gammal. Torkade halsen och alla veck varje dag med en oljeindränkt bomullspad. Nu när han är större (snart ett år) så badar han två gånger i veckan.
Vi badade våra barn första dagen efter att vi kommit hem från BB, alltså när de var en vecka gamla. Därefter har vi badat dom en gång i veckan ungefär.
Isak var 3 dagar då vi badade honom första gången. Det var på bb, ville bli visad hur jag skulle hålla och sånt innan vi åkte hem. Sen blev det högst en gång i veckan för det var så bökigt med baljan :S . Nu blir det dusch tillsammans med mig 2 ggr i veckan ca. Han älskar det och skulle behöva oftare med tanke på hur mycket han kräks men vill inte bada/duscha honom förmycket.