hur ofta badar ni era spädbarn?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Vi badade vår son några dagar efter förlossningen och badade honom max 2 ggr/ vecka fram till för någon månad sedan. Vi har märkt hur roligt och mysigt han tycker det är och nu badar han varje kväll. Dessutom sover han otroligt mycket bättre om nätterna när han får sitt bad om kvällarna.
Vi badade lilltjejen första gången när hon var ca 2 veckor gammal. Nu badas hon ungefär en gång/vecka, är idag 4½ månad.
Vi fick instruktioner på bb om att vi mycket väl kunde vänta med att bada henne rätt länge. Fosterfettet ska, som tidigare sagts, vara bra för huden. Det är enl personalen på vårt bb "bättre än de dyraste hudkrämerna i världen"
Men jag tror knappast att en bebis skulle ta skada av att badas direkt efter förlossningen heller. Alla måste väl få göra på det sätt som dom känner är bäst
Isa brukar bada varannan dag.. hon tycker det är så himla kul att bada
vi badade henne på BB, mest för att få testa... sen nån gång i veckam från första stund hemma...
hon är 8,5månad nu
Jag minns att när jag fick Anton som nu är tre så fick man INTE bada förräns naveln trillat av inte hemma då heller. så man fick tvätta med tvättlappatr och våtservetter. men det här med blod var ju inget på varken han eller dotterna. de var jäkligt "rena" onm man kan säga så. de var bara lite blöta.
Dottern som är 2 mån badar vi max en gång i veckan. vi ahr alltid babyolja i och smörjer gärna in lite extra efteråt..
Har badat första gången 7 dagar gamla med båda pojkarna och senn varannan, vartredje dag.
Båda har tyckt det mysigt och avslappnande inför nattandet. Har olja i vattnet och smörjer även in efteråt i någon babyanpassad kräm (Natusan first touch denna gången).
Har inte resulterat i några torrisar hittills iallafall...