hur ofta badar ni era spädbarn?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Jag har en dottter på 6 dagar som jag inte badat efter förlossningen.
Känns som om det är dags nu.
När badade ni era bebisar för första gången?
Hur ofta badade ni dem sedan?
Dottern blir 2 månader snart och badar ca 1 gång/ vecka, om hon inte råkar kräkas ner sig själv - det har hänt 3 gånger, så är ändå inte så ofta.
Vi badar mest för det är mysigt och lilltjejen gillar det och har alltid massage efteråt
Just det, första gången hon badade var hon nästan 2 veckor
Dom första månaderna blev det bad ca 2gg per vecka.
Annars tvättade jag med en fuktig tvättlappa vid behov.
Första veckorna är det inte så viktigt med bad. Vi badade inte så mycket tills navelstumpen ramlat av.
När hon sedan blev lite äldre ca 3-7 månader och kräktes en hel del så blev det nog bad minst 3 ggr/vecka.
Jag märkte att hon fick utslag i halsvecket av allt kräk.
Min 1 åring badar jag varannan dag.
Ungefär 1 gång/vecka får sonen bada, han är 4 månader nu.
Tvättar av honom med tvättlapp m. barnolja därimellan.
Han hade bajsat i fostervattnet så en barnmorska badade honom första dagen.
FÖrsta badet fick han på BB, dagen efter han föddes. Efter det har jag badat honm 1-2 ggr i veckan.
Tvättar ansikte, veck och händer dagligen med tvättlapp. Badar henne en gång/v. Hon var fyra dagar gammal när hon badade första gången, och då badade vi henne med mycket olja eftersom hon var fnasig och sprucken i huden.
Jag har inte ifrågasatt er som badar era barn sällan så varför ifrågasätts jag är jag en sämre mamma för jag badade mitt barn 1-2 gånger i veckan?
Likväl som jag ska stå och torka av med tvättservetter så kan jag ju bada mitt barn känns onödigt att stå och använda tvättlappar när jag likväl kan ge mitt barn ett bad.
Som går snabbare om inte annat.
Vår lilla tjej badade igår för första gången hon är 2 veckor gammal.
Sonen badades första gången när han var 5 dagar gammal. Vi hade som kvällsrutin att bada varje dag men då sonen fick mjölkproteinallergi och därmed eksem, så slutade vi med det. Nu badar han max 1 gång/vecka. Jag märker direkt på hans hud om vi badar oftare än så. Nu beror ju hans eksem och torra hud på allergin men jag tror ändå att man ska undvika bad allt för ofta som så många redan skrivit. Bebisar blir ju inte direkt smutsiga.