• niiile

Pojke vill ha en klänning

En tre (3) - fyra (4) årig pojkes kommer underfund med att han vill prova att ha klänning, en speciell klänning som är "jätte fin".

Från butik till butik vandrar den lilla, han frågar artigt och snällt butikens personal efter klänningen - den som finns i hans drömmar.

Äntligen kommer vi till rätt butik och en klänning i passande storlek finns. Barnet hinner knappt betala klänningen förens den sitter på :) en nöjd och belåten unge som vill visa allt och alla sin nya fina klänning.

Hur tänker du kring att ditt barn bär detta efterlängtade och fina plagg? Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej?

Aktuella klänningar i vår familj;
    Pippi Långstrump - gul, prickar, hästen och pippi.
    Bamse - grön, lilleskutt,hunden och katten Jansson

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke vill ha en klänning
  • Ordningsvakt

Med risk för att bli terroriserad av FL medlemmar,

men, Vafan ska din son springa runt i en klänning för? för att han vill?

Det är mycket man vill men inte får/borde

Säg blankt nej, man ska ej uppmuntra till sådant,

Men jag kanske bara är gammalmodig?

Mvh 

• enny signatur
    Manchester skrev 2010-04-14 23:33:52 följande:
    Jag uppmuntrar inte min son att ha klänning, men när han ber om det får han. Vi har inte köpt någon till honom, utan han får ha storasysters avlagda. Ett tag ville han ofta ha det, men så klättrade han upp i storasysters loftsäng iklädd en fin rödrutig volangklänning - och kunde inte komma ned. Han kunde inte för sitt liv begripa hur han skulle kunna klättra nerför en stege iförd klänning. Efter det har han inte bett om klänning så ofta. På dagis har sonen inte haft klänning, däremot nagellack, tofs i håret och tröjor eller byxor inköpta på flickavdelning. Ingen har reagerat. Han sover dessutom gärna i sitt nattlinne, egentligen en klänning som dottern haft tidigare. Den är av trikå och batikfärgad lite som en regnbåge i gult, ljusgrönt, turkost, lila och starkrosa. Allt i form av hjärtan. Hur söt som helst. Och sonen är söt när han har den på sig.
    Hur löste er dotter nedklättrandet?
  • enny signatur
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 03:00:45 följande:
    Med risk för att bli terroriserad av FL medlemmar, men, Vafan ska din son springa runt i en klänning för? för att han vill? Det är mycket man vill men inte får/borde Säg blankt nej, man ska ej uppmuntra till sådant, Men jag kanske bara är gammalmodig? Mvh 
    Varför skulle man uppmuntra något kön till det? Men varför skulle han inte få?
  • Ordningsvakt
    enny signatur skrev 2010-04-15 03:15:21 följande:
    Varför skulle man uppmuntra något kön till det? Men varför skulle han inte få?
    För att det inte är sunt? varför ska en kille springa runt med tjejkläder på sig?
  • Plutteli
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 03:35:13 följande:
    För att det inte är sunt? varför ska en kille springa runt med tjejkläder på sig?
    Varför är det inte sunt?

Sett till historien är klänning långt ifrån ett tjejplagg!
  • Ordningsvakt

Sett till historien? men varför skickar du inte ut ditt barn heltnaken? som indianerna i Amazonas, eller med ett löv över genitalierna?

Att uppmuntra och uppmana till ett starkt ovanligt beteende som avviker från normen ( och nej jag vill inte heller att man ska vara som alla andra, men inte fan tänker jag klä min son som en dotter för det) är inte hälsosamt,

• Ordningsvakt

Sen förstår jag inte varför vi "NEJ SÄGARE" som inte vill att våra söner ska strutta omkring i en kjol,klänning som en liten flicka, måste försvara oss med näbbar och klor.

Medans ni andra kommer undan med : det är hans vilja.

Respektera våran ställning till detta,

• Shadilly

Min son har den gröna klänningen med Skutt, Lurvas och katten Janson som det står om i TS. Jag kollade på strumpor och han bara slet ner den från galgen och ylade KATTEN JANSON, KATTEN JANSON, FIIIIIIIIIIIN.

Så då fick det bli klänning. Förra veckan gjorde han en liknande manöver med ett par paljett-tights, men de kommer han nog inte få ha till dagis. Jag är rädd att paljetterna ka nskada andra barn när de brottas...

Men klänningen har han haft flera gånger på dagis.

Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Ordningsvakt

Jag tror att det är mammor till söner som älskar att klä ut dessa till småprinsessor

• Shadilly
    Ordningsvakt skrev 2010-04-15 04:06:55 följande:
    Jag tror att det är mammor till söner som älskar att klä ut dessa till småprinsessor
    Hur var det med näbbar, klor och att respektera ställningstagande? Är det varmt i glashuset?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning