• niiile

Pojke vill ha en klänning

En tre (3) - fyra (4) årig pojkes kommer underfund med att han vill prova att ha klänning, en speciell klänning som är "jätte fin".

Från butik till butik vandrar den lilla, han frågar artigt och snällt butikens personal efter klänningen - den som finns i hans drömmar.

Äntligen kommer vi till rätt butik och en klänning i passande storlek finns. Barnet hinner knappt betala klänningen förens den sitter på :) en nöjd och belåten unge som vill visa allt och alla sin nya fina klänning.

Hur tänker du kring att ditt barn bär detta efterlängtade och fina plagg? Hur agerar du, får barnet ha plagget eller ej?

Aktuella klänningar i vår familj;
    Pippi Långstrump - gul, prickar, hästen och pippi.
    Bamse - grön, lilleskutt,hunden och katten Jansson

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pojke vill ha en klänning
  • Bonanza
    Trollet Ludenben skrev 2010-04-14 21:13:25 följande:
    självklart får han köpa den. När man leker och klär ut sig kan man bli vad som helst för fantasin har inga gränser. Men sen när man lekt klart gör man som med alla andra leksaker, man stoppar dem tillbaka i lådan.
    Varför skulle det vara en lek?

Idioti.
  • Helene OSV

SJÄLVKLART!

Valter gillar klänning och brukar ofta dra på sig diverse prinsessklänningar och älvklänningar vi har här och han har även en klänning som han brukar ha till vardags, den är ljusgrå med mörkgrå fyrklöver, långärmad rak modell som en tröja fast knälång, till det brukar han ha plyschbyxor. (så hade tjejerna också, det är det absolut mest praktiska att ha under overallen, ingen glipa)

I nästa klädlåda med kläder efter tjejerna är det ännu fler klänningar i alla möjliga färger. Han kommer att få ha de som är i den modellen.
    Nu känner jag att jag faktiskt HAR en gräns... är det allför volangigt och spets och svammel så kommer jag nog inte ta fram dem men är de i "tröjmodell" så tar jag absolut fram dem. Får tillräckligt många kommentarer för dem!
    Har dock varit rätt skeptisk mot såna klänningar till tjejerna också så särskilt mycket sånt finns inte. Några "finklänningar" bara som använts typ till jul och sånt.

Valter brukar ha mycket "tjejiga" kläder, han har bl.a. en knallrosa vindfleecejacka nu (INTE ärvd efter tjejerna utan helt ny, inköpt enkom till Valter!)

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Trollet Ludenben
    Bonanza skrev 2010-04-14 21:14:32 följande:
    Varför skulle det vara en lek? Idioti.
    leker inte dina barn?? Min son har en spiderman dräkt med. Den älskar han men samma sak, när han inte vill leka länge så läggs den tillbaka. Favoriten är den där ben10-klockan... han gillar att klä ut sig och gå in i olika roller.

Sen tycker jag att det är väldigt lågt av dig att kalla andras värderingar för idioti. Att du och jag tycker olika är konstaterat för länge sen men räcker det inte med det konstaterandet? Måste nivån ner i skorna?
    Älskade ungar
  • wity

Nej, absolut inte!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • MalinEddie

Ja, han skulle få bära klänning om han ville det.

• mammamutilltre

Ja självklart svarade jag! Har två 3 åringar som gillar att ibland ta på storasysters finklänningar och de är himla söta då :)  Däremot skulle jag inte uppmuntra till att ha det om vi åker till stan....men jag skulle inte bråka om det.

• Bonanza
    Trollet Ludenben skrev 2010-04-14 21:20:22 följande:
    leker inte dina barn?? Min son har en spiderman dräkt med. Den älskar han men samma sak, när han inte vill leka länge så läggs den tillbaka. Favoriten är den där ben10-klockan... han gillar att klä ut sig och gå in i olika roller. Sen tycker jag att det är väldigt lågt av dig att kalla andras värderingar för idioti. Att du och jag tycker olika är konstaterat för länge sen men räcker det inte med det konstaterandet? Måste nivån ner i skorna?
    Jo, klart att de leker. Men jag förstår inte varför en vanlig klänning jämförs med en spindelmannendräkt? En klänning är primärt ett klädesplagg, inte en leksak?
  • Jemmah

Min son, då precis 4 år, ville hemskt gärna ha den knallrosa plyschklänningen med pussgroda från Me&I i höstas, och han fick den. Han har använt den ganska mycket, hemma och på dagis. Efter några månader kom han fram till att "mamma, det här är nästan som en klänning".  Han är jättefin i sin pussgroda <3

• Helene OSV
    Trollet Ludenben skrev 2010-04-14 21:20:22 följande:
    leker inte dina barn?? Min son har en spiderman dräkt med. Den älskar han men samma sak, när han inte vill leka länge så läggs den tillbaka. Favoriten är den där ben10-klockan... han gillar att klä ut sig och gå in i olika roller.
    Gäller det en prinsessklänning är jag med dig, absolut (och det gäller för både tjejer och killar) En prinsessklänning klär man ut sig med, den har man inte på dagis.

Men gäller det en helt vanlig klänning så förstår jag verkligen inte hur man kan tycka att en kille klär ut sig i och en tjej klär sig!
  • Helene OSV

Hur många kan gissa vilken hylla som tillhör vilket barn?
    (de tre översta hyllorna, under lådorna)

Svar på tråden Pojke vill ha en klänning