bouncer skrev 2010-04-15 04:13:00 följande:
Varför ska en kille ha ett tjej-plagg? Skulle ni låta honom använda Bh också? Strumpbyxor? Det ÄR skillnad på män och kvinnor, tack och lov! Jag är så trött på denna genus-debatt, jag anser att jag som kvinna ska kunna se ut som en bimbo men ändå bemötas med respekt. Som genus-debatten går nu så ska män och kvinnor se likadana ut, det ska inte finnas manligt och kvinnligt. Mina döttrar har mycket rosa och lila kläder och ser för det mesta väldigt tjejiga ut, men de är inte några blyga tafatta mähän för det! Tvärtom, de är väldigt framåt och trygga. Jag tycker att dessa feminister som vägrar tjejiga färger med motiveringen "annars är det ingen som tar dem på allvar" helt motverkar syftet. Självklart ska jag få vara hur kvinnlig som helst och ändå bli tagen på allvar, självklart ska jag ha lika lön för lika arbete!
BH använder man ju för att man har BRÖST, det har varken mina döttrar eller min son! Således använder ingen av dem BH!
Strumpbyxor använder alla tre! (inte tunna såklart, de är inte till för barn!)
Visst är det skillnad på män och kvinnor, vem har sagt något annat?
Jag är absolut INTE feminist (det ordet har aldeles för negativ klang för att jag skulle vilja kalla mig det, jag har dessutom inte riktigt samma syn på saker som de flesta feminister har)
Jag tycker att BARN, flickor och pojkar, ska ha samma förutsättningar och tillåtas välja bland samma leksaker/kläder/osv på lika villkor och behandlad på samma sätt.
Jag försöker inte "feminisera" min pojke genom att ge honom en klänning eller en rosa jacka, jag tycker bara helt enkelt att kläder och färger inte ska vara så könsbundna. Han har det jag tycker är fint och min smak ändrades inte bara för att jag fick en son.
Min man har ju rosa skjortor och långt hår, inte är han mindre man för det!