Är du rädd för spindlar?
Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!
Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!
Ja, spindlar är jätteläskiga
Jag vet inte varför, jag har funderat på det själv, men har inget bra svar. Men de ser otäcka ut, och rör sig så snabbt... usch!
Jag tycker de är fina
Ja jag verkligen HATAR spindlar! De absolut minsta gör mig inte så mkt men annars är de så äckliga!
Jag får ren panik. Jag börjar gråta och flyr. Kan jag inte fly så svimmar jag.
Jag försöker jobba på detta eftersom jag inte vill föra det vidare till min unge.
Mamma var rädd för spindlar, dock inte så paniskt rädd som jag är.
Jag har inget emot spindlar. Däremot ryser jag av ormar och är även ganska rädd för hundar emellanåt.
jag är jätterädd, får gåshud & hjärtklappning och har svårt att vara där jag sett spindeln.
insekter däremot bekommer mig inte alls, så jag har ingen aning om varför jag blivit så rädd för just spindlar.
ingen av mina föräldrar är rädda.
Jag mår dåligt av större spindlar. Små minispindlar har jag lärt mig hantera men kan få panik av allt med åtta ben som är större än 4 cm. Fågelspindlar och annat ska vi inte tala om. Jag skulle dö om jag såg en sådan på golvet framför mina fötter.
Förr fick jag total panik, när jag såg en spindel. Numera kan jag lyfta ut dem ur huset med hjälp av ett glas och ett papper. För ut ska de!!!
Nej, men jag tycker att de riktigt stora är väldigt äckliga. Där vi bodde tidigare hade vi ibland sådana inne, när de är stora som min hand klarar jag bara inte av att plocka ut dem så det fick min man göra