• Novemberstjärnan

Är du rädd för spindlar?

Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!

Är du rädd för spindlar? Varför tror du det är så? Är dina föräldrar rädda?
    Tack för svar!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för spindlar?
  • FrejaMariah

Röstade Ja de får mig att känna lätt obehag men det stämmer inte fullt ut.. Jag är inte rödd, för jag vet att de inte är farliga, men de är äckliga och därför känner jag obehag..

• Aniko

jag är i det närmaste livrädd för spindlar men vet inte varför, ingen annan i min familj är det. Tycker de ser så elaka och ondskefulla ut * brr *

• Ankissen

Jag gillar inte spindlar alls. Får obehagskänslor och lätt ångest av dem....

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Underbara ungar

Jag är fobiskt rädd för spindlar.

Mamma och farmor är/va också fobiskt rädda för de små krypen.

Sen har jag en fobi till Lite mer skum dock. Jag är fullkomligt LIVRÄDD för hajar. Tror till och med att de finns i bassänger och mitt eget badkar. Kan inte vara under vatten i några längre stunder. Såg hajen som 5-6 åring och det har uppenbarligen satt sina spår. 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • far

Ser på omröstningen, att flest är livrädda för spindlar, nån som vet vad det kan bero på? Är det för att de kryper så TYST?

• Trolltoka

Är inte minsta rädd för spindlar, tycker om dom så pass så att vi har ett flertal fågelspindlar hemma =)

trolltoka.blogg.se *~*Novah 28+1 13/3-07♥Hugo 40+6 29/1-10*~*
  • Anna J01

Jag tycker att spindlar är riktigt obehagliga. Skriker inte högt såvida den inte hoppar på mig men får panik om jag tror att den ska krypa upp på mig. 

Mina föräldrar är absolut inte rädda för spindlar eller kryp. Vi har alltid varit en riktig skogsmullefamilj och jag var inte rädd när jag va liten.
    Skyller på att jag såg skräckfilmen Imse Vimse Spindel när jag va alldeles för liten. Har haft otaliga mardrömmar om spindlar under hela min uppväxt på grund av den filmen. Usch!!
  • Alcarinque

Nej jag är inte rädd för dem men jag kan väl erkänna att jag inte tycker att det är vansinnigt roligt om jag t.ex. sitter i badet och upptäcker att det hänger en baddare (typ ett par cm med ben, haha) i en tråd ovanför mig. Då får jag nog lite bråttom.

Getingar däremot. Ojoj.... Jag springer flera mil om jag ser en. Jobbigt.

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Shmone

Nej men gillar dem inte heller - röstade jag.

Jag är inte rädd för ofarliga spindlar.. men det är klart jag inte vill att dom ska klättra på mig. Jag tycker inte om "hoppspindlar" heller för dom är så extremt snabba.
    Däremot har jag givetvis en välda respekt för de giftiga arterna. (finns 2 giftiga arter i Israel där jag bor)

• brünnhilde

Ja- Väldigt rädd. Och jag vet inte varför, men skulle gärna veta. Ingen annan i familjen är rädd som jag - jag börjar hyperventilera, jag får cellskräck och upplever att spindeln "puttar" ut mig ur rummet. att jag inte får plats - hur stor rummet än må vara. Jag kan börja gråta efteråt, och det tar flera dagar innan jag slutar dubbelkolla alla vinklar och vrår efter spindlar efter det att jag sett en. Obs, gäller bara stor spindlar med stor kropp.

Svar på tråden Är du rädd för spindlar?