• Novemberstjärnan

Är du rädd för spindlar?

Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!

Är du rädd för spindlar? Varför tror du det är så? Är dina föräldrar rädda?
    Tack för svar!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för spindlar?
  • Buster78

Ja har avancerat från skräckslagen, till att ja slår ihjäl dom!! För ja får panik av att veta att den kan va någonstans i mitt hem. och det är det värsta!!

vi har dom Enorma, det är så man hör när dom kommer springandes över golvet! *ryser*

skickar med en länk och hoppas den fungerar

VARNING NI SOM ÄR RÄDDA FÖR SPINDLAR, OCH INTE ENS KAN SE DOM PÅ BILD

http://www.biolib.cz/IMG/GAL/43075.jpg

Kan tillägga att ja tog med en till en kompis som skrattat åt mig när ja talat om hur stora dom är. Man kan räkna dom 8 ögonen dom har!! Han vart helt ställd av hur stor den va!

• brünnhilde
    Buster78 skrev 2010-04-26 19:44:23 följande:
    Ja har avancerat från skräckslagen, till att ja slår ihjäl dom!! För ja får panik av att veta att den kan va någonstans i mitt hem. och det är det värsta!! vi har dom Enorma, det är så man hör när dom kommer springandes över golvet! *ryser* skickar med en länk och hoppas den fungerar VARNING NI SOM ÄR RÄDDA FÖR SPINDLAR, OCH INTE ENS KAN SE DOM PÅ BILD www.biolib.cz/IMG/GAL/43075.jpg Kan tillägga att ja tog med en till en kompis som skrattat åt mig när ja talat om hur stora dom är. Man kan räkna dom 8 ögonen dom har!! Han vart helt ställd av hur stor den va!
    Usch, jag var tvungen och titta, och det är samma sort som mina föräldrar har. Fy f*n rent ut sagt vad det är äckliga! (För mig är det de med stora kroppar som är värst - benen spelar ingen roll)
  • far

Jag skulle aldrig kunna slå ihäl en sån. Tänk på ljudet när det splaschar! De gör faktisk nytta, men det fattar vi inte. De äter allsköns kryp som vi inte heller vill ha' ju. Är det benen du inte klarar av? Jag har ingen skräck, ingen fobi. Kan faktisk ta' dem i en mugg och släppa ut dem. Brukar bara låta dem vara i fred. MEN JAG MÅSTE ERKÄNNA ATT JAG FICK NÅGOT ONT I MAGEN, NÄR JAG KLICKADE PÅ LÄNKEN!{#lang_emotions_yell}

• Buster78
    brünnhilde skrev 2010-04-26 19:53:20 följande:
    Usch, jag var tvungen och titta, och det är samma sort som mina föräldrar har. Fy f*n rent ut sagt vad det är äckliga! (För mig är det de med stora kroppar som är värst - benen spelar ingen roll)
    håller med dig, men dessa har ju både håriga långa ben, och stora kroppar! Dom ja fixar bäst är lockespindeln. dom bryr ja mig inte om, så länge dom inte är på mig!
  • vackrastarflow

Nej jag är inte rädd för dem, men jag är tacksam över att katten tar hand om dem åt mig om de smiter in

• brünnhilde
    vackrastarflow skrev 2010-04-26 19:59:34 följande:
    Nej jag är inte rädd för dem, men jag är tacksam över att katten tar hand om dem åt mig om de smiter in
    Mina föräldrar har också katt. Han tycker detär skitkul att sitta och titta på när spindlarna springer runt, men han skulle aldrig befatta sig med dem...
  • Buster78
    far skrev 2010-04-26 19:57:10 följande:
    Jag skulle aldrig kunna slå ihäl en sån. Tänk på ljudet när det splaschar! De gör faktisk nytta, men det fattar vi inte. De äter allsköns kryp som vi inte heller vill ha' ju. Är det benen du inte klarar av? Jag har ingen skräck, ingen fobi. Kan faktisk ta' dem i en mugg och släppa ut dem. Brukar bara låta dem vara i fred. MEN JAG MÅSTE ERKÄNNA ATT JAG FICK NÅGOT ONT I MAGEN, NÄR JAG KLICKADE PÅ LÄNKEN!
    i mitt hem gör dom ingen nytta.... *ryser* till och med katterna backar för dom!!

Om ja inte slår ihjäl dom, blir min tanke: TÄNK OM DEN GÅR ÖVER MIG NÄR JA SOVER!!!!! *ryser ännu mer* ja fixar inte den tanken alls.... Mår dåligt av den, därför slår ja ihäl dom. ja kan inte vänta tills min sambo kommer heller för då kan den hinna försvinna!

kan tillägga att ja har alltid tofflor på mig.....
  • far

Nån som vet hur gamla de stora husspindlarna kan bli? Hade en gång en på jobbtoa som bode i en liten springa under vasken. Den var där i några år, och blev större och större. Tror i allafall att det var samma.

• Buster78
    far skrev 2010-04-26 20:04:40 följande:
    Nån som vet hur gamla de stora husspindlarna kan bli? Hade en gång en på jobbtoa som bode i en liten springa under vasken. Den var där i några år, och blev större och större. Tror i allafall att det var samma.
    http://www.european-arachnology.org/esy08/svensk.shtml

Här finns all info du behöver

Varnar igen för bild på SPINDEL!!

Svar på tråden Är du rädd för spindlar?