Är du rädd för spindlar?
Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!
Jag fashineras över människors rädsla för en liten spindel som aldrig gör något ont, utan bara går omkring och är, med sina med åtta ben (förvisso)!
Nja... beror på storlek och vart man stöter på dom
men höll på att emigrera från Sverige förra sommaren, då en spindel som bodde under syrrans altan kom travandes över stenplattorna. Jag är helt övertygad om att den jäkeln tuggat anabola och lyft skrot. Den största jäkla svenska spindeln jag sett... innan h*n plattades till under skyffeln
Jag är fruktansvärt spindelfobisk och vet ej varför. Mina föräldrar är inte rädda för spindlar; mamma kan ta de allra största och plocka bort dem med bara händer. Tror jag behöver terapi faktiskt... det påverkar mitt liv så enormt.
"Rädd för" är ett gravt understatement! Jag får panik, blir illamående och slutar i princip att andas!
Konstigt nog kan jag ta dem hyfsat bra när jag är i skogen och t ex plockar svamp, bara jag slipper få dom på mig. Jag tänker på nåt sätt att "ok, det här är deras hem" och motar tillbaka rädslan. Inomhus eller när de kryper PÅ mig, är en annan femma.
Har en klar fobi för spindlar. Kan inte se dem på tv,eller i en bok eller ens tecknade. Här hemma slås de ihjäl omedelbart jag ser dem! Tack o lov har vi få spindlar trots att vi bor på landet och de där asstora kräken har vi inte alls.
Alltså, jag hade bergis dött om jag blivit biten av en spindel! Inte av giftet såklart, utan pga att hjärtat hade stannat!