• hughme

BF Januari 2011, följas åt?

plussade i fredas på bim - 2 :)

vore kul me fler som har BF i jan 2011, om allt går som de ska för oss vilket jag hoppas!

var har ni för symptom? och är de nån mer som har ömma bröst, alltså.. RIKTIGT ÖMMA bröst? jag har de konstant men på nätterna är de ett helvete! vaknar av "smärtan" och på morronen känns de som dom ska ramla av för dom e så tunga o jävliga! varför mest ont på natten, liksom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 02:10
    Som de flesta härinne vet så fick jag tyvärr MF, bekräftat 5 maj :( Men hoppas på att snart dyka upp i en ny BF tråd!

Önskar er ALLIHOP ett STORT LYCKA TILL!

(jag hänger kvar och följer er, och fortsätter hoppas att jag får behålla nästa graviditet..)

• Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?
  • högbergarna

Jag vill ha heltidslön men jobba 50%. Hahaha! Å det lär ju hända!! Inte!

Japp den 24:e oktober gjorde jag op. Gick ner 15 innan å nu är det totalt minus 36.5. Mår så himla bra! Alltså inga sviter efter op. Förutom att håret rasar så jag börjar bli kal på sidorna. Men det e näringsbristen. Extra trött e man oxå.. Men inte ont i magen o kan äta allt i stort sett. Folk undrar jämt om jag har mindre ont nu eller känner mig piggare o lättare o svaret på de två sista är nej.. jag har aldrig känt mig trött innan men är mer trött nu, kände mig inte tung innan o känner mig inte lättare nu.. å har aldrig haft ont någonstans förutom när jag hade foglossning vilken gick över med Ebba!! Tack o lov! Har massa massa mer kilon att gå ner. OM jag ska komma ner till normalvikt så ska jag ner typ 50-60 kilo till.. Hemskt va?? Superfetma kallas det jag hade innan op. BMI 62.3. Fruktansvärt! Å inte har jag ätit mig till det vilket känns himla orättvist! Nu lever jag på svält iallafall så neråt ska det gå. Tarmen e ju kortare oxå så näringsupptaget är mindre. Men det är ändå inte säkert att jag kommer ner till normalvikt.

• LokesMammi

Ja, det vore perfekt! Var hittar man det jobbet? =)

Usch då, det var massa kilon. Jag ska nog inte klaga över min få kilon jag vill ha bort! =)
    Har du övervikt i familjen? Lättare då o lägga på sig när det finns genetiskt!
    Jag har övervikt i min familj o är väl därför jag har svårt o få bort magen o dubbelhakan o timmerstockslåren! =)
    Äter rätt o tränar o rör mig men inget händer. Blä!
    Har varit smal innan Loke! Men det var då det.....

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • högbergarna

Japp, alla kvinnor i min familj är stora.. mer eller mindre.. Tyvärr. Å så har vi fettreumatism vilket gör att man har större fettceller o snabbt lägger på sig kilon trots träning å så.. Har alltid rört mycket på mig o tränat karate 3 ggr i veckan men varit fet för det. Himla elaka öde! Men nu ska det gå på rätt håll iallafall!

• Slösa

Hallå där. Nu var det väldigt längesen jag tittade in i den här tråden. Hoppas allt är bra med er och era småttingar.
    Jag är lite nyfiken på om det är någon som har ett syskon på g? :)
    Jag upptäckte för 1½ vecka sen att jag är på tjocken igen och bebisen förväntas komma i slutet på oktober... Hjärta

Alma 110202
  • LokesMammi
    Slösa skrev 2012-03-08 13:09:46 följande:
    Hallå där. Nu var det väldigt längesen jag tittade in i den här tråden. Hoppas allt är bra med er och era småttingar.
    Jag är lite nyfiken på om det är någon som har ett syskon på g? :)
    Jag upptäckte för 1½ vecka sen att jag är på tjocken igen och bebisen förväntas komma i slutet på oktober... Hjärta
    Hej! Grattis! Gravid Va roligt!
    Alltiallo är gravid också! Bara ni vad jag vet! =)
    Inte planerad graviditet kan jag gissa? =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • Alltiallo

Japp japp nr 4 jäser, tack & lov..
    Hade 27 tim onda sammandragningar, BB ville ha in mig tills de fick veta att vi haft magsjuka DÅ var jag inte välkommen längre.. Har aldrig flåsat så mycket  länge mellan 2-3 min emellan i 24 tim!! Men ingen bebis kom!

Men helvete vad min kropp är slut, får INTE bära på Dora alls.. & Kalas har vi 3 st i helgen. Men mannen tar över allt (tack & lov för att jag bakat nästan allt redan) För det kan inte mannen Obestämd
    Så jag ska orka göra 2 satser pitabröd idag till morgondagens kalas då alla vänner med barn kommer ,vi serverar piratpita till lunch, dvs sallad, skivade fiskpinnar & remuladsås i pitabröd så KANONGOTT. Blir även potatis & en kall mildare sås till, så de än mindre barnen kan äta..

Fan förlåt Grattis skulle ja ju skriva Slösa haha {#emotions_dlg.flower} Hade nog gärna haft det så oxå plussa nu ist för slutspurten!

Var ovanligt & en fröjd att se mannen ta ut alla mattor, damma, dammsuga ( även soffan) & skura, samt återställt allt nyss. Fan de kan ju gubbarna ska nog allt börja dela med mig av "bördan" hemma haha
    Han tvättar även en andra maskin för idag, mörkt innan, det gick fint. men det vita/ljusa sla bli spännande att se..Tyst

Sen skall massa filtar tvättas, när ja flåsade rann det svett & sen stundtals frossa på det så de är allt annat än några filtar man vill mysa under nu.. Duscha mig själv oxå, DET hjälpte visst gäna man till med oxå haha!Tungan ute

vad ska ni andra göra i helgen?? Önskar er en toppen helg om man ej hinner titta in.. Solig

• högbergarna

Oj oj.. nästan så jag själv blev höggravid av att läsa. ;) Pust å stånk! ;) Vi ska inte ha fler barn. 2 är lagom. Slipper barnen dela rum oxå.. alternativ en bli förpassad till källaren.. våran radonkällare. Nej tack! Å nä jag vill inte ha fler förlossningar.. å inte ett till första år med dålig sömn o tidiga morgnar! ;) Det är så skönt när barnen blir större o duktigare o sover fint hela nätterna! Dessutom tänker jag på hur jobbigt det kan bli när/om de blir sjuka!! Jag är lite lat o nöjer mig med två! ;) Nä då.. det här med att byta bil o hus o allt är det som sätter stopp. Plus självaste förlossningen. Jag får ju aldrig smärtlindring fastän jag ber om allt knark man kan få!

I helgen var jag ensam med barnen för maken va på resa med jobbet. Varit ensam med barnen sedan förra onsdagen. Det har varit tufft minst sagt för Knut, sonen på 4 år, är sjuk. I natt arbetar jag så han är hos farmor o farfar istället. I helgen som kommer jobbar jag tre nätter. Schemat börjar bli luftigare nu iallafall. Åhh fy vad jag längtar efter sängen o sova!! Ska bli så himla skönt att få lägga sig. Bara 6 timmars arbete kvar nu för denna natt.

Svar på tråden BF Januari 2011, följas åt?