• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Hej vänner!

Pepparpeppar så är allt fortfarande lugnt här, just nu, i skrivande stund. Men jag vågar inte tro på det hela förrens läkarbesöket nästa vecka....och tills dess vågar jag nog inte skriva härinne så mycket utan går tillbaks i den andra tråden. Men jag kommer titta in här, men ja...vara lite i bakgrunden bara. Och ser allt bra ut så blir ni ju inte av med mig sen

*kram på er alla*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Sommaren2005 skrev 2010-06-08 13:43:02 följande:
    Hej tjejer... här är det blödning igen Jag blir tokig på de här småblödningarna. Var på toa imorse och då var det där igen, mer än tidigare i graviditeten (två dagar har jag haft det tidigare, v 5 och 6). Jag blir ett nervvrak. Precis när jag slappnat av lite, som jag gjorde i helgen, är det där igen. Känner mig dock fortfarande gravid och har ont i brösten som vanligt. Och blödningen har avtagit, nästan inget kvar alls nu. Hoppas att det "bara" är ren och skär tortyr som tidigare.

Odd: Jag fortsätter att hålla mina tummar för dig och att allt ska vara lugnt nu. Välkommen åter!

Kajsalisa: Torsdag it is! Då ska jag också på vul (7+2). Det blir så nervöst att jag inte vet hur jag kommer att kunna ta mig dit ens...

Och Bjornis: På torsdag är det dags för dig med! Lycka till!
    skitblödningar, men vi får ge oss fan på att det bara är någon som vill jävlas och att allting är bra därinne!

*kram på dig*
  • Odetta
    maria204 skrev 2010-06-09 10:56:46 följande:
    Tack för alla tummar, men det hjälpte tyvärr inte. Det blir en skrapning till, nu på fredag. Gråter Jag är trött, ledsen och tom. Känslorna känns igen... Idag är jag hemma från jobbet, men imorgon tänker jag gå på avslutningen och sedan ska jag prova brudklänningen. Ikväll ska vi träffa prästen. Allt känns så absurt! Min älskade sambo grät han också idag. HAn var verkligen inte beredd på det här. Fostret hade inte växt som det skulle och det fanns ingen hjärtaktivitet och inget flöde till det heller. Fy fan! Jag vet inte om jag kommer våga försöka igen. I alla fall tar vi en paus nu över sommaren och försöker leva i nuet.

Lycka till ni andra!
    Men gumman då...nejnejnej det är inte sannt! FAN också!!!! Skickar massor med kramar till dig och håller om dig hårt....jävla skithelvete!
  • Odetta
    Nataliesliv skrev 2010-06-09 14:19:39 följande:
    Vill bara säga till er som är gravida lite längre gånget att köpa en angelsound. Vi är nu i vecka 17, men lika oroliga som i vecka 6. Även fast vi vart på ett par ultraljud och fått se vår fina bebis sparka där inne.
    Fick hem angelsoundet igår och det känns verkligen tryggt att när som helst kunna lyssna på bebisens hjärtljud. Det lugnar mig så mycket och det tror jag är jättebra för bebisen att jag inte är stressad av oron.
    Hej på dig!

Vi kommer inte köpa ett sådant! Mellan varven så har jag funderat på det, men jag har kommit fram till att dem gångerna man inte skulle hitta nått hjärta så skulle jag nog bli på tok för orolig att det nog faktiskt är bättre för mig att låta bli att köpa ett sånt. Men jag gillar idee och förstår om det lugnar....jag skulle nog bli beroende av den!
  • Odetta
    kajsalisa skrev 2010-06-10 10:31:20 följande:
    Hallå tjejer. Tittar in och avlägger rapport. Allt såg strålande ut. Är så fantastiskt lycklig!!! Grodan där inne hoppade och skuttade framför våra ögon och hjärtat tickade så fint. Blev framflyttad ett par dagar och har nu bf på nyårsafton. Hoppas innerligt att det går bra för er andra idag. Stor kram till er alla!!
    YEAY!!!!!
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-06-10 06:30:08 följande:
    Godmorgon flickor!  Idag är det tumhållning som gäller för er tre som ska in på VUL +U-ljud! Hoppas vi får se lite bilder sen. Jag vill också in på ett VUL-U-ljud. Men ska försöka ge mig till tåls. Inte bra med u-ljuds apparater på jobb :/  Man blir så sugen att titta in och se efter....

Lycka till idag iaf! *bamsekram*
    Vet du...jag skulle INTE lyckas hålla mig ifrån dem! Tycker du är strong om du gör det

Jag håller också tummarna för alla VUL och UL idag
  • Odetta

Bjornis!

YESYESYES!!!!

Nu är der bara en kvar idag som vi väntar rapport ifrån

• Odetta

Hej kära medsystrar!

Om 4 timmar vet vi hur det står till just nu....då ska vi på VUL. Jag är så himla orolig så det finns inte....tänk om jag är tom

Men men...det är som min älskade man säger: "Oroa dig inte, det finns ändå inget vi kan göra" och han har ju rätt....så varför oroa sig egentligen. Men ja...fasken....om 4 timmar vet vi.

*kram på er*

• Odetta
    9mm liten mini med underbara hjärtslag!!!!

v6+6 enligt hennes mätning, vilket faktiskt stämmer med min egen ÄL-känning (fast enligt tempkurvan är jag v6+4 så vi får se vid nästa VUL)

Hon ska skicka remiss till SpecMVC åt mig och på måndag ska jag ringa vanliga BM. Sedan den 22/7 har jag en ny tid hos henne för nytt VUL (men jag kanske får ett tidigare genom specMVC)

Haha....får nog inse att jag faktiskt ÄR gravid Nu jävlar ska det gå bra hela vägen också, så det så! Tänk vad glad man blir av att se en pulserande liten grå blobb, helt stört egentligen!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma