• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Lallan skrev 2010-06-06 19:37:42 följande:
    NEJ! Håller tummarna allt jag kan för att det bara är en liten blödning som kommer från ngt helt annat. Du äter ju trombyl som gör att du blöder lättare.  *KRAM*
    har ju inte gjort något som skulle orsaka en blödning...inget sex eller så. Bar visserligen ner en dörr för en stund sedan, men så jävla tung var den ju inte..mest bara otymplig

känner mig panikig just nu
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:15:20 följande:
    Odd: Jag hoppas att det inte är någon fara...
    Jag själv blödde till och från mellan v. 4-8.. Och det är ju inget att jämföra med dig som har tre mf/ma fler än mig! Men det KAN gå BRA även fast man blöder.. Det kan!
    åh vad jag hoppas att du har rätt....
  • Odetta
    Sommaren2005 skrev 2010-06-06 20:28:21 följande:
    Odd: Det behöver inte vara så!  Har också varit härinne och nojat och skrivit om småblödningar jag hade i v. 5-6 (utan sex eller tunga lyft eller annat som logiskt skulle orsaka) men nu har jag inte haft något på några dagar och känner mig åter gravid och lugn (för stunden men så är det ju alltid). Jag har googlat (så klart) och läst en massa övertygande och seriösa sidor där man helt normaliserar små blödningar i början. Jag hoppas så att det är precis det du är med om nu.

Inga76: Åh, vad jag känner igen det du skriver. Ditt sista stycke känns som mina egna ord

Välkomna alla nya! Vad kul att läsa att så många hittar hit.

Åh... Håller mina tummar för Odd nu. Du är ju en sån energikick i alla trådar  och har slitit så länge.

Lallan skrev 2010-06-06 20:30:12 följande:
    Det här är min första graviditet utan blödningar och då har jag ändå två pojkar!
    Hur har era blödningar betett sig? Hoppas så att det bara är något harmlöst...äter ju trombyl och det är blodförtunannde och om livmodern växer så kanske det orsakar blödningen? *letar desperat efter positiva förklaringar*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:37:38 följande:
    när jag ringde in första gången så var det på äl+14, bim+3 för mig och då var de väldigt otrevliga mot mig.. Sen slutade jag ringa till kk pga mina blödningar men tvingade till mig en tid för vul..

Sen i vecka 14 så fick jag komma in utan problem.

Det är det som är så tråkigt med gyn och kk, man ska alltid klara allting själv på hemmaplan!
    Ja, jag fick ju en liten blödning efter sex i torsdags och när jag ringde in i fredags så fick jag ett stort fett NEJ när jag frågade om jag fick komma in.

Men hon sa att jag får ringa igen om jag började blöda mer eller fick ont...funderar på att ljuga och säga att jag har ont eller nått. Ska även ringa till den privata kvinnoläkaren jag går hos, men hon har teletid en timme efter att KK har det och just nu vill jag bara få komma in till vem som hellst och se hur det ser ut.

På vilket sätt blödde du? Mycket? Litet? Rött?

Åh jag hoppas att det bara är Trombylens fel....
  • Odetta
    Sommaren2005 skrev 2010-06-06 20:38:22 följande:

Först blodstrimma på pappret, sen ev lite mer blod någon timme senare, sen rosa/bruna flytningar. Alternativt enbart rosa flytningar som sen blir lite blod och sen går tillbaka igen. Aldrig några mängder. Men faktiskt samtidigt som rätt mycket mensvärk. I torsdags var jag helt säker på att det var kört.

Men det måste inte vara så!!

Tack...du ger mig hopp! *kram*
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2010-06-06 20:51:14 följande:
    I vecka 4-8 blödde jag typ 2-3 ggr per vecka. rött på pappret och rosa i trosorna...

I vecka 14 var det mycket blod men kom bara när jag gick på toa, men inne på vul var det massor i "gångarna" så hon sa bara att "bli inte rädd om du blöder mera"... för då sköljdes det ut genom att jag kissade om du förstår hur jag menar..

Så det var inga störtblödningar när kläderna satt på utan det var mycket när jag gick på toa...

Men oron har ju inte lagt sig efter det ändå för jag har blod OFTA på toa, men det kommer från nr 2.. Är inte kul innan man inser var det kommer ifrån för det är verkligen rinnande så många gånger har det ju runnit fram så jag trott jag blött massor..

Jag hoppas verkligen att det är trombylen som gör det och att det "bara" är sköra slemhinnor.. Mitt blod kom ju inte heller pga sex. Har suttit och väntat i flera timmar efteråt för att se om jag ska börja blöda, min man har bara skakat på huvudet åt mig och tycker att jag överdrivit!
    Tack för även ditt svar! Känner mig lite lugnare just nu och inser att det ändå inte finns något jag kan göra i kväll...mer än hoppas.

JAg har som du, att det kommer på pappret när jag är på toa...och det var rött...lite slemmigt *förlåt för detaljerna*

Hoppashoppashoppas den vill stanna!
  • Odetta
    PåvägMotSyskon skrev 2010-06-06 20:55:04 följande:

Odd.

Med 1.a barnet blödde jag inget alls.

Med barn 2 så kom en känsla att NU börjar ja blöda, konstig känsla mellan benen, Va ute i jobb o cyklare.. möjligen stress??? å när ja va hos en, fick ja känna efter för att se om de va rätt. JOO, de va blod, börja gråta o hon sa att ja kunde åka o vila mig.. åkte till lokalen o ja blödde som mens, de kom mycket o BLOD. la mig ner o vila, trodde de va kört.

mer mot kvällen så avtog de, elelr de avtog mer o mer, o mot kvällen va de mer brunt, o sen dagen efter ingenting...

Testa starkt + ca 3? dagar efter med cb.

10 dagar efte5r blödningen så fick ja komma till bm o testa o de va starkt +, samma dag hade ja begärt vul (eller dagen innnan för de nekar en på tele, om man ej har ont eller så.. men ja åkte in..... då kan dem ej neka, kunde ej då pga vi fick vänta så sent så länge på vul o me en liten son me mig va de omöjligt, så ja fick komma dagen efter) å de såg bebis, hjärtat va tackt o intackt, så ja fick komma igen om 2v va sen 9+4, å då såg dem hjärtat slå fint. Han är lite mer än 14mån nu o nyss börjat gå Hjärta

Graviditeten nu blöder jag ingenting än iaf, o hoppas de inte e nått som kommer. (säkert pga stress sist i jobbet) o ska börja jobba i sommar nu, me hoppas de inte e nån fara, e inomhus då iaf..

maria204 skrev 2010-06-06 21:23:00 följande:
    Med min första blödde jag efter sex runt v. 5. Det var först klarrött blod som senare övergick i blodstrimmiga flytningar.

Imorgon har jag blött (fast jag tror attd et har slutat idag) i 5 veckor. Det bröjade med en rosa flytning. Två veckor senare störtblödde jag med rejäla kramper. En vecka senare fann de fostret, som då var i v. 7+6., fullt levande.

Odd: Hoppas att det bara är en normal blödning. Se till att du får komma in och kolla! Kram!!
    Tack goa vänner för att ni delar med er...ni ger mig HOPP! Ska ringa dem i morgon och se vad dem säger...jag vet att det är för tidigt för att kunna se nått, men man borde väl kunna se om det är mf på g eller inte tycker jag. Eller?

Jag fortsätter att försöker hoppas *kram*
  • Odetta
    Lallan skrev 2010-06-06 21:05:14 följande:
    Senaste gången blödde jag rätt mycket från nca v 5 och framåt till v 12 då det slutade. Fick ju dessutom cytotec då nån gång runt v 6 och då blödde jag riktigt mycket men fostret klamrade sig ju fast ändå så blod är inte samma sak som mf. Hoppas hoppas att det bara är en ofarlig blödning.
    *kram*
  • Odetta
    Happiness skrev 2010-06-07 08:28:30 följande:
    ODD: Du undrade om jag testat mer....vet du vad jag glömde av det imorse. Spillde dom dyra kissdropparna rakt i toa stolen. Ve och fasa! HAHA! Tar ett senare under dagen..

Mannen är ledig idag så nu ska vi bara försöka ta det lugnt.....Vara med varann lite medans barnen är i skolan.

Sa jag det att jag fick tid till VUL den 23 juni. Sa till BM att jag är super nojig av mig och vill få det så tidigt som möjligt. Så det var ju bra. Ska samtidigt höra hur jag ska göra med Levaxinet. Det måste höjas när man är gravid tydligen. Sen ska jag få ett intyg av CA där exakt datum fär BF står. Det är fördelen med IVF man vet ju exakt när befruktningen skedde.

Var inne på en bra sida igår där det fanns en kalkylator för IVF. Den räknade ut att mitt BF är 10 februari. Samma dag som pappan.. får se hur CA räknar ut det.
    ser fram emot att få se ditt test från idag

Och vet du...vul den 23/6 kommer gå hur bra som hellst...det är en bra dag för då fyller ju jag år

***kram***
  • Odetta
    Cat79 skrev 2010-06-07 20:28:06 följande:
    Var på mitt andra VUL idag 10+3 och allt såg bra ut, min bebis är 4 cm nu och ett fint tickande hjärta! Är så glad!!!!!!!! Nu sitter jag och sambon och funderar om vi ska göra KUB eller ej....

Kul med alla nya  som hittat hit, en fantastisk tråd då man har mer gemensamt med dem som varit med om något innan.

Stor kram till alla!
    {#emotions_dlg.flower} Åh vad skönt! GRATTIS till lyckat VUL!!!!! {#emotions_dlg.flower}

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma