Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

Hej!

Får man hänga på här? Jag fick MA i september förra året och lyckades bli gravid efter tredje försöket, nu är vi överlyckliga båda två och hoppas att jag klarar mig till slutet denna gången. Som ni säkert vet så är det inte så lätt att inte vara nojjig efter det. Jag är bara i vecka 7 (6+5) nu och enligt FL så har jag BF den 26 oktober :)

• MelikaH
    acure skrev 2011-03-08 12:32:47 följande:
    Välkommen hit! Beklagar ditt MA. Grattis till det nya plusset, den här gången är det din tur! :)
    Tack :) Jag hoppas det! Om jag läste rätt så närmar det sig för dig? vad kul :)

Önskar dig all lycka o styrka under förlossningen ;) 
  • MelikaH

Skulle ni kunna svara på en fråga?

Jag är väldigt orolig... igår kväll så fick jag en prick då menar jag verkligen en liten liten röd (.) på pappret när jag torkade mig, inget mer efter. Är i vecka 8 (7+2) idag. Kan det vara MF på G? (MA förra året i sept)

Har det hänt någon av er? 

Tacksam för svar! 

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:27:03 följande:

Här kommer lilla bilden på mitt pyre.. Hjärta
    Gud så sött, tänk att den lill* växer i dig. Helt underbart :)
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:49:28 följande:
    ja visst e de. känns overkligt att man har den där inne.. men underbart.. 
    Nu måste du känna stoor lättnad, längtar dit...
  • MelikaH

Jag tror att det är MA:t förra året som gör att man inte alls kan slappna av. Tanken finns där hela tiden.
    Men som tur så har jag inte upptäckt någon blödningen så den lill* borde vara okej.

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 13:07:06 följande:
    jo MA är inget roligt. jag hade med ett förra året.. man går och oroar sig en massa å känner av allt.. de gör jag ff. jag oroa mig inatt för jag hade ont i magen.. trots jag såg pyret nån timme innan.. men fick säga till mig själv på skarpen att de bara va magknip å inte en massa annat.
    Det sätter sig verkligen som ett ärr i hjärnan, även om man fått det bekräftat att allt är så perfekt så finns en liten tanke på oro i alla fall. Så fort jag känner något så funderar jag direkt o kände jag så när jag fick MA kände jag si o så här, fyy vad jag är trött på de tankarna. Vill bara slappna av och njuta. Tycker att du ska göra det nu :)

• MelikaH

Sugar - Vet inte om du minns mig från ett annat tråd när vi försökte bli med barn?! Ville bara säga att det glädjer mig att du har kommit så långt nu efter allt du gått igenom :) Grattis!

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-18 13:16:10 följande:
    Tack! Ja, jag känner igen ditt namn jättemycket, men jag kan inte minnas från vilken tråd det var....
    Superkul att du också blivit gravid nu, och att vi kan hänga i samma trådar igen!
    Inte ens jag minns vilken tråd det var, men dig minns jag Glad 
    Jag är en sån som mest läser, skriver sällan därför minns du nog mig inte så väl :)

Läste mycket innan om det du gått igenom, jag blev gravid i sept förra året men fick MA, hemsk känsla men då kunde jag förstå dig lite bättre i alla fall. Men nu ska vi inte prata om det utan NU är vi gravida och hoppas på det bästa :)

Har du hunnit komma till vecka 12? Mår du bra?
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-18 14:21:43 följande:
    Okej, då hängde vi nog i samma tråd under september, jag blev gravid för andra gången i augusti, men förlorade det i ett ma som upptäcktes i mitten på september. Jag försökte att minimera snacket om ma i den vanliga BF-tråden, för jag vet att många där inte varit med om det, och det vore synd att skrämma dem i deras graviditet...

Om du vill prata om det och bearbeta det som hänt är det här en superbra tråd, där alla förstår vad man varit med om och kan stötta. Ärligt talat vet jag inte vad skulle gjort utan tjejerna i den här tråden (och den i systertråden, där man väntar på plus). De är bara bäst! Hjärta

Nu har jag kommit ända till 12+5 och det är helt fantastiskt. Trodde aldrig jag skulle komma hit. Jag mår bra, har molvärk och lite svagt illamående men kan inte klaga - jag är så enormt glad över att vara gravid igen!

Hur mår du i din graviditet? Kram!

Skönt att du kommit så långt, denna gången blir det bebis för dig garanterat :)
    Det är värt att må dåligt nu för sen när man väl har lill* i famnen så glömer man bort allt!

Verkligen jätte glad att det går så bra för dig nu. Jag mår också ganska bra, mått illa bara ett par ggr i vecka 7 men inte kännt något mer av det, starkare luktsinne har jag, väldigt ömma bröst, ,molvärk då o då men det värsta för mig är tröttheten! Tar död på en. Jag har inte varit på VUL eller liknande så jag vet inte om lill* mår bra men jag tror o hoppas det för jag har ingen anledning att vara orolig, ingen blödning.
    Ska däremot gå på UL i vecka 12, det erbjuder de här i Kalmar så därför gör jag ingen VUL tänkte jag. 

Kram! 
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma