Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-03-24 08:33:07 följande:
    Min BM säger precis tvärtom. Man måste inte alls må illa för att och ha massa symtom, det är jätteindividuellt. Jag har ju som sagt varit symtomfri i stort sett hela tiden och är nu i vecka 31 men en bebis i magen som sparkar och har sig. Vi nordvästortsbor är lite tuffare helt enkelt eller hur? Glad
    Min BM sa samma sak till mig och jag har även läst i boken jag fick på hälsosamtalet att det är lika vanligt att INTE må illa som att må illa. Har inte alls med hur stark graviditet man har, min mamma och syster har inte kännt alls under deras graviditet och som du sa så är det nog lite genetiskt kanske?

Men man blir ju orolig för man tror att man måste må illa. 
  • MelikaH

Sugar - Kjaam har rätt, man kan slinga och färga håret när man är gravid men det kan vara så att färgen inte fäster som det ska pga graviditeten men det har inte hänt mig när jag färgat gravida.
    Men som sagt låt en frisör färga ditt hår och inte någon hemfärgning tack, det är en frisörs mardröm att få ett förstört hår man ska försöka fixa till igen :)

Jag ska också snart slinga mitt hår, nu när våren tittar fram sakta men säkert :) 

• MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-24 12:58:06 följande:
    Tack kjaam och Melika för tipsen om hårfärgning!
    Jag hade faktiskt tänkt göra det professionellt för första gången i mitt liv. Ska bli spännande.
    Tänkte att jag skulle unna mig det nu så jag känner mig fin även om jag skulle bli tjock och klumpig.
    Det gör du helt rätt i Flört

Gud vad jag saknar Malmö nu... känns så litet här.
  • MelikaH
    MCT79 skrev 2011-03-24 15:16:05 följande:
    Happi vad skönt att höra ifrån dig. hon är fantastisk!

Jag lämnar er nu... MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....
    Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    Nej, vad hemskt. Så ledsen för din skull :( Har inga ord för detta. 
    Jag blir så rädd... 
  • MelikaH

Hej tjejer!

Jag kan inte sluta oroa mig de senaste tre dagarna, vet inte varför jag helt plötsligt börjar känna så.
    Annars så tror jag inte att det är något fel men att jag inte alls mår illa retar mig, vet att vi pratat om det innan och att det inte är samma för alla men jag kan inte släppa det.

Har ni som haft MA och inte blött fått mer gulaktiga flytningar än vita som de brukar va under grav.? 
    Sen undrar jag om många av er har fått flera MA på raken? 

• MelikaH
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-25 12:59:11 följande:
    Jag hade gula under graviditeten med efter mitt MA .. dom behöver inte vara vita alls,dom likom ändrar sig.
    Läkaren sa till mig så här om man haft MA en gång så brukar oftast graviditeten bli mkt bättre efteråt.
    Vet inte var men jag har läst att de oftast är vita som mjölk när man är gravid vilket mina är nu.
    Men nu när jag tänker efter innan jag blödde så började mina flytningar ändra färg från att vara vita till mer gula. Undrade om ni andra också har upplevt det?

Försöker på något sätt lugna ner mig själv och tänka på at mina fortfarande är vita, usch vet inte hur jag ska tänka. 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:08:10 följande:
    Jag tycker mina flytiningar är jättegula faktiskt. (Och allt går ju bra för mig, senast i onsdags slog bebisens hjärta.) Det var bara i början som mina var vita och ofärgade.

Nix, bara ett ma. Men två mf dock.
    Jag vet inte vad jag ska tänka, får bara vänta och se på UL vad jag får för svar.
    Det verkar vara så olika för alla. Jag är så rädd för att få ett negativt svar på UL när man tror att man ska vara i vecka 12 :( 
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:13:30 följande:
    Nu har jag berättat för min chef! Känns skönt att ha det avklarat.
    Han blev glad för min skull, och uppskattade verkligen att jag sade till honom personligen (och inte via min min gruppchef, som många gör som inte vågar säga det till honom själv.)
    Skönt!
    Vad skönt att han tog det så bra, nu kan du med slappna av :)
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 14:58:20 följande:
    Ja, och det roligaste av allt, nästa vecka kan jag börja använda mina gravidkläder på jobbet!
    De som jag köpte i New York i höstas ligger där hemma i en låda och är så fina och bara VÄNTAR på mig!
    Så roligt för dig, detta måste kännas lite extra för dig nu med tanke på att du köpt dem för ett bra tag sedan och nu äntligen så kan du använda dem Glad  Njut bara!!
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2011-03-25 15:45:35 följande:
    Ja, det blir liksom symboliskt på något sätt. Att nu är det äntligen dags att få vara gravid, det som jag laddat för så länge!  
    Du kommer få en så söööt liten, tänk att du kommer glömma bort allting när du väl har lill* i famnen efter allt kämpande så håller du henne eller honom i famnen aaw, underbar känsla (smälter) Glad
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma