Inlägg från: MelikaH |Visa alla inlägg
  • MelikaH

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 10:09:20 följande:
    Ger dig ett STORT kram och en puss på kinden du ska inte oroa dig tror nog alla prover är som dom ska vara
    Du kommer att se en bebis spratla och hålla på när du har tid för UL{#emotions_dlg.flower}
    Tack för din varma kram och pussen Glad 
    Du fick mig att le stort med ditt inslägg, hehe. Jag hoppas också att det ser fint ut på UL.
    Men jag kan tyvärr inte svara på ditt inlägg :( hoppas någon annan kan det!

puss&kram!

• MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 10:16:17 följande:
    God morgon!

härligt med inskrivning ju! du ska se att de e en lite parvel där inne som sprattlar förfullt :) som sagt du har ju många symptom
    jag längtar med till ultraljudet som ju e ett par dagar efter dig:)
    så ni får reda på era provsvar. de fick inte jag. de va bara om de va nåt onormalt i dem.
    Hoppas hoppas! Glad 
    Det är samma här om det är något ¨fel¨ med proverna så kontaktar dem mig men inte annars.
    Känner lite som en svag mensvärk idag, normalt? Jag fyller fulla 11 veckor imorgon, går in i V 12 wow! Glad 
    Vi hoppas att både din o min och allas såklart UL går bra, jag vill se en levande bebis denna gången Glad 

Kram 
  • MelikaH

Åh så gott det låter, tänkte på vad skönt det hade varit att komma hem från en hel jobbdag och få äta färdiglagad mat hemma, bara att vräka i sig det. Vilken dröm! Nu måste man ställa sig framför spisen o laga, men det värsta är tiden innan då man tänker på vad man ska laga varje dag, usch! Orkar inte :)

• MelikaH
    Muffe skrev 2011-04-06 14:19:07 följande:
    ett tips som vi börjat med är att vi varje söndag gör matlista för kommande vecka, då handlar man även allt som behövs och dagen innan man ska äta ngt tas sakerna upp ur frysen etc. Jättesmidigt! :)
    Vi har pratat om en matlista länge nu men det blir aldrig av, så typiskt.
    Men det låter väldigt smidigt :) 
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 14:01:40 följande:
    min man får laga all mat just nu. jag fixar fortfarande inte matosen..
    Så skönt för dig :) Min man och jag kommer hem samma tid från jobbet så vi hjälps åt med maten.
    Jag klarar av det men det gjorde jag inte i vecka 7 o 8, blää! 
  • MelikaH
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 14:36:22 följande:
    va mysigt att göra de tillsammans!
    förr va de alltid jag som laga då jag tycker de e kul med mat (e utbildad kock innan jag sadla om) men jag tycker de luktar så äckligt fortfarande. fast jag tror de sitter i huvet på mig nu. mår inte alls mycket illa längre men kan blir äcklad av tanken på att gå ut i köket å mår illa..
    oo kock :) Du kanske ska dela med dig lite av olika recept :)
    Jag är inte så förtjust i att laga mat men äta gott kan jag göra :)
    Då tror jag att din man säkert har saknat din goda mat där hemma, men han står ut för bebbens skull :) 
  • MelikaH

Sofy - Kan du länka din blogg? :) Vill också se din lilla pojke när han är ute, nu när man har läst så mycket om honom hehe. Blir intressant!

Lycka till! 

• MelikaH

Gud så mycket ni skriver här, hänger knappt med. Känner mig stressad var gång jag ska läsa igenom tråden, hehe Glad

Men tjejer har ni någon aning om det är okej att äta punchrullar (dammsugare) som gravid?
    Jag känner att jag måste äta sådana nu, så goda :) 

• MelikaH

Aww Elias så sööt, vill också ha en nu :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma