Safireee skrev 2011-07-26 23:27:20 följande:
AngelinaJo: Vad skönt att höra att hjärtat slog!
Jag var på VUL i vecka 7+3 efter tre tidiga missfall (hann aldrig gå på VUL då), så jag började slappna av litegrann. Men bäst blev det så klart efter KUB i vecka 12, då började jag tro på riktigt. (kände rörelser i samma veva och då kunde man ju hålla lite koll).
Bäst var väl att rädslan för utomkveds försvann helt. (fast jag har inte haft det)
PS. Är i vecka 28 och oroar mig fortfarande ibland, men det är inte alls som innan.
Jag har också oroat mig för utomkveds, inte för att jag haft det tidigare utan bara inbillat mig allt som kan gå fel typ. Igår kunde jag & maken börja prata om det ordentligt, vi har liksom hållt det ifrån oss och började kunna prata kring vad det kan tänkas bli för kön & vilka namn vi kan tänka oss. Försökte också boka KUB idag, men tydligen var det nya rutiner här & det är ett nytt ställe som ska ta emot mig, så jag får se när & hur jag kan få tid. Är liksom 36, så det känns rätt viktigt.
Mamma till W skrev 2011-07-26 21:59:15 följande:
Jag är bara 9+3. Och så har jag ett ma innan dottern och inte efter så jag borde inte vara jätteorolig! Men det är jag ju såklart!
Förstår dig helt & hållet, själv går jag & känner efter mest hela tiden tycker jag. Läste en massa på nätet igårkväll också, inte helt bra men jag känner mig yttepytte-lugnare idag iaf...
sugarrush skrev 2011-07-26 23:28:57 följande:
AngelicaJo, grattis till nya graviditeten! Förstår att det känns läskigt i början, tror alla härinne har haft det så... Man blir ju sådan efter att ha haft mf. Men den här gången ska det gå bra! Även för dig Mabaja! Sådeså, lyssna nu på tant Sugar!

Tack för pepping, det behövs