Inlägg från: Labolinas |Visa alla inlägg
  • Labolinas

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer! Vet att det är OT från er tråd, men hade nyligen ett ma i v 10. Haft en mens emellan, nu är mens nr 2 sen, men inte fått + ännu med cb digital...Nu undrar jag bara hur lång tid det tog för er att bli gravida igen efter ma:t? & om era kroppar "krånglade" mycket efteråt? Tacksam för svar!

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Tack snälla för era svar! Det ger mig lite hopp Må så bra allihopa!

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Hej på er  

Efter ett ma i v 10 nu i maj, med efterföljande skrapning i v 12 plusade jag för två veckor sen igen. Vi har två flickor sen innan och hade planerat en trea, men det slutade ju inte så bra då sist. Gick på VUL och trodde inte annat än att vi skulle få se hjärtat slå & så gjorde det inte det. En chock såklart för jag hade inte känt att något skulle vara fel, hade rejäla gravsymtom och illamående så allt kändes så otroligt overkligt. Först bestämde vi oss för att det inte skulle bli några fler barn, men sen ändrade vi oss och det är jag jätteglad för! Är nu i v 6+3 (tror jag) och har bokat in ett VUL redan i v 8, eftersom jag är är otroligt orolig denna gången att inte allt ska vara ok. Har inbillat mig både det ena & det andra nu senast att jag hade utomkvedshavandeskap :-O & googlar en massa för mycket om allt som kan gå fel...Riktigt jobbigt. Har ni andra upplevt så? Får man lov att följa med här?      

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Evve81 skrev 2011-07-14 20:47:07 följande:
    Jag kan verkligen känna igen mig! Jag har också 2 barn sedan tidigare. För ganska precis ett årsedan trodde jag att jag var i v 12 och fick en blödning. Tjatade mig till ett VUL och han såg inget hjärta som slog men var inte säker. UNder helgen var dock missfallet ett faktum. Kom som en total chock. Eller jag hade känt det på mig då jag inte hade några symptom kvar alls utan dom hade försvunnit. När jag sedan blev gravid igen så fanns en oro där som jag aldrig känt tidigare. Tillslut sa maken åt mig att INTE läsa om missfall och grejor. Det kan låta naivt men det fanns verkligen itne på kartan med missfall för mig tidigare. Efter VUL i v 10 blev det något bättre men fram till v 27 vara jag nog lika orolig. Nu är jag i v 38 och vågar knappt tro att det är sant att vi snart har vår bebis här. Jag förstår dig precis LYCKA TILL!
    Ja, men precis & som du säger så fanns det inte på kartan med missfall, eftersom de båda första gångerna varit helt normala. Tror förvisso att jag fått något väldigt tidigt mf tidigare, typ fått ett svagt plus först & sen börjat blöda samma dag, men då har jag upplevt det annorlunda eftersom jag liksom inte hunnit fatta ens att jag varit gravid. Nu hade jag hunnit gå så pass långt & hade inte den blekast om att något ma skulle vara på gång. Jättejobbig upplevelse och jag vill verkligen inte vara med om det denna gången! Kan inte glädja mig än åt graviditeten & inbillar mig som sagt var att det inte är en normal graviditet denna gången heller, bävar lite inför VUL:et vill jag lova. Som tur är åker vi på en veckas semester nu, så jag hoppas att jag får lite annat att tänka på. Har iaf växtvärk och det känns ju som ett positivt tecken...
    am skrev 2011-07-14 20:58:49 följande:
    AngelinaJo grattis till den nya graviditeten.. tror alla här inne känner igen sig i de du skriver! skönt att du har ett VUL inbokat snart
    Ja, idag är det bara 11 dar kvar till dess, jag längtar!!    
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Evve81 skrev 2011-07-15 07:56:19 följande:
    AngelinaJo: jag sysselsatte mig också med en MASSA annat för att slippa fundera för man kan inte fundera och fundera i 40 veckor då hinenr man nog bli galen. Dessutom kan man inte göra någonting för att påverka vad som händer. ÄVen om det låter väldigt grymt så är det ju så.

Idag ska jag åka och kolla på lite kläder. Främst till dottern men ev också till bebis. Ska kolla på vinteroverall. Frågan är baravilken storlek men det blir nog 74 eftersom jag räknar med en STOR bebis!

Ja, galen är det minsta man kan säga & samtidigt vet jag ju det du säger, att man kan inte påverka det ändå.
    Mamma till W skrev 2011-07-15 07:56:23 följande:
    Alltså jag är irriterad. Fick ett sms igår av en kompis som frågade om jag var gravid vilket jag bekräftade. Då börjar hon mala om hur avundsjuk hon är på alla som får tätt och hur synd det är om henne med sina missfall. Sen visar det sig att hon är gravid med tredje barnet i v 13. Så hon kommer ha tre barn inom loppet av fyra år! Vad har hon att gnälla över? Ja hon har två ma och två mf inräknat i de här fyra åren. Jag fattar inte varför jag ska må dåligt över att få tätt för att hon vill ha ännu tätare mellan sina. Sen förstår jag inte varför man planerar när nästa ska komma under tiden man är gravid.

Hur hade ni tänkt och tyckt?

Jag hade med blivit irriterad, hur mår hon egentligen?
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Hej! 

Skrev här för ett tag sedan, hade ett ma i maj månad men blev gravid igen nu i juni, osäkert när egentligen (tror väl mln 14 och 20 juni) eftersom jag hade mellanblödningar var & varannan dag. Idag var jag på tidigt UL iaf och vi fick se hjärtat slå, helt underbart med tanke på att jag tänkt alla tankar som finns om att det inte skulle vara bra denna gången heller. Innan UL var jag jättenervös och jag kände hur jag spände varenda fiber i kroppen, innan BM sa att det såg bra ut och att hon kunde ge mig ett positivt besked. Luften bara gick ur mig & jag höll på att börja storgråta, helt slut efteråt. Troligtvis är jag i v 7+2, så beräknat BF är 11 mars en vårbebis om allt nu går som det ska.  

Känner dock att jag oroar mig fortfarande, ävenom jag vet att risken för att få mf sjunker om man väl sett hjärtat slå. Hur upplevde ni andra det - när kunde ni släppa oron lite & bara glädja er åt gravditeten?    

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Mamma till W skrev 2011-07-26 21:53:38 följande:
    Jag har inte släppt det då jag har sjukt ont i ryggen! Men även här slog hjärtat på vul...

Hur långt gången är du?
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Safireee skrev 2011-07-26 23:27:20 följande:
    AngelinaJo: Vad skönt att höra att hjärtat slog! 

Jag var på VUL i vecka 7+3 efter tre tidiga missfall (hann aldrig gå på VUL då), så jag började slappna av litegrann. Men bäst blev det så klart efter KUB i vecka 12, då började jag tro på riktigt. (kände rörelser i samma veva och då kunde man ju hålla lite koll).

Bäst var väl att rädslan för utomkveds försvann helt. (fast jag har inte haft det) 

PS. Är i vecka 28 och oroar mig fortfarande ibland, men det är inte alls som innan. 

Jag har också oroat mig för utomkveds, inte för att jag haft det tidigare utan bara inbillat mig allt som kan gå fel typ. Igår kunde jag & maken börja prata om det ordentligt, vi har liksom hållt det ifrån oss och började kunna prata kring vad det kan tänkas bli för kön & vilka namn vi kan tänka oss. Försökte också boka KUB idag, men tydligen var det nya rutiner här & det är ett nytt ställe som ska ta emot mig, så jag får se när & hur jag kan få tid. Är liksom 36, så det känns rätt viktigt.
    Mamma till W skrev 2011-07-26 21:59:15 följande:
    Jag är bara 9+3. Och så har jag ett ma innan dottern och inte efter så jag borde inte vara jätteorolig! Men det är jag ju såklart!
    Förstår dig helt & hållet, själv går jag & känner efter mest hela tiden tycker jag. Läste en massa på nätet igårkväll också, inte helt bra men jag känner mig yttepytte-lugnare idag iaf...
    sugarrush skrev 2011-07-26 23:28:57 följande:
    AngelicaJo, grattis till nya graviditeten! Förstår att det känns läskigt i början, tror alla härinne har haft det så... Man blir ju sådan efter att ha haft mf. Men den här gången ska det gå bra! Även för dig Mabaja! Sådeså, lyssna nu på tant Sugar!
    Tack för pepping, det behövs  

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    SoMa72 skrev 2011-07-27 08:35:13 följande:
    Härligt att se ett litet hjärta slå... Jag ska på mitt första vul idag och är (kanske) i v 7+1, jättenervös! Oroar mig precis hela tiden, just nu bara för att jag mår så bra, så du är då verkligen inte ensam
    Lycka till! Förstår verkligen hur du känner!!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Evve81 skrev 2011-07-27 08:39:07 följande:

LYCKA till idag!!!!

AngelinaJo: Jag är i v 40 och oroar mig fortfarande ibland. Dock tycker jag att det blev mycket bättre när man känner bebis varje dag!

Ja, då har man ju liksom lite mer koll på vad som händer där inne & jag håller helt med att man borde få morgontider, så man slipper plågas hela dan för att få besked.
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma