Inlägg från: Labolinas |Visa alla inlägg
  • Labolinas

Plus igen efter mf/ma

SoMa72 skrev 2011-07-27 12:38:15 följande:
    Tack! Kl.16, jag vill/vågar inte... Hjälp mig nån, snälla! Jag kommer verkligen att bryta ihop på riktigt om inte allt är som det ska.
    Jag har inget bra råd, för jag kände precis som du. Det hängde t o m över mig efteråt, min man sa till mig att jag kunde se lite glad ut & låta lite glad nu när vi fått positivt besked. Det enda jag kan säga är att med största sannolikhet kommer allt vara bra och skulle det inte det mot all förmodan, så tar man sig igenom det också. Kommer din man vara med? Stor kram!!!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    SoMa72 skrev 2011-07-27 16:53:04 följande:
    Gick bra, såg ETT pickande hjärta! Blev framflyttad till 14 mar, på min namnsdag...

Kram på er alla!!!

Åh, vad härligt!!!! Grattis!!! Så glad jag blir av att höra
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    sugarrush skrev 2011-07-28 10:22:59 följande:
    Usch, har åkt på en förkylning! Inte kul alls! Så ont i halsen, feber och täppt. Och i helgen har jag besök av 10 pers så jag har verkligen inte tid att vara krasslig, har så sjukt mkt att fixa: måste handla, städa, montera en spjälsäng, tippskydda ett par möbler då några av gästerna är små barn.. Hur ska jag orka??????
    Stackare, krya på dig!! Att förkylningar alltid ska komma när det är som mest olämpligt, det är då märkligt!! 

Jag måste rådfråga er övriga hur ni resonerat/resonerar kring KUB vs fvp? Ringde för att boka KUB idag. Fick då reda på att man har rätt att välja fvp när man är så gammal som jag är    (36). De upptäcker bara 90% av alla barn med DS vid KUB & risken när man är 36 att man får ett DS-barn är 1/308. För vår del är vi överens om att vi inte vill ha ett barn med DS. Sen är det ju 1% risk ca att man får missfall om man gör fvp, så det lockar ju inte heller precis, samma för moderkaksprov...Usch, jag känner att jag inte vet varken ut eller in. Tar tacksamt emot er input!!!!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Tack alla för att ni delade med er om hur ni tänkt kring KUB/fvp Jag har iaf bestämt mig för att göra KUB i första hand och sedan endast fvp om vi får dåliga värden. Skulle vi hamna strax över risk 1/300 som är gräns för att få gå vidare med fvp om man skulle vilja det, så kan vi alltid göra fvp ändå upptäckte jag. En välrennomerad klinik i Kph erbjuder fvp privat, så är jag för orolig går det att lösa isf.

Jag är illamående som få idag *gah* men det lär väl gå över i sinom tid      

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Prommis: Grattis till bebis!!

Leaeva: Lycka till imorgon!! 

Har precis kommit hem från landet, haft sagolika dagar - barnen har bott i badet och jag har kunnat släppa tankarna kring bebis lite grand & oroar mig inte fullt lika mycket längre. Nästa VUL är den 16:e & sen har jag KUB inbokat den 1 sept  Brösten har vuxit & ömmar rejält det sista, illamåendet ligger i bakgrunden hela dagarna. Men mår bra iaf! Nu ska jag läsa ikapp lite för att se vad som har hänt här senaste veckan       

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-04 15:28:55 följande:
    Hej alla det gick jätte BRA :) alla tre friska och lika stora på dagen. Två pojkar och en liten flicka. Ska lägga in bilder när vi kommer hem :)))
    Åh, vad härligt!! Nu kan du slappna av lite hoppas jag
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

MCT79:

Jag tänker så här, lite olika alternativ att fundera över om du hemskt gärna vill åka:

1) Finns möjlighet för dig att ta ledigt på måndagen så du kan återhämta dig lite extra?

2) Finns möjlighet att vila en stund på kvällen, mellan t ex vigsel & fest (någonstans där du kan lägga dig en stund & slumra)? 

3) Kan kanske den ena bilen köra lite tidigare än mitt i natten (framförallt om de vet hur trött du är), kanske vill fler åka hem i lagom tid? & passa på att sova på upp & nerväg i bilen

Om du inte känner dig hundra på att åka, gör då inte det - det är inte din bästis som gifter sig precis och du måste ju känna att du orkar, annars blir det ändå inget kul. Hoppas du kommer fram till ett bra beslut för Dig!!    

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-08 17:20:29 följande:
    Jag får inte föda normalt :( så snitt och jag är ju skiträdd för det
    Förstår att du är orolig för det, men det behöver du inte vara. Jag är snittad akut två gånger med våra båda flickor och det var en helt fantastisk upplevelse. Mådde även väldigt bra efteråt, inga komplikationer heller. Personalen var heeelt suverän.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    sugarrush skrev 2011-08-08 18:42:58 följande:
    Ajaj Kjaam, hoppas det blir bättre!

Jag har en fråga till er rutinerade. Jag har varit så jäkla bajsnödig hela dagen idag, men gått på toa massor av gånger och det kommer absolut inget! Men det är ett himla tryck neråt.
    Vad kan det betyda? Är det fixering på g? Det kan väl inte vara att man öppnar sig eller något sånt? Känner mig lite orolig.

Kanske att den håller på att fixera sig som du är inne på. Har du haft sammandragningar? Jag vet att när barnen fixerat sig, har det blivit ett mycket mer tryck neråt iaf.
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-08 19:33:30 följande:
    Sugar jag hade ringt in och bett dem kolla. Man kan öppna sig utan sammandragningar.

Angelina har du fött vanligt någon gång? Jag tycker det är svårt att ha något att jämföra med för jag har ju fött normalt och fem min efter min förlossning så följde jag med barnet in på neo. Nu blir jag väl liggade tills bedövningen släpper. Och missar flera timmar usch så nervös för det. Sen har jag skalpell fobi och ärr fobi haha se jag lär få panik. Men hoppas att det blir nästan smärtfritt. Man vet ju inte vad som väntar känns det som :P
    Nej, jag har inte fött vaginalt, de har fått snitta mig akut eftersom jag inte öppnat mig som jag ska (tyvärr, var väldigt ledsen för det ett långt tag). Nu får jag inte föda vaginalt mer, så går allt bra denna gången blir det snitt igen. Jag är snittad i Lund, jag fick bebisen på bröstet och fick t o m amma lite innan de gick iväg, men så kom de ju också i 39+2 och 40+6. Därefter fick jag ligga på uppvaket i två långa timmar, men samtidigt fick maken en enorm chans att anknyta till bebis innan jag kom upp på avdelningen. Man ser ju inget av skalpellen, de hänger upp ett stort grönt skynke precis under bysten och sedan berättar de precis vad de gör. När de snittar känner man bara att de liksom bökar runt, vilket kan upplevas lite obehagligt såklart. När de sätter ryggbedövningen ska du be om en erfaren narkosläkare, ingen AT som är osäker på hur nålen ska sättas 
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma