Inlägg från: Labolinas |Visa alla inlägg
  • Labolinas

Plus igen efter mf/ma

Tack för alla peppande svar Allt såg fint ut, hjärtat slog för fullt & jag började gråta av lättnad & nu gråter jag igen. BB 10 mars! Ikväll berättar vi för barnen!

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Ska ju stå BF 10 mars Leaeva: skönt att du fått komma hem! Strikt Sängläge, innebär det att du måste ligga till säng dygnet runt utan att göra något? Sugar: brabatt du fått antibiotika & hoppas du känner dig bättre snart!

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Fungerar visst inte så bra att skriva med ipaden.....

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-16 17:00:43 följande:
    Grattis Angelina super underbart att se hjärtat banka. :)

Kjaam vilka underbara bilder och grattis till en liten gosse.

Detta att bli totalt sängsliggande lär vara drygt men givitvis värt varenda minut men usch säger jag. Sambon har flyttat in ett bord o stolar i sängkammaren så om det kommer folk o hälsar på så kan de sitta och dricka kaffe i sovrummet med mig. Jag får gå från säng till toa och tillbax till sängen .

Kramis
    Ja, förstår att det kommer bli drygt, att bara få lyfta från sängen för att gå på toa låter ju onekligen lite långsamt, men å andra sidan är det en begränsad tid och du får se till att dina vänner kommer ofta & underhåller dig Har du inte tv installerad i sovrummet är det väl också hög tid nu Huvusaken är ju att bebisarna kommer ut så sent som möjligt & mår bra Stor kram från mig!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Mct: bra att du byter, för så där ska man ju inte ha det! Inte alls roligt att bli behandlad på det där sättet.

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    MCT79 skrev 2011-08-20 08:14:55 följande:
    tjngeling

hoppas det är bra med er alla!

Igår fick jag mig en felriktad avhyvling av Ultragyn... min barnmorska hävdade ju att det var iiiiiiinga problem med att skicka remissen med så kort varsel för KUB... Kan säga att ultragyn var inte riktigt av samma åsikt...  Jag hänvisade henne bara till barnmorskan och menade att jag påpekade TRE ggr både för läkare och bm att det blir väldigt knappt om tid men bemöttes bara av "det är inga problem, dom har så mycket tider.."
    Lite senare ringde min barnmorska och då sa jag vad jag tyckte om att få mig en åthutning för något som inte är mitt fel och som jag dessutom påtalat vid flera tillfällen... "jaaa men det var ju det jag sa åt dig, att det skulle bli kort om tid!!"   WTF??!  Alltså hon måste ju ha nån störning på RIKTIGT?!? Fan inte klok i huvudet!!!  Gud så skönt det ska bli att slippa henne!!!

Nu har vi iaf en tid på måndag.. på ultragynpersonalen lunch... känns ju jättebra...verkligen.
    Men hjälp, hon måste ju ha problem - på riktigt. Men är hon någorlunda intelligent (?) så vet hon ju vem som gjort fel och det var bra att du sa ifrån (säkert en försvarsmekanism från henne sida att agera som hon gör). Så fattar hon ju sen med när du bytt BM vad du tyckt om henne....

I vilken vecka är det du är i nu?   
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Bellas7 skrev 2011-08-20 09:06:02 följande:
    MCT på min inskrivning fick jag en korkad bm oxå, när jag förklarade att jag väntade tre sa hon att mycket kan hända så jag skulle inte räkna med tre stycken. Sen frågade jag om kub och nupp testet men det var inga problem att göra kub fast där var tre i magen. Sen sa hon att jag behöver inte gå på smv då det var inget speciellt med tre. Sen tittade hon på mig och sa att om jag tog en klunk vin gick det rakt in i bäbisens hjärna utan att passera gå. Haha vilken idiot va. Jag ringde dagen efter och sa nix aldrig henne för då blir det ingen mödravård. Hon har ringt tre gånger tillbax haha så räkna med att hon ringer :)
    Vilka nötter det verkar finns till BM. Jag blir helt förstummad...Förvånad
    MCT79 skrev 2011-08-20 08:29:50 följande:
    Jaa.... men jag tror hon kommer ringa upp mig och fråga varför.. vänta bara...  Nu är jag 12+6, 13+0 i morgon! =)
    Härligt! Hoppas allt går bra nu på måndag!!  Själv bör jag ha gått in i v 11+0 idag om senaste VUL stämmer

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Grattis till ditt lyckade KUB!!

Imorgon tar jag blodprov inför KUB nästa vecka. Hoppas också på bra siffror! Vi är ju några stycken nu som ligger rätt nära varandra i BF - kul!!   

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    needtobreathe skrev 2011-08-22 20:24:53 följande:
    Kram från Dev! :)

Han är numer 4,5 månad. Gah! Stanna tiden? Han håller i nappflaskan själv, ålar fram på golvet, ställer sig i krypställning men faller ihop igen, hahaha. Rullar runt, snackar nonstop, äter gröt och älskar det, vill va me heeela tiden, sover hela nätterna, vaken hela dagarna.. underbar är han iallafall! :)

Sötnos Kyss
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    MCT79 skrev 2011-08-22 20:18:38 följande:
    Ja det är superroligt! :D

Jag såg på pappret jag fick med mig nu att hon skrivit att båda har moderkakan i framvägg, då brukar man känna sparkar senare va?

Ja, det känns normalt senare. Med första som jag hade moderkakan i framvägg kände jag först i v 24...
    ~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma