Inlägg från: Labolinas |Visa alla inlägg
  • Labolinas

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-09-01 13:32:29 följande:
    Hej tjejer.. idag fick jag mig en riktigt skrämselattack...
    Var på ett kbt-samtal genom jobbet och på väg därifrån till jobbet skulle jag på toa en snabbis.... stooor brun flytning... det var så mitt MA startade i mars..

Total panik... tog mig ut ur byggnaden och ner på gatan... visste inte åt vilket håll jag gick eller skulle gå eller vad jag skulle göra men tog mig samman och ringde sambon...
    Han sa åt mig att ta en taxi till gynakuten på danderyd så skulle han möta mig där... å så blev det...

Jag blev kollad med blodprover, gynundersökning, VUL +UL.... de små mår bra båda hade jättefina hjärtslag och den ena sprattlade som vanligt medan den andre sov... gud vad jag grät... var helt säker på att det var kört!!

Jag hade 3+ på vita blodkroppar vilket kan tyda på en urinvägsinfektion så jag fick recept för det under tiden de skickar på odling.. har inga symtom egentligen mer än att jag måste på toa NU och ofta... men det svider inte.. hon sa dock att man ofta har andra symtom under grav. Jag får lätt ont i nedre delen av magen när jag måste kissa så det är säkert bra att det behandlas.

Hon kan inte säga varifrån blödningen kom men jag ska vila och ta det lugnt... (inte nödvändigtvis sängläge) Tappen var stängd hela vägen som den ska men hon kunde se lite lite blod som förmodligen kommer komma under dagen...

USCH vad rädd jag blev.. och nu är jag helt slut!!
    Men lilla gumman, förstår att du är trött nu!! Först all denna migrän & nu detta, stackare!! Stor kram från mig. Vad bra att de upptäckte din UVI och att du fått antibiotika!! 
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-09-02 13:11:09 följande:
    Här e en som blivit inlagd! Förmodligen till pyret gör entré! Pyret va stressad å jag för sjuk för att va hemma! Han låg på 180-192 i puls i över 20min innan de fick mig smärtlindrad å få ner febern!
    Fy, det lät inte roligt! Men bra att de har koll på både dig & bebben nu! Kram från mig!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    SoMa72 skrev 2011-09-05 12:58:06 följande:
    Puh, KUB imorse, gick bra... Nu kan jag andas ut lite!

Grattis, härligt!!
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    MCT79 skrev 2011-09-05 19:00:36 följande:
    Nån som har koll på lågt TSH men normalt T3 och T4? Min fd barnmorska ringde och meddelande att mitt TSH var 0,04 bara...

Det finns en tråd som handlar om sköldkörtelproblem som du kan ställa din fråga i (där jag vet att de är jättebra på sina svar), men det låter som om du har en underfunktion i sköldkörteln. Vad sa hon mer än att TSH är lågt, sa hon inget mer? Jag tycker kanske att du ska ringa din husdoktor eller gynekolog och prata med dem om dina värden.  

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Oj, vad ni skriver Ni är inte riktigt kloka *haha*

Idag har jag varit på inskrivning, min BM är ok, men blev lite trött på henne eftersom jag måste in på tidig glukosbelastning imorgon...Min sista tjej var rätt stor när hon kom (4 650 gr och 55 lång) - hade ingen diabetes då men de vill kolla mig extra nu p g a det :-O. Jag går ju upp sjukt mycket under mina graviditeter, typ 34 respektive 36 kg och det är liksom inget jag äter mig till.  Så imorgon bitti kommer jag sitta där & klökas över sockerblandingen *urk*

Gjorde också bikarbonatstestet och det visade på kille, det bubblade & fräste & hade sig. Kul om det vore så eftersom vi har två tjejer  

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    SoMa72 skrev 2011-09-08 13:53:22 följande:
    Jobbigt med glukosbelastningen och det låter ju otroligt jobbigt med viktuppgång runt 34 kg, är det alltså bara vätska då?  Fy, vad orättvist det ska vara..

Åhh, spännande! Då håller vi tummarna för kille!
    Ja, min ämnesomsättning ändrar sig (bad dem ta sköldkörtelprov på mig idag också) & så är det en massa vätska. Sen blir jag enormt fet, så är det bara, jättetrist, man känner sig inte snyggast i universum precis haha

Hon kollade inte hjärtljuden idag, kan man månde be henne om det imorgon?  
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    MCT79 skrev 2011-09-08 16:55:41 följande:
    Jag måste testa i morgon igen men äkta morgonurin... å så ska sambon få kontrollkissa... vi måste ju göra det här vetenskapligt... hahah!
    Ja, vetenskapligt var rätta ordet
    SoMa72 skrev 2011-09-08 16:20:57 följande:
    Nä, inte snyggast kanske, men med tanke på vad man får för "besväret", så klarar man av det ändå kan jag tänka... Sen går man väl ner relativt snabbt ändå kanske?
    Safireee skrev 2011-09-08 16:18:01 följande:
    Hmm... kanske också måste göra det där bikarbonattestet? Drömmer
    Jaaaaa, testa! Skrattande
    Jag går varken ner snabbt eller lätt heller, man jag går tack & lov ner tack vare min vilja....Vikten släpper inte förrän jag slutat amma och då jä...lar får jag ligga i *stön*

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Idag gjorde jag ju glukosbelastninsprovet, äckligt som bara den och efteråt har jag mått pyton hela dan. Fy bubblan :-/ Såklart inte något fel på mitt blodsockervärde, kunde jag sagt redan innan. Jag föder stora barn, så är det bara. Sen ska jag behöva göra det en gång till i v28, gahhhhh! Trist med eftersom jag hade barnen lediga från dagis idag för att vi skulle ha mysdag, så mycket blev det av den *not*

Tur att ni andra piggar upp mig med familjefoton och annat intressant...   

~Carpe Diem~
  • Labolinas
    HjärtatAlicia skrev 2011-09-11 14:53:47 följande:
    Men vad konstigt! Om du går in i min blogg dessieborgstrom.se  (lösen är: ärtan) och trycker "klicka här" så kanske det funkar bättre? :)

Det var helt underbart att få en bekräftelse på att bebis lever! Gav 150 plus frakt på tradera :) 

Perfa!! Då ska jag med kolla på Tradera
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas
    telgebo skrev 2011-09-11 19:53:30 följande:
    MCT: Har du köpt? Annars kan du få köpa min Happytone billigt om du vill.
    Den kan jag köpa
    ~Carpe Diem~
  • Labolinas

Safireee: hoppas det inte är någon fara & att du får komma hem im efter ul!

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Sugar: Gratttis till liten tös

MCT: Goda nyheter, kul med en av varje!

Leaeva: Vad skönt att tappen sköter sig! & vad skönt att det gått så långt nu, inte många veckor kvar nu ju       

~Carpe Diem~
  • Labolinas

Vilken mardröm Kjaam!! Ta väl hand om dig & vilken tur att du får hjälp.

Trist med alla dessa dispyter i tråden, oavsett vem som gjort vad så är vissa enligt min mening (som bara läser för det mesta) inte heller särdeles trevliga i tonen. Just nu lutar det åt mobbning. Verkligen trist.

~Carpe Diem~
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma