Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-11-18 21:36:33 följande:
    jag har ju en brio lånevagn och den är inte alls rolig.. visserligen lättkörd, men det är nog det enda. jag kör lite mer i terräng ja. brum brum över stock och sten, det är jag det! haha. vi var upp på nån bergskulle för några veckor sen och funkar jättebra. men det skulle inte gå med den här lånevagnen, den har inga stötdämpare så Wilda lär ju få hjärnskakning om jag ska ut på såna äventyr. :) Bålsta och Emmaljungavagn med stötdämpare är en bra kombination. Synd bara på mitt handtag!
    Haha, vilken modell brio då? ;) Hahahahaha, nä de är ju ingen skogsvagn direkt ;D Men jag bor ju i förorten me betong o asfalt överallt, o plan på Älvsjö framöver vilket e precis samma sak, smidig o få in i bilen, lätt, o me alla funktioner vi önskade. Ja kanske ångrar mig bittert senare men just nu e ja nöjd o efter att ha provkört massa teutonia också så kändes den här stabilare! =)

Jaa, de va ju jäkla osis att de skulle va sönder direkt!! :( Inte direkt nå vidare.. man vill ju helst ha sin egen vagn..
  • miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-18 21:47:07 följande:
    Miraclee; jag var också inne på en Brio Sing, tycker den är supersnygg. I slutändan fick jag ändra mig då singen var för bred över bakhjulen för att få in i vår bil. Nu blev det en Teutonia istället...
    Jaa, jag tycker den är jättefin också! Var HELT inne på teutonia i ALLA butiker, tills vi kom till Babyland.. pratade maassor me dom o den första vagnen ja såg när ja kom in va Brio Sing, de kändes bara "Där är den, min vagn!!" för med teutonian kände jag inte så, jag gillade inte chassit på Fun, de va för "smalt" o vagnen kändes ranglig, Cosmon va ju snyggare så sett men de fanns ingen färg jag va intresserad av o den är också så smal, skiljde 2 cm sa hon me Fun men näe, de klickade inte mellan oss, haha! ;) Dock en superfin vagn annars!! Och BRA enligt alla ja pratat me!

Sing e ju bred bak, absolut.. men de fungerade me dom måtten vi "kräver" o den känns stadigare tycker jag, kanske inbillning.. men den blev såå fin! :D
  • miraclee
    kajsalisa skrev 2010-11-18 21:56:41 följande:
    Huvudsaken är ju att man hittar en vagn som lever upp till ens krav och både du och jag behöver ju nåt smidigt med tanke på att vi bor i stadsmiljö och inte kommer köra nån terräng direkt...
    Precis ! Alla har ju olika behov, o ja blev påhoppad av "Emmaljunga-maffian" igår på FB när ja skrev om mina åsikter, haha. Nästan alla mina vänner har såna men de är för dom flesta har hund, är ute o knatar mycke i skog o mark - och jag gör ju inte det. Så jag vill inte ha en "stor och klumpig" vagn då när jag behöver en smidig, lättkörd och "liten".. :D Du e så klok!
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 22:03:34 följande:
    chassit på lånevagnen är en brio kombi... men med hel liggdel...

jag har konstaterat iaf att jag är sämst på att köra i affärer med min vagn. klonk, bånk, rassel... "ingen fara på taket det är bara jag som är på väg fram"... som min syrra säger "du har inte körkort på den där". hahaha
    Aah, okej! :D Hahahaha, me brion eller me din?

Jag skulle behöva ha hem chassit i typ januari för o lära mig hur allt fungerar, haha herregud va ja kände mig borttappad i butiken idag när ja skulle prova allt..
  • miraclee

Haha Mabaja & Odd.. världen ÄR liten!

En tjej ja snackade me i tråden för oss Söderortsmammor i april - hennes kille o min man känner tydligen varann sen innan, sammanträffande! Så nu har vi börjat hänga me dom.. dom bor bara 5min härifrån! Skitkul faktiskt, en gravid-kompis för mig o ja, Charlie o hans polare kan hänga me varann o gnälla på oss hormonmonster ;) Underbart!

FL är bra ibland! ;D

• miraclee

Förresten, var hos dietisten i torsdags ju :) När jag väl äter och får i mig något så är de jättebra mat, äter ju aldrig onyttigt liksom.. jag har aldrig gillat godis o söta saker.. men eftersom jag äter som en fågelunge så får jag nu näringsdrycker i alla dess former tills mitten av januari utskrivet :) Dom kommer hem me Schenker leverans på tis! Sen återbesök i mitten av januari o så ska vi följa upp hur de gått. Men ja, nu kan ja iafl få i mig NÅGOT o de är ju fullvärdiga drycker me alla mineraler o grejer man behöver, tror de blir bra! :)

• miraclee
    Odetta skrev 2010-11-21 21:06:26 följande:
    woohooo för näringsdrycker på recept! Och coolt att dem kommer hem till din dörr också!

Jag tycker faktiskt att sådabba drycker är jätte goda! Tur för mig att dem är så dyra för annars skulle jag väl gå upp ännu mer i vikt, är ju som milkshakes

*kram*
    Hahah jaa de e riktig service de! Flört Ja dom e sjuuukt goda, jag älskar dom! Haha.. min man gillar dom också, grr! Så jag får vakta dom med mitt liv trorjag, hah! 

Ja 4 st på apoteket kostar ju 80 kr.. o jag får ju utskrivet 4 st om dagen nu tills mitten av januari, så de hade blivit MYCKET pengar de! :D

Kraam!
  • miraclee
    Graaattis 2barnsmamma! :)

Ego;

Nyss lämnat mannen på jobbet, de måste varit ett svagt ögonblick jag gick me på o köra honom på mornarna eftersom ja behöver bilen sen på dagarna o då har ju han firmabil, haha. Gah! Har sovit MAX 1 tim inatt, båda låg och vred o vände på sig heeela tiden, puh. Lillen har legat o sparkat o buffat hela morronen men nu tänkte jag vi skulle sova lite till så man e människa senare! :) Fast vi skrattade lite ändå åt den sömnlösa natten o sa att de är bra att vi vänjer oss i tid ;)

Och justja.. han va så jävla go också min grabb, han såg på mig hur förstörd jag va när vi väl gick upp strax före 5.. (han fungerar bättre utan sömn än vad jag gör..) o så sa han "De e ju synd att jag inte ammar.. för om du gör de så kan ju inte ja gå upp på natten o mata, då får ju du göra de o då är du ju så trött sen.. jag vill ju kunna hjälpa" haha, gulle!!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-22 08:49:32 följande:
    V 18 idag och RUL denna vecka, tiden går verkligen snabbt nu

Har inte kräks på ca 6 dagar nu, jippie!!

Miraclee- du har RUL snart va?
    Yep, har RUL på fre, 14.00 :) Har ganska sent, men fick tidigare skulle varit i v 20 annars men nu ere v 19 :)
  • miraclee

Seg dag idag! Hoppas på bättre sömn inatt :) Blir fullspäckad dag me skjuts av mannen till jobb, storstädning av lgh med svärmor, skjutsa sambons syster till halkbana, vänta in näringsdrycker, hämta mannen, sen kommer en o kollar på vår lgh.. puh! Men gött o göra något utanför lägenheten, haha!

Vilden i magen har härjat nästintill hela tiden idag, eller ja först hela morronen, sen sov jag iofs så då vet jag inte, men nu e han igång igen o buffar o sparkar.. mys!! :D

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma