Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-11-22 21:00:29 följande:
    åh vad roligt att du känner av den lilla så mycket miraclee, jag känner inget alls numera! Kände ju ngt för ett par dagar sedan men sedan dess är det lugnt.. däremot är magen stenhård på kvällen, vad beror det på?

Har faktiskt ätit skapligt idag... knäckemacka och två mjuka mackor i morse, äpple, älggryta, morot, knäckemacka, lite äppelpaj, tre mjuka mackor med paprika, juice, fil med grova flingor och blåbär Allt har stannat kvar i lilla magen!! *stolt* haha!

Men nu vill jag också känna sparkar!!!

Kram på er alla
    Haha jaa, skitmysigt äre!! Skrattande Och de börjar kännas nu, så ja hoppar till liksom..

Ingen aning, men min mage är stenhård när ja e kissnödig, annars ere ba hårt där han ligger ;D

Haha fan va du äter, brabra! :D Ja har ätit två rostmackor o en riskaka! :D
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-24 12:47:07 följande:
    Aha, ja jag tyckte det verkade konstigt för hon mätte aldrig hela bebisen vad jag såg, vilket jag tyckte var konstigt efteråt för det var det jag trodde man gjorde på RUL, men det var ju huvud och lårben hon mätte för att uppskatta åldern!
    det stod exakt så här högst upp i mitten på bilden  15.9/1.7/31Hz. Ngn som kan tyda?
    Det är inge längden på bebisen, de är något me frekvens o liknande :)

Grattis till lyckat RUL! :D Gött!
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-24 13:17:58 följande:
    Grattis till lyckade RUL muffe! Näst på tur är Fia!
    Jaaa, fredag kl 14 !!! :D

De ska bli så jävla kuuul.. nu e han ju större (får se om han fortfarande ÄR en han, haha) och få lite skarpare bilder som vi kan rama in. Är inge orolig alls nuförtiden, känner honom ju heeela tiden, vi brukar ha morronmys, han vaknar när jag går upp (antagligen av väckarklocken, även kallad brandlarmet.. den låter heeeeemskt!!!) o så sparkar han o buffar runt, då trycker jag där o så kommer de fler.. haha ;) Min man satt helt lyrisk i bilen imorse o tyckte de va skitmysigt hur vi "pratade" även om han inte kan känna någe än..
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-24 13:40:44 följande:
    Vist är det liljeholmen du ska till? Vill inte såga din tanke på fina bilder men vi fick bara blurriga bilder, se som såg bra ut på skärmen ser vi inte mycket på här hemma.. Hur har det gått med lägenheten förresten?
    Jepp! Vi va ju där när vi såg könet, o dom bilderna blev suuuperfina ju.. allihop i profil, på hand o på kön.. hm! Jag va hos ngn Lena, supergullig!!

Inget nytt, hon ska komma i slutet av denna vecka o kolla istället, förra mådde jag inge bra alls.. blä! Så de står still nu.. men jag hoppas fortfarande! Vill flytta..
  • miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-24 13:51:05 följande:
    Miraclee, var du i Liljeholmen? Jag trodde du också var på Ultragyn?
    Haha, jag har varit överallt denna grav ;D "Brukar" va på Ultragyn, eller har inte varit på länge nu men har kontakt me läkaren o ska dit igen 10 dec för hon vill se hur allt går :) Men den gången va ja i Liljeholmen :)
  • miraclee

Grattis till alla lyckade UL idag o senaste veckan! :) Så glad för er skull!

Är lite off just nu bara, mår inge vidare. blä! De gamla vanliga, huvudvärk, illamående..

Vecka 19 nu iallafall!

• miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-24 14:43:09 följande:
    Usch, vad länge du mår dåligt stackare! När ska det vända för dig! Vad duktig och stark du är som alltid låter så positiv!

Saftochbulle, stort grattis och välkommen till tråden!
    Jaa, de blev inga spökveckor för mig tyvärr :( Haha.. hade gärna haft dom faktist! Men men.. snart halvvägs, så om jag ska må dåligt hela min grav så äre ju bara lika lång tid kvar som jag gått, haha.. och de har ju gått fort ;)
  • miraclee

Muffe; Jag mår sisådär, haft en bra dag iallafall så jag e nöjd :)

Pancakes; Ja man ser navelsträngen i v 14 :)

• miraclee
    Pancakes skrev 2010-11-25 11:56:52 följande:
    Då är det navelsträngen man ser. Coolt :)

Skönt att du har en bra dag! Tycker det är dags för dig och Muffe att få må lite bra nu och njuta! Ni kan vara glada över att ni inte är tjocka i alla fall, alltid nåt. Jag känner mig allmänt pluffsig just nu. Dock tror jag att jag är inne i den perioden när man får lite finare hår och hy, känner att jag liksom "strålar" lite i ansiktet så där som de säger att man kan göra. Det får väga upp för pluffsigheten!
    Haha ja :)

Nja, hade en bra dag i förrgår, sen dess har ja mått kasst igen. Men men, det är illamåendet mot mig, och nu krigar jag emot och ska ut o åka en sväng ändå, måste få LUFT! Och jag ÄLSKAR vintern, all snö.. så ska ut o tanka energi! :) Har spypåsar i bilen haha :)

Ja jo, kul o va smal men vafan de syns ju ingenting.. v 19 liksom.. men imorn äre dags för RUL :) Gött! Hoppas han har en lugn period då så dom kan mäta, allt som oftast härjar han ju omkring därinne :)

Härligt att du känner dig så pigg o fräsch! :D Och va GLAD att du mår så bra! ;)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-25 12:02:18 följande:
    Jag har börjat få en kula så nu kan nog ingen undgå att jag är gravid om jag har tajt tröja på mig, vilket jag ofta har Jättemysigt!!!

angående min bild... hm, jag ser tydligt att ngt sticker ut, säg att benet är så här långt _________________ , då är klutten som sticker ut __ så lång haha! bra förklaring va? Ser ut som ett lillfinger som är avkapat.

Men efter att ha sett bilderna på länken ovan så kan det ju tyda på både kille och tjej... ser liksom ingen tydlig pung eller så och bilden är eg. inte inzoomad heller utan tagen normalt på hela rumpan, och hela benen som syns... för att se om det är kille eller tjej kanske man måste zooma in mer?!
    Du ville ju inte veta, så sluta spekulera! ;)

Min mans syster väntade en kille hela sin graviditet, men ut kom.. en tjej! Fast de såg dom inte förrän efter några dagar, hennes klitoris var SÅ svullen så dom fick ta massa kromosomprover osv för o få de helt fastställt :) Så man vet aaldrig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma