Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Lallan;

Har inga näringsdrycker kvar, ska till dietisten imorn o få fler och nya utskrivna, samt diskutera mitt matintag som är sämst.. tyvärr! Men vad ska man göra när man inte kan äta? :/ Jag dricker massa te o äter nån macka då o då, men de är de enda.. får inte alls i mig mycket, idag en rostmacka me prickig korv, o te.. that's it. Men kroppen är ju helt paj, gått ner så mycke i vikt, vart sjuk till o från hela tiden o nu lunginflammation, illamående o ingen aptit pga det, så jag känner liksom inge sug alls eller hunger.. de e så svårt :(

Åh! Då är de ju bara 3v kvar nu, knappt det, SPÄNNANDE!!! :D

• miraclee

Ni kloooka brudar därute.. kan ni svara på de här? ;)

Livmodern ja kände ovanför blygdbenet för nån vecka eller två sen och där jag då var hård är jag nu MJUK! Känner inte alls kanterna där längre, hm? Men däremot om jag är kissnödig blir jag stenhård nästan ända upp till naveln, på vänstersidan där han ligger är de hårt iallafall o mjukare på högersidan (uppifrån sett..)

Men varför e ja mjuk där ja kände livmodern som hård förut? Hajjar icke! ;)

Och neej ja e inte orolig! Bara undrar..

Kram på er!

• miraclee
    Odetta skrev 2010-11-17 22:25:35 följande:
    Men du vännen...du känner inte kanten där för kanten är ju faktiskt inte kvar där utan den finns nu högre upp
    Livmodern i sig brukar kännas mjuk (förutom där bebis ligger då eller om man har en sammandragning) så det är helt i sin ordning.

*kram*
    Hahahahahaha, förlåt.. men herregud vad jag är trögtänkt! SJÄLVKLART är det så! Det borde ju säga sig självt.. virrpanna jotack! TACK KLOKA FINA DU för att du fyller i tomrummen i min skalle! ;)

När jag är jättekissnödig är magen som sagt stenhård på vänstersidan, o mjuk på högersidan - och de är liksom som en bulle på vänstersidan då, haha.. skitcoolt! Som sagt ligger han där, de känns. Men ja undrar också, där man hör hjärtslagen, vad e de på honom då? För man hör väl inte de på hela honom? Med risk för o låta dum, haha. Men hur får 15-18 cm plats i min mage? Hjärtljuden är ju långt ner även om ja känner rörelser o buffar lite högre upp?

Hoppas du mår bra! Hjärta
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 09:22:57 följande:
    haha ställ den frågan i vår när det är 50 cm som ska få plats i din mage! :) Om hjärtljuden ligger långt ner så ligger han väl med huvudet ner just då. Och fötterna uppåt. Hjärtat sitter ju på rätt plats och vad jag vet så hör inte jag mina hjärtljud i fötterna! Flört
    Hahahahaha, jotack.. jag har funderat på de också.. Drömmer Redan nu buffar han som fasen när ja sitter eller ligger ner! Inatt när ja gick o la mig rulla han runt eller vände på sig eller någe, kändes som fan skitlänge.. Fysjutton när de blir trängre! ;D Haha ja han kanske gillar o stå på huvvet den där.. men dom har väl en del plats o röra sig på änsålänge därinne så de flyttar sig väl därinne kan ja tänka mig ;D Och nä, de e nog inga hjärtljud i fossingarna, hahaha ;) You're right!

Va bra att ni e så mycke mer kvicktänkta än mig ibland, när ja läser de ja skrivit börjar ja undra hur hjärnkontoret fungerar (eller inte fungerar..) haha ;)
  • miraclee
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-11-18 09:41:55 följande:
    Haha nu fick jag en så härlig bild i huvudet, när Ariel precis blivit människa och ligger utslagen på stranden och fiskmåsen skulle lyssna efter hjärtat och lyssnar på ena foten och beklagar! Haha miraclee tror inte heller att du finner några hjärtslag i fötterna *fnissar gott för mug själv med Arielbilden på näthinnan*
    HAHAHAHA!! Drömmer Ibland ere bra trögt däruppe som sagt ;)

Vi köpte vagn idaaag! Blev inte alls de ja tänkt, blev en brio sing med 2010 års liggkorg i BRUN (älskar den och jag sa brun eller militärgrön vagn ville ja ha) för på 2011 års så va halva liggkorgen brun o halva svart, tycker icke de va lika fint! Men ja e så nöjd! Svart chassi o svart sittdel! :D Provkörde alla vagnar, klämde o kände o frågade - och den här passar oss! :D
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-18 18:53:19 följande:

Visst får man lite större och finare mage i mammabyxor med mudd, eller vad tycker ni?

Står just nu och provar en ny jeanskjol och beundrar min, enligt mig, stora mage, haha! Coolt om några veckor när det syns att det är en gravidmage för alla!!!

Jag har mått jättebra sista dagarna, kanske lite illamående på morgonen, men sedan toppen. Har ingen direkt matlust och äter väl inte alla grönsaker och frukter och fisk som man "ska" men får i mig rätt mycket mat som stannar kvar. Underbart!

V 18 snart... tiden går ju skitfort!!

Just det, sista tiden har jag känt som en bubbla eller liten kick på samma sida.. vänster i magen. borde väl vara bebis? Himla mysigt.

Men jag är avis på miraclee som känner massa sparkar och rörelser

Hahaha, jag önskar de fanns byxor me inbyggda magar, så jag isåfall kunde få folk o tro mig när jag säger att jag är i v 18! Dom i butiken sa idag, bla "Är de du som ska ha vagnen, eller nån annan kanske?" och "Blir de en höstbebis?" Haha! NEJ, vårbebis! ;) Men din mage syns ju o är jättefin! Mudd är skönt!

Härligt att du ändå mått såpass bra! Underbart! :) Klart du inte har mycke matlust än, kroppen tar lite tid på sig o ställa om sig efter en lång period me illamående o dåligt matintag :)

Jepp, de va så jag började känna det! ;) Också på vä sida!

Haha, va inte avis! ;) Han e en riktig Vilde så de kanske är därför, vad vet jag ;D Men de e bara när ja sitter eller ligger, inte när ja knatar runt så jag har också någe o se fram emot sen! :)
  • miraclee

Odd;

Gud va fina bilder du fått! Skrattande Skönt att allt såg bra ut och att han va såpass stor, ;) Mys!!

Får även gratta till vagnen! Jäkla kap! Förvånad

Och så får jag tacka, jag är supernöjd me vagnen! Min man blev lite besviken när jag inte fick me allt hem idag utan bara liggkorgen, hahaha! Och hans önskan om en Emmaljunga me "rallydäck" (som han kallar dom stabila vanliga lufthjulen) blev de ju inte ;) Men han verkade supernöjd me denna också och de va ju hans mamma som va me mig idag o provkörde alla, hon höll me mig om Emmaljungan vilket även många säljare gjorde (och sa att dom lämpar sig bra för terräng + vinter) men jag är ingen terrängmänniska och snö äre ju icke på sommarn! Så då fungerar de utmärkt me swivelhjul! Så gött att han blev glad också!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-18 19:24:39 följande:
    miraclee--- han kanske får heta Vilde då?

Imorrn ska vi på kalas, och jag vll gärna ha min nya kjol och leggings och sambon tycker jag ska ha tajt tröja för att visa magen, vlket jag även vill, MEN jag känner mig dum som visar upp magen. konstigt va? är det för man inte är van att visa en stor mage liksom eller vad är det med mig?

Tycker ni det skulle vara fånigt med en i v 17-18 som visar sin "lilla" mage?
    Nä! Eller nja. Jag tror inte de blir det ;) Vi är inne på Colin, River, Tristan, eller Scott.. änsålänge! ;D

Jag har alltid tajta linnen eller så på mig, o de syns ju knappt nånting, skulle dock önska de så nej, varför skulle de va fånigt? ;)
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:23:44 följande:
    HAHAHAHA! Att man inte tänkte på den scenen.... HAHAHA!
    Skrattar du åt min dumma tanke nu? Grrrr.... Demon

Hahahaha nej de va faktist kul! :D
  • miraclee
    Mamma till W skrev 2010-11-18 21:27:07 följande:
    hahaha, jag har "rallydäck" på min emmaljunga och det är ju bra att den passar för terräng och vinter.. bor ju på vischan och vintern står ju för dörren! skönt att du är nöjd med vagnen...
    Cat79 skrev 2010-11-18 19:36:35 följande:
    Muffe80: Du ska stolt visa upp din lilla kula på magen. Ha en tajt tröja och kjol på kalaset. Vänta bara några veckor så kan det smälla till och det händer massor med magen.

Mabaja: Tråkigt med krångel med vagnen.... Kan inte tänka mig att du har stor mage kvar och som sagt du fick en dotter för några veckor sedan. Stor kram till dig.
    Haha jaa! ;) De är ju den tiden nu, o ni verkar knata mer i terräng än va ja nånsin gjort ;D Som sagt, jättebra vagn för vissa ändamål, men passar inte mig/oss alls..

Jag e supernöjd! Du gillar den inte va? Hah ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma