• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-01-08 23:01:22 följande:
    Hahaha!! ;D Du e rolig du. Massa tjocka magar i en ring.. jag har ju ingen tjock mage så ja klarar mig nog ;) Träffade en tjej som jag inte träffat sen jag va i v 16 idag.. hon ba "Men.. du har ju inte gått upp nånting, o de syns ju knappt! Hur gööör du?" Haha! Jag ska gå en privat profylaxkurs, vet inte va de hette.. men fick de i julklapp av mamma! :) Blir nog skoj! :D Komma ut o göra nånting liksom!! ;)

Japp, jag har tränat me PT en del ;) De e skitbra!

Haha, ja låna min pappa du.. inga problem! ;) Han e så snäll så! De blir min tredje bil jag får av honom haha! Den jag har nu fick jag för 5 år sen, när ja tog körkortet.. innan de fick ja en bil o övningsköra i.. o nu denna! Han har hjärtat på rätta stället! :) Ne men han vill att ja kör en säker bil, o inte säljer den ja har nu o köper en kombi som e 10-15 år liksom.. så resonerar han o de är väl klokt! Glad överraskning om inte annat! Och han köpte en ny bil till sig i somras, men den tog mamma över.. så nu står hennes volvo s70 bara hemma, så den ska min man ta över istället, o så ska pappa ha en ford mondeo st220!! De är deras sportmodell.. så sjukt snygga o  härliga o köra! Avis! Kanske lånar den istället hahahaha ;)

Men, jag har inte sett de här me blodsockret.. var de högt eller? Eller ja, de sa du ju.. men hur högt? När togs de?
    st 220 är jättesköna! vi har vår andra st nu! :) men det kostar när det är dags att laga dem..
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:09:47 följande:
    st 220 är jättesköna! vi har vår andra st nu! :) men det kostar när det är dags att laga dem..
    Jojoo ;) Men de spelar nog ingen roll för honom.. :p
  • Odetta
    Happiness skrev 2011-01-08 22:56:51 följande:
    Tack vännen! Detta låter ju inte så farligt Med andra ord detta ska jag inte låta gå till oros lådan. Den är full ändå Kommer du ihåg var du fick för värde när det var klart? Hur mäter de resultatet? Stick i fingret eller i armen? Antar att man får svaret där och då. Klargjorde de bad som skulle hända om du låg för högt?

Ok så efter de tagit detta prov så har de inte nämnt något mer alls? Du ska inte göra det igen? Nu tar du "bara" vanlig glukos hos BM eller?

ODD: Ja jag känner igen den där obehagskänslan som gnager. Det var som Auror BM sa till mig. Du oroar dig när du inte oroar dig längre. Vem vet det kanske är så. Oros känslan blir en ovana. Hon frågade mig vad jag vinner på att känna oro? Intressant fråga. Får en ju att tänka lite.

Vill bara påminna dig om (inte för att jag tror du glömt det) att du är i v36 nu. Det är 28 veckors skillnad...det blir 7 månader. Du har ett färdigt barn i dig. Du kan föda inatt om det skulle vara och det skulle må hur bra som helst. Du kan släppa taget nu. Ditt barn är klart ODD! Du fixade det.....hela vägen *ler nöjt*
    Tack gulle dig! Jo, jag vet att han är färdig. Ringde och pratade med dem på förlossningen igår och då sa BM att om förlossningen startar nu så stoppar dem den inte utan då får jag föda. Men jag vet allt för väl att så mycket kan gå fel ändå, färdig bebis eller ej.

men bra fråga din BM ställde...bra tankeställare!

Och nej, du ska absolut inte lägga glukosbelastningen i oros-lådan. Du kan slänga den i papperskorgen Kom på att du ska vara kissnödig också för dem kollar kisset och stick i fingret både innan och efter belastningen. Svaret får man med det samma. Jag hade 7.6 eller nått sånnt efter belastningen och 4.1 innan (tror jag) så jag behöver inte göra någon sådan igen utan bara vanliga stick i fingret som man alltid gör

Det kommer att gå jätte bra med glukosbelastningen. Det låter liksom värre än vad det är...jag menar, lyssna på namnet "glukosBELASTNING". Men du går dit, kissar i en kopp, blir stucken i fingret, dricker sockervatten, sitter och har tråkigt i 2 timmar, kissar igen och blir stucken igen och så är det klart

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 22:54:46 följande:
    Ja...nu är det ju inte långt kvar....men tänk om han dör såhär på mållinjen? usch, jag är så himla rädd för det just nu

Han är så otroligt ofantligt enormt efterlängtad....det känns liksom så overkligt att vi ska få honom...och ha honom hos oss.
    Försök att inte tänka så! Du mår bara sämre av det! Jag har ju "bara" ett ma, men två syskon som dött så jag är orolig nu efteråt. Vill inte att W sover i egen säng för att jag kan missa om hon slutar att andas... Min brorsa blev tio timmar och min syster 2 mån... Nu har visserligen W passerat två månader men jag är fortfarande orolig för man VET inte om det är ärftligt.. Vissa säger att det inte är det, andra säger att det är det...

Du mår inte bättre av att tänka i de banorna! Men jag förstår dig helt och fullt. Men nu blir det bebis, det blir din mini mini!
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-08 23:01:22 följande:
    Hahaha!! ;D Du e rolig du. Massa tjocka magar i en ring.. jag har ju ingen tjock mage så ja klarar mig nog ;) Träffade en tjej som jag inte träffat sen jag va i v 16 idag.. hon ba "Men.. du har ju inte gått upp nånting, o de syns ju knappt! Hur gööör du?" Haha! Jag ska gå en privat profylaxkurs, vet inte va de hette.. men fick de i julklapp av mamma! :) Blir nog skoj! :D Komma ut o göra nånting liksom!! ;)

Japp, jag har tränat me PT en del ;) De e skitbra!

Haha, ja låna min pappa du.. inga problem! ;) Han e så snäll så! De blir min tredje bil jag får av honom haha! Den jag har nu fick jag för 5 år sen, när ja tog körkortet.. innan de fick ja en bil o övningsköra i.. o nu denna! Han har hjärtat på rätta stället! :) Ne men han vill att ja kör en säker bil, o inte säljer den ja har nu o köper en kombi som e 10-15 år liksom.. så resonerar han o de är väl klokt! Glad överraskning om inte annat! Och han köpte en ny bil till sig i somras, men den tog mamma över.. så nu står hennes volvo s70 bara hemma, så den ska min man ta över istället, o så ska pappa ha en ford mondeo st220!! De är deras sportmodell.. så sjukt snygga o  härliga o köra! Avis! Kanske lånar den istället hahahaha ;)

Men, jag har inte sett de här me blodsockret.. var de högt eller? Eller ja, de sa du ju.. men hur högt? När togs de?
    Inläget ligger lite längre bak. BM tog glukos igår och det var högt. Va fasiken! 8,4 tror jag så på måndag sk jag in och ta en glukosbelastning. Men jag tror att det var för på torsdag kvällen smällde jag i mig en påse godis. Och jag var hos BM redan kl.9.00. Så jag tror sockret fanns kvar i kroppen. Som man bäddar får man ligga.

Men det är bra att få det kollat Min BM är rikigt på tårna nu. Fick t om tid till att träffa läkare för TUL
    Väldigt gullig far . Du och din lille knodd i en sportbil. Absolut! Låter som att du är bil intresserad...ja det är skit kul med bilar. Kanske inte just min Seat då...men andra

Min far har en liten annorlunda bil. En Corvette från -79. Den har bara gått ca 80 mil. Den skeppades till Sverige från USA någongång på där i början på -80 talet och ställdes på Volvos museeum. Där har den stått ialla år. Min far frågade om han kunde få köpa den och det fick han. Han kör den aldrig. Jo jag har kört den en gång men en v8 var inget att leka med. Syrran fick åka i den vid studenten .Samlarvärde säger han jag och min bror pratar om att en dag åka över och sälja den till någon amerikansk fanatisk Corvette samlare. Vi kanske får en slant
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:16:33 följande:
    Försök att inte tänka så! Du mår bara sämre av det! Jag har ju "bara" ett ma, men två syskon som dött så jag är orolig nu efteråt. Vill inte att W sover i egen säng för att jag kan missa om hon slutar att andas... Min brorsa blev tio timmar och min syster 2 mån... Nu har visserligen W passerat två månader men jag är fortfarande orolig för man VET inte om det är ärftligt.. Vissa säger att det inte är det, andra säger att det är det...

Du mår inte bättre av att tänka i de banorna! Men jag förstår dig helt och fullt. Men nu blir det bebis, det blir din mini mini!
    Bästa Mabaja...TACK vännen!!! Ja, när man har fått se det på så nära håll så blir det ju så verkligt. Jag har ju också en lillasyster som dog (visserligen kom hon för tidigt, men endå), en bekant till mig i USA förlorade sin bebis i magen, en bekant här i sverige dog barnet 5 veckor gammalt och en av mina bästa vänners son dog när han var 6 veckor gammal Ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara så naiv som jag var första graviditeten igen...

Men du har rätt, jag mår inte bättre av att tänka dessa tankar...ingen gör det. Men knäppa jag har fått för mig att om jag tänkt tanken så kanske det inte händer...och händer det så är jag förberedd?

*stora stora kramar* 
  • Mabaja
    Odetta skrev 2011-01-08 23:29:21 följande:
    Bästa Mabaja...TACK vännen!!! Ja, när man har fått se det på så nära håll så blir det ju så verkligt. Jag har ju också en lillasyster som dog (visserligen kom hon för tidigt, men endå), en bekant till mig i USA förlorade sin bebis i magen, en bekant här i sverige dog barnet 5 veckor gammalt och en av mina bästa vänners son dog när han var 6 veckor gammal Ibland önskar jag verkligen att jag kunde vara så naiv som jag var första graviditeten igen...

Men du har rätt, jag mår inte bättre av att tänka dessa tankar...ingen gör det. Men knäppa jag har fått för mig att om jag tänkt tanken så kanske det inte händer...och händer det så är jag förberedd?

*stora stora kramar* 
    Du kommer ALDRIG vara förberedd OM det skulle hända.. Nu kommer du få en finfin liten bebis, men man är aldrig förberedd på det värsta! Vi har haft mf, vi vet att en graviditet inte alltid betyder bebis men vi är starka och har vågat hoppa på hästen igen och utmanat våra öden! Vi blir föräldrar och kan ge all vår kärlek till de skatter som faktiskt bestämde sig för att överleva en graviditet! Vi har så mycket mera kärlek att ge våra små eftersom vi fått kämpa för dem, vi har varit rädda och oroliga, men så kommer dem! och din lille Ivar/Vidar/Odd eller vad du nu får kommer få så mycket EXTRA kärlek! och lilleman blir storebror!

Ta hand om er! Kram
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-01-08 23:34:04 följande:
    Du kommer ALDRIG vara förberedd OM det skulle hända.. Nu kommer du få en finfin liten bebis, men man är aldrig förberedd på det värsta! Vi har haft mf, vi vet att en graviditet inte alltid betyder bebis men vi är starka och har vågat hoppa på hästen igen och utmanat våra öden! Vi blir föräldrar och kan ge all vår kärlek till de skatter som faktiskt bestämde sig för att överleva en graviditet! Vi har så mycket mera kärlek att ge våra små eftersom vi fått kämpa för dem, vi har varit rädda och oroliga, men så kommer dem! och din lille Ivar/Vidar/Odd eller vad du nu får kommer få så mycket EXTRA kärlek! och lilleman blir storebror!

Ta hand om er! Kram
    Du är bäst! Ska tänka på dina ord och gå lägga mig nu och fokusera på att imorgon är det en ny dag....en dag som är ännu en dag närmare bebis!

*bamsekram bästa Mabaja*
  • Mabaja
    needtobreathe skrev 2011-01-08 23:05:02 följande:
    Va ere för årsmodell? Kombi eller sedan? Haha, ja har typ aldrig haft problem me min.. smågrejer ba men de e ju som på alla "gamla" bilar, de kommer tids tog. Styrleder o sånt. Kommer man ju aldrig ifrån ;D Jag e heeeelnöjd me den! Vill aldrig köra nån annan haha. Men de e ju ba jaaag ;D Va vill ni ha sen då?
    Först hade vi en kombisedan, en 04a... köpte den 06 tror jag...

Sen köpte vi en 03a kombi... (köpte 07 eller 08) när min man behövde en kombi i jobbet. Båda st 220. Förra året gick typ allt sönder på den så 3 a4 senare (lista över vad som är nybytt) så var den färdiglagad och 36000 fattigare, t.ex handbroms, framvagn, koppling, framaxel, bromsar osv osv). nu har vi en service kvar sen är bilen helt färdig!

Jag vill ha en volvo v70 pga säkerheten, de är ju riktiga "stålburar" men min man vill ha en audi a6.. Får se vad det blir.. Jag håller i plånboken så troligtvis får jag som jag vill! Haha. Men vi får byta när mammaledigheten är över!
  • Längtan efter liten

Hej tjejer. Någon med erfarenhet om sf? Har legat här från halv två mef sd dom kommer med ca 2-3 min mellanrum. Skulle ni åkt in? Ringde och frågade och de ville ha in mig på koll om de inte avtog, men det lär väl inte vara något. Känns fjånigt att ta ledigt från jobbet pga det?

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma