• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • fröken SJ

Har varit väldigt jätte dålig på att vara här senaste tiden,har åkt på en jätteförkylning med feber som verkar envis! Hoppas den är borta till förlossningen.....

MEN skit i det nu!
    GRATTIS alla fina till era nyfödda sötnosar här inne!

Och en styrkekram till er som har det tungt just nuHjärta

• Muffe80

spännande, då kanske det blir en bebis till idag då

Jag blir tokig på allt man ska handla, eller inte ska handla..
    Ska man ha babysitter?
    Köper ni nytt babyskydd och vad för märke, finns det ngn som är relativt lätt och inte väger mycket?

Ngt mer större man behöver förutom vagn?

Babygym? hur länge gillar de att ligga i ett sånt? Får låna ett fult gammalt utan kanter och mjukt under, får lägga en filt istället. Det kanske duger?

Bör man köpa bärsele redan innan bebis är född?

• Odetta
    kajsalisa skrev 2011-01-08 12:07:38 följande:
    Pinklove och Mabaja, det står mellan er nu. För att göra en lång historia kort; Vattnet gick vid två imorse och värkar kom igång kort därefter. Jag ringde till förlossningen vid sju och dom ville att vi skulle komma in för koll pga att vattnet gått. Väl där konstaterades vattenavgång, regelbundna värkar var 3-4 minut och en bebis som mår bra. Trots det hemskickade igen och nu väntan, väntan. Återkommer när vi har några "riktiga" nyheter... ;)
    Woohooo vad spännande! Ha nu en riktigt underbar och fantastick förlossning

*kramar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2011-01-08 14:56:48 följande:

Ska man ha babysitter?
    Köper ni nytt babyskydd och vad för märke, finns det ngn som är relativt lätt och inte väger mycket?

Babygym? hur länge gillar de att ligga i ett sånt? Får låna ett fult gammalt utan kanter och mjukt under, får lägga en filt istället. Det kanske duger?

köp ingen bärsele utan köp en sjal....myyyycket bättre

babygym är söta, men en filt funkar bra det med

Babysitter har jag alltid tyckt har varit guld värt, så en sådan rekomenderar jag STARKT! (Och hittar du en som vibrerar så är det ännu bättre). Titta även efter att den är lätt att gunga

babyskydd får ni se och jämföra vilka som passar in i er bil. Där kan jag rekomendera ett som har en bas som sitter fast i bilen och så kan man lätt klicka i och ur skyddet. det är smidigast

något mer?

*kram*
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-08 14:56:48 följande:

Ska man ha babysitter?

babygym kan man ju köpa senare när de börjar bli lite större och förstå att det finns nåt där! :) Babysitter är jättebra!

Vi köpte en akta graco trilogic som babyskydd. Det är lite större och lite tyngre men många använder det tydligen till barnet är 10-12 mån. Finns ju mindre och smidigare med! :)

Jag är jättenöjd med vår bärsele... Wilda gillar den med.. Sjal har jag aldrig testat! Jag passade på att handla ett på ullared i somras, tänkte att 199 kr inte är hela världen om w inte skulle gilla en bärsele! :)
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • needtobreathe
    Happiness; Nuuu är jag back in the game. Guuud vilka fina bilder! Modell nr 3 i den här tråden? ;) Förstår jämförelsen me magen.. får se om jag blir sådär stor på slutet, beroende på hur länge jag får gå ;D Hoho... SUPERFIN är du!!

Gemigsinnesro; Söt liten plutta! Graaattis!!

Kajsalisa; LYCKA TILL!!!! :D

Muffe; Vi har köpt en sånhär; http://www.gracobaby.se/sv_SE/product/1G93/SWP/  den både vibrerar, gungar och spelar musik, man kan även koppla in en mp3 till den me musik. :)
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-08 15:55:15 följande:
     Vi har köpt en sånhär; www.gracobaby.se/sv_SE/product/1G93/SWP/  den både vibrerar, gungar och spelar musik, man kan även koppla in en mp3 till den me musik. :)
    Ha ha, vilken grej! Det finns så mkt avancerade babyprylar alltså! Saker som gungar, vibrerar, har ljus, ljud osv osv i all oändlighet ju!

Själv är jag inte så mkt för en massa grejer så, försöker leva enkelt och inte samla på mig en massa prylar... till första barnet hade vi ingen babysitter, och saknade det aldrig heller. Dottern låg på golvet eller i soffan i början, eller satt/låg hos oss. Den här gången har vi dock fått en vanlig, begagnad babysitter, utan några som helst funktioner. Får se om den kommer till användning...
  • Cat79

Åh vad spännande Kajsalisa, snart gosar du med din egna bebis! Kram och lycka till!

• Odetta

Vilken totalt horribel mat-dag jag har haft idag....huuuuu

frukost: havrefras med solhavre
    lunch: 4 stycken rostade mackor (en med korv, 2 med sylt o 1 med bara smör)
    mellanmål: en rostad macka med smör till
    middag: halv portion med havregrynsgröt + halv portion med potatisgratäng (rester)
    snack: en burk inlagd makrill, 3 morötter, 2 rader (8 bitar) choklad och en handfull skumtomtar

jisses...och jag är fortfarande sugen på nått....men jag vet inte VAD!

Vad har ni ätit denna lördag???

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma