• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Längtan efter liten skrev 2011-01-09 04:28:13 följande:
    Hej tjejer. Någon med erfarenhet om sf? Har legat här från halv två mef sd dom kommer med ca 2-3 min mellanrum. Skulle ni åkt in? Ringde och frågade och de ville ha in mig på koll om de inte avtog, men det lär väl inte vara något. Känns fjånigt att ta ledigt från jobbet pga det?
    Du borde åka in och se efter ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-09 13:35:10 följande:
    Ingen aning, men iböand känns det så...att vi inte kommer gå till igångsättningen. Men det gör vi säkert...det är ju bara 20 dagar kvar nu!

*kramisar*
    Men då får han ju titta ut nu hihi varför vänta
    Min kom ju redan 15 dagar innan ju

När hade du sista mens tror nog dom tagit fel på BF
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 13:38:52 följande:

Bild bomb på min blogg på Elias
    Smaprov ??
    mamma84.bloggagratis.se/
    Hahaha...sööötaste lilla plutten! *springer till bloggen för att se mer*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 13:35:25 följande:
    Hoppas nästa kontroll bli bättre.
    Om vattnet blir mindre tar dom ju ut bebisen eller så får nu massor av kontroller ..
    Du borde läsa på någon bok om just detta så du blir lugn..

Hade du innan 29 men tror 27-28 ? Sf mått ?
    Vid förra ultraljudet den 20:e dec konstaterade de minskad mängd fostervatten. Men inga extra kontroller pga det? Nu ska de iaf göra TUL den 19:e, så då får vi ju se hur det ser ut.

Sist hade jag 27 (v 29) (fast första mätningen visade 26, bm fick mäta om), och 3 veckor tidigare var det 25-26, så jag hade hoppat ner en bra bit på kurvan... Obestämd För att ligga kvar på den nuvarande kurvan, måste jag upp i iaf 29 (v 31), annars planar det ut ytterligare. Obestämd
  • needtobreathe

Färnevik;

När jag var på spec mvc i fredags för planering bröt jag ju ihop, efter alla missfall, jobbig tid me illamående  (som fortfarande är kvar, blä!), sjukhusbesök, inläggningar, näringsbrist, ingen energi, oro för hur de kommer gå osvosv.. han frågade mig vad han kunde göra för att underlätta den tid som är kvar, då sa jag snyftandes "Jag vill INTE gå över tiden!!!" o han LOVADE mig att jag inte behöver göra det, samt skrev ner det och undertecknade det i min journal som jag fick me mig en kopia på. De va liksom inget snack. (Även om jag inte hade haft blödarsjukan som gör att ja ändå inte får gå över tiden så sa han att dom hade satt igång mig..)

Så jag hoppas du får träffa en läkare som resonerar likadant! Det är guld värt. Nu har jag ett slutmål. Och det är inte långt kvar dit.

Han sa att beroende på vad TUL visar så kan dom sätta igång mig i 36+0 om jag verkligen inte "orkar" mer psykiskt, om han är tillräckligt stor då.

Kram!!

• 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-01-09 14:11:25 följande:
    Vid förra ultraljudet den 20:e dec konstaterade de minskad mängd fostervatten. Men inga extra kontroller pga det? Nu ska de iaf göra TUL den 19:e, så då får vi ju se hur det ser ut.

Sist hade jag 27 (v 29) (fast första mätningen visade 26, bm fick mäta om), och 3 veckor tidigare var det 25-26, så jag hade hoppat ner en bra bit på kurvan... Obestämd För att ligga kvar på den nuvarande kurvan, måste jag upp i iaf 29 (v 31), annars planar det ut ytterligare. Obestämd
    Läcker du fostervatten då ?
    Det låter ju allvarligt ..
    Dom måste kolla upp tidigare han du inte åka in och se efter ?
    Har du läst något om just detta då ?
  • Odetta
    färnik skrev 2011-01-09 14:11:25 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig vännen. Mängden fostervatten varierar från dag till dag och ditt tul kommer att gå jätte bra!

Och du, bara bebisen växer som den ska så gör det ju faktiskt inget om magen inte växer så värst mycket...det är bara otympligt att ha stor mage

*kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 14:56:21 följande:
    Läcker du fostervatten då ?
    Det låter ju allvarligt ..
    Dom måste kolla upp tidigare han du inte åka in och se efter ?
    Har du läst något om just detta då ?
    Nej, läcker inget, det måste ha försvunnit på ngt annat sätt... Förlossningsläkaren ansåg inte att det var allvarligt, men det går ju inte att låta bli att oroa sig ändå... jag är en orolig person, bekymmrar mig om det mesta och sådär, och de senaste årens upprepade missfall, cystor och div andra sjukdomar har ju inte gjort det hela bättre precis... Foten i munnen
    Odetta skrev 2011-01-09 15:06:30 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig vännen. Mängden fostervatten varierar från dag till dag och ditt tul kommer att gå jätte bra!

Och du, bara bebisen växer som den ska så gör det ju faktiskt inget om magen inte växer så värst mycket...det är bara otympligt att ha stor mage

*kram*

Jag hoppas du har rätt! Att magen inte växer så värst är ju i sig inget bekymmer, jag oroar mig bara för att det beror på än mer minskad vayttenmängd alt. att bebis inte växer. Men för 3 veckor sedan var ju bebis +10%, så jag hoppas ju att den fortfarande är okej.

Med första barnet var jag avsevärt större, och man påstås ju växa mer (eller ja, töjas snabbare iaf) med nr 2, men inte för mig tydligen. Att alla jag möter påpekar att magen är liten gör ju inte saken bättre precis. Kommentarer som "oj, v 30, du är ju inte alls stor!" och "ja men det syns i alla fall att du är gravid" känns sådär att höra. vaddå syns? jag är ju för tusan höggravid, det ska det väl inte gå att ta miste på!?

Hade det inte varit för min stora oro att bebis kommer dö, hade jag nog inte tagit så hårt på allt sådant här, men nu är jag lite överkänslig. Det enda jag tänker på är att den dör, det känns nästan som jag sörjer den redan? Som att jag tänker "när den dör", och inte "om den dör"....
  • Jania

Oj oj vad det skrivs mycket

Har inte orkat läsa allt, men några har fått pyttisar. GRATTIS till er!
    Hoppas att allt är bra med er andra.

Lite egoinfo: (Känner mig lite ensam här om att vara så tidigt i grav.) Har nu toknoja mest hela tiden, är så rädd att lilla pyttefröet inte ska må bra där inne. BM har ju sagt att jag ska få åka på UL på tisdag så då får jag väl i a f veta nå't. Ska fråg om det är kub hon bokat in eller "bara" UL...
    Inskrivning imorrn. Läskigt. Förra gången jag var gravid var jag in till sjukhuset m mf bara några dar efter inskrivn. *Hjärnspöken*
    I övrigt tror jag det är bra, mår illa, äter nästan konstant, somnar snart eftersom jag inte sovit middag, lite kass i magen eftersom jag äter "fel"  

Gissar att ni har överseende med att jag inte är väldigt aktiv här inne. Ibland är det skönt bara att titta in och se att ni andra har det bra, eller läsa era nojor och tankar.

Kramar på er allihopa

Är det äntligen ett frö på groning?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma