• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2011-01-09 04:28:13 följande:
    Hej tjejer. Någon med erfarenhet om sf? Har legat här från halv två mef sd dom kommer med ca 2-3 min mellanrum. Skulle ni åkt in? Ringde och frågade och de ville ha in mig på koll om de inte avtog, men det lär väl inte vara något. Känns fjånigt att ta ledigt från jobbet pga det?
    jag hade åkt in om de ville att man skulle komma för en kontroll. Det kan ju vara något!
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Cat79

Undrar hur det går för Kajsalisa, så nyfiken på vem som tittar ut :)

• färnik
    Happiness skrev 2011-01-08 21:47:09 följande:
    färnevik: Har inte riktigt hängt med så bra i tråden det senaste, men jag hoppas att det värsta har lagt sig nu. Att du kan få lite avlastning i tänket. Alltid lite lättare när man vet hur man ska göra. Strategier i alla dess former är kanon. Och gärna involvera sjukvården . Perfekt att du har möjlighet att besöka 1 gång i veckan. Guld värt!. Får du skjuts då?Hur gick det med SF-kurvan har du fått din mätt igen?
    Åh, jag vet inte... Det går upp och ner med oron. Och lite är det som du skrev ngnstans längre fram, att jag oroar mig när jag inte oroar mig, också. Obestämd Tankarna är väl tyvärr fortfarande det samma, och därtill oroar jag mig inför både nästa mätning (torsdag) och inför TUL och samtal...

Vad gäller mätningen så måste jag hamna på iaf 29, annars halkar jag iväg under medel (från att ha legat mellan övre och medel). Men som vanligt ser jag scenariot framför mig när BM mäter och säger "27" eller "28", och så blir veckan som är kvar till TUL än jobbigare och oroligare.

Och tänk om inte allt ser bra ut på TUL? jag är mest orolig över vattnet, att det ska ha minskat ytterligare, men att läkarna inte ska anse att det är ngt att bry sig om. Och att det därför ska gå illa... Själva samtalet känns också skrämmande, vad ska jag säga? och även om jag får sagt allt jag vill, så kanske de ändå inte tycker att det är ngt att ta hänsyn till i sammanhanget... jag kanske likväl kommer få gå över tiden 2 veckor och må än mer dåligt, det vet man ju inte...

Jag hoppas på att kunna fixa skjuts i alla fall, det är svårt att säga ännu om det kommer lyckas varje gång, men de två närmaste veckorna är det i alla fall ordnat...
  • 3 barns mamma84

Odd:
    Tror du din bebis vill ut tidigare ?
    Åh det kommer gå bra vad det än händer..
    Men hoppas bara din busiga bebis stannar kvar liiiite till

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • gemigsinnesro
    Odetta skrev 2011-01-08 22:40:49 följande:
    Altså...jag är ju knäpp ibland.

Sitter här med dystra tankar om att vi säkert inte kommer att få vår lillebror. Ingen av de 4 graviditeterna innan denna resulterade ju i en levande bebis...varför skulle denna göra det?

suck.
    Usch ja,  jag satt med precis samma tankar som du...att det kommer ju aldrig gå även fast det sparkade och levde om i magen. När jag sen fick gå över tiden och läste någonstans att dödligheten i magen ökar med 50% då man går över så höll jag på att förgås av ångest de ögonblick jag inte kände något i magen.  MEN det gick ju hur bra som helst och det ska nog mycket till att det ska gå fel när man gått så långt som du har.  Vill bara att du ska veta att du  inte var/är ensam om de tankarna du har. 
    En stor kram till dig i alla fall och klart det kommer gå bra och lillebror kommer till er när han ska :)
  • 3 barns mamma84
    Odd:
    En frisk välmådd bebis kommer ni att få hjärtat sluta tänk så nu eller så blir jag arg på dig
    {#emotions_dlg.flower}
  • Odetta
    gemigsinnesro skrev 2011-01-09 13:25:56 följande:
    Usch ja,  jag satt med precis samma tankar som du...att det kommer ju aldrig gå även fast det sparkade och levde om i magen. När jag sen fick gå över tiden och läste någonstans att dödligheten i magen ökar med 50% då man går över så höll jag på att förgås av ångest de ögonblick jag inte kände något i magen.  MEN det gick ju hur bra som helst och det ska nog mycket till att det ska gå fel när man gått så långt som du har.  Vill bara att du ska veta att du  inte var/är ensam om de tankarna du har. 
    En stor kram till dig i alla fall och klart det kommer gå bra och lillebror kommer till er när han ska :)
    "skönt" att höra att man inte är själv med sånna tankar...de är ju rätt bisarra. Jag vet om den statistiken och det är en av anledningarna till igångsättningen (förutom alla andra anledningar jag redan har). Åh...jag längtar så att få ut honom ur min mage...att kunna TITTA på honom och SE att han mår bra....ta honom till doktorn om han inte skulle göra det. Det känns så mycket tryggare än att enbart vara tvungen att lita på att min kropp sköter sig och gör sitt jobb.

Tror att det är där skon klämmer...att jag inte litar på min kropp. Den har ju svikit mig så många gånger förr liksom. Men ja...denna gången ska det banne mig gå bra hela vägen. 20 dagar kvar nu till igångsättningen....

*kram till dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 13:23:08 följande:
    Odd:
    Tror du din bebis vill ut tidigare ?
    Åh det kommer gå bra vad det än händer..
    Men hoppas bara din busiga bebis stannar kvar liiiite till
    Ingen aning, men iböand känns det så...att vi inte kommer gå till igångsättningen. Men det gör vi säkert...det är ju bara 20 dagar kvar nu!

*kramisar*
  • 3 barns mamma84
    färnik skrev 2011-01-09 12:24:19 följande:
    Åh, jag vet inte... Det går upp och ner med oron. Och lite är det som du skrev ngnstans längre fram, att jag oroar mig när jag inte oroar mig, också. Obestämd Tankarna är väl tyvärr fortfarande det samma, och därtill oroar jag mig inför både nästa mätning (torsdag) och inför TUL och samtal...

Vad gäller mätningen så måste jag hamna på iaf 29, annars halkar jag iväg under medel (från att ha legat mellan övre och medel). Men som vanligt ser jag scenariot framför mig när BM mäter och säger "27" eller "28", och så blir veckan som är kvar till TUL än jobbigare och oroligare.

Och tänk om inte allt ser bra ut på TUL? jag är mest orolig över vattnet, att det ska ha minskat ytterligare, men att läkarna inte ska anse att det är ngt att bry sig om. Och att det därför ska gå illa... Själva samtalet känns också skrämmande, vad ska jag säga? och även om jag får sagt allt jag vill, så kanske de ändå inte tycker att det är ngt att ta hänsyn till i sammanhanget... jag kanske likväl kommer få gå över tiden 2 veckor och må än mer dåligt, det vet man ju inte...

Jag hoppas på att kunna fixa skjuts i alla fall, det är svårt att säga ännu om det kommer lyckas varje gång, men de två närmaste veckorna är det i alla fall ordnat...
    Hoppas nästa kontroll bli bättre.
    Om vattnet blir mindre tar dom ju ut bebisen eller så får nu massor av kontroller ..
    Du borde läsa på någon bok om just detta så du blir lugn..

Hade du innan 29 men tror 27-28 ? Sf mått ?
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-09 13:32:17 följande:
    Odd:
    En frisk välmådd bebis kommer ni att få hjärtat sluta tänk så nu eller så blir jag arg på dig
    {#emotions_dlg.flower}
    Gulle dig! Hjärta
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma