• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2011-01-10 11:43:47 följande:
    denna vecka är det dags för bm-besök och första gången vi antagligen får lyssna på hjärtljud? v 25 i helgen
    Magen börjar bli stor enligt mig och nu är det ingen tvekan om att det är bebismage i alla fall. Mysigt, MEN jätteskrämmande att bli stor. Har gått upp 5 kg nu...känns som jag går upp mycket nu sedan v 23 bara.... hur ska det sluta?
    Jag är ju livrädd för att kroppen ska bli konstig, eller för att få bristningar på mage och bröst men man kanske inte ska klaga

I veckan MÅSTE vi beställa vagn!! Vi har nog bestämt oss nu. Sambon vill dock ha begagnad men jag vinner nog fajten och det blir en ny haha. Hoppas den hinner komma bara... 8-12 v leveranstid så ingen för tidig bebis tack!
    jag var också orolig över bristningar och i v 30 kom dem... Det är tyvärr bara att gilla läget! ser ut som en zebra numera och jag vantrivs- men tur att det är vinter nu så man slipper gå i kort kort och tajta kläder, eller ännu värre - badkläder!

Vad blir det för vagn?
    Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • Smålands jänta i storstaden

Ja usch för bristningar! Såg förra veckan att dom börjar komma på magen riktigt jobbigt tycker jag men gör det att bebis föds frisk och mår bra så va faan... Får leva i baddräkt istället för bikini.

Jag har alltid haft på brösten mrn även där är det nya, mörkare, men just magen är ännu värre tycker jag...

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:09:52 följande:
    Ja usch för bristningar! Såg förra veckan att dom börjar komma på magen riktigt jobbigt tycker jag men gör det att bebis föds frisk och mår bra så va faan... Får leva i baddräkt istället för bikini.

Jag har alltid haft på brösten mrn även där är det nya, mörkare, men just magen är ännu värre tycker jag...
    jag håller med dig fullständigt.. okej att ha några på brösten, de döljer man ju... men inte magen! Sen har mina traskat ner till underredet.. och så började jag amma- ja då fick jag bristningar även på lår och rygg.. Jättesnyggt- eller inte!

Mabaja: nej tyvärr är det en bieffekt vissa får släpa på efter att ha satt ett underverk till världen! Men både du och kan ju intyga att det INTE är för att vi gått upp i vikt för fort, utan HORMONER! Det känns liite bättre men surt ändå. Vissa slipper ju helt

Har börjat planera min framtid lite igen iaf de närmaste veckorna, får ju snart upp och traska!!! 32+1 idag!! 10 veckor sedan jag låg inne och trodde att bebis skulle komma. Wihoo!

Tänkte höra om det är fler som har lust att ses över en fika om någon vecka? (sofy vet jag redan ) men fler?? Mabaja? Vilka mer är det som bor i stockholm?

• Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:26:21 följande:
    Mabaja: nej tyvärr är det en bieffekt vissa får släpa på efter att ha satt ett underverk till världen! Men både du och kan ju intyga att det INTE är för att vi gått upp i vikt för fort, utan HORMONER! Det känns liite bättre men surt ändå. Vissa slipper ju helt
    det är så jag försöker tänka med, att det beror på hormoner! 2.5 kg brukar inte ge bristningar, hade ju vägt mer än det innan jag blev gravid! :) men men, man får bita i det sura äpplet och acceptera att man är randig numera!
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-10 12:29:56 följande:
    Har börjat planera min framtid lite igen iaf de närmaste veckorna, får ju snart upp och traska!!! 32+1 idag!! 10 veckor sedan jag låg inne och trodde att bebis skulle komma. Wihoo!

Tänkte höra om det är fler som har lust att ses över en fika om någon vecka? (sofy vet jag redan ) men fler?? Mabaja? Vilka mer är det som bor i stockholm?
    jag är jättegärna med på en fika! :) bor ju ute i Bålsta, men 40 min med pendel eller 26 min med snabbtåget så jag kan gärna åka! :)
  • mallanis

Jag skulle gärna hänga på och träffa er godingar irl!!  Bor ju i norrland men åker ner till sthm i jobbet ca 1 gång per månad =) ska ner nästa vecka och är i sthm 18-20 jan om jag har sån tur att ni ska träffas då?
    Tredje gången gillt!?
  • acure
    När kommer Bev-bebisen?

Odd: 13/1 klockan 22:35, 52cm lång och 3670gram tung, FLICKA
    Happiness: 14/1 kl.15.40 50 cm, 3450gram, FLICKA
    pinklove: 18/1 kl 06.25, 51 cm, 3950 gram, POJKE
  • 3 barns mamma84
    När kommer Bev-bebisen?

Odd: 13/1 klockan 22:35, 52cm lång och 3670gram tung, FLICKA
    Happiness: 14/1 kl.15.40 50 cm, 3450gram, FLICKA
    pinklove: 18/1 kl 06.25, 51 cm, 3950 gram, POJKE
    2 barns mamma84: 20/1 kl 12.51 49 cm 3890 gram, FLICKA
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Haha skönt att höra gumman här var jag 2009 och blev gravid fick ma och gav upp mitt helvette men oj nu e jag här 2010 o 2011 och bebis här
    Snart kommer DIN

Jag vill oxå ni kan komma till mig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma