Mamma till W skrev 2011-01-11 23:00:49 följande:
jag har behandlat det men så fort jag slutar så kommer det tillbaka. nu är det "överkomligt", kliar och flagnar så är väldigt röd! När jag var in till amningshjälpen såg det ut som bröstvårtorna skulle ramla av för var sår i skarven mellan vårta/vårtgård... plus illröd och sårig och blödde!.
Jag har gett upp nu så blir det värre så slutar jag att amma, håller det såhär så är det någorlunda... Börjar göra ont igen när jag ammar men funkar!
Så har hittills kört med vichyvatten, salva och tabletter för att läka ut min svamp, likaså lufta och använda bomull... så tror att den enda medicinen för att få det att läka ut helt är att sluta amma, men biter ihop ett tag till!
Usch det låter inge vidare åt dig juh . =( vet hur det är.. ja kämpade igenom mina 2 tidigare graviditeters amning, och hör o häpna, ja lyckades, trotts grymma sår/amningsnapp och ett jäkla driv att kunna amma mitt/mina barn.
Ja va till amningsmottagningen i tis och prata me min gamla förl-bm, och va där igår också för att ta ettt en odling på min bröstmjölk + från såret (tog hon me tops) ringde idag och Ja, jag hade nån skreptokocker bla bla ,minns ej namnet, alltså en bakterie som finns normal på huden, som fanns i brösten, och ja ´ska dit idag före kl 15, träffa en doktor som ska kolla på brösten för att se och troligen få antibiotika... MEN innan så ska vi ta ett test för svamp också, då de kan förekomma. Ja har ju den eviga febern....... i förrgår va den rätt låg o inga alvedoner hade ja tagit.. men igår slog den till igen me hög feber, samma idag.. men NU tog ja alvedon, (tog inget efter midnatt o morgonen för hon skulle ringa på fm o se om ja hade feber eller inte.
känns jätteskönt att hon följer upp mig så mycket. Hon sa att nu ska såren läka så de inte kommer in nå sånt mer. Så de jag gör nu är amma höger bröst som är väldigt mycket bättre och inte några problem. Och vänster pumpar jag. har börjat igår å ge ersätttning efter amningen sista målet innan natten, samt gjorde de nu innan 12, så han får i sig lite extra.
vet att me barn 2 så pumpa ja likadant sätt typ 2v sen minns ja bara att ja amma han som vanligt,... vilket fiskminne man har egentligen.
men på 2v borde de va läkt hyffsat tror ja hon sa, bröstvårtan e otroligt snabb o läka..
Nu ska jag se om de e varmvatten i kran så ja kan ta mig en dusch efter att ha svettats floder inatt .... sen förbereda inför besöket..
hinner knappt läsa om nån skriver tilll mig svar på de ja skriver,. så de känns inge vidare =/ för ja vill läsa allt .
N ågon som fött barn nyss???
2barnsmamma84 - Nej, mina inlägg har ingenting med amningen att göra, detta har med min såriga bröstsvårta o göra, +mjölkstockning... läs ovan va ja skrev så får du lite uppdaterat också..